Rykte! Assassin's Creed Rift tar oss till Baghdad – eller Aztekerriket?

Robot
Rykte! Assassin's Creed Rift tar oss till Baghdad – eller Aztekerriket?

Delade meningar kring nästa spel i serien.

#assassins-creed, #assassins-creed-rift


Medlem

Om det är i Baghdad kan det bli intressant om det utspelar sig runt 800-900 e.Kr. Det var centrum för den upplysta världen, perfekt för serien.

Medlem

Jag hade hellre sett Aztekriket då det är oerhört underrepresenterat i popkulturen. Baghdad skulle kännas väldigt likt det första AC!

Redaktör
Ponny

Håller, på något vis, med båda tidigare talare. Tror det hade kunnat bli bra i vilket fall, men nu när Ubisoft firar originalets 15-årsjubileum hade det känts värdigt att gå till Baghdad. Är ju, som @Jozo säger, likt. Men är också, som @Fiddi säger, en spännande plats där och då.

Nå, låter ju som om det kommer bli Baghdad, men ser gärna Aztekerriket framöver. Känns som en typ av setting som inte liknar någon annan i serien.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hade varit intressant om det utspelade sig i Bagdad 1993 under saddam husseins fall 🤣

Medlem

Agrabah, du är "Aladdin", och vi vet ju alla att det finns en ond rådgivare till sultanen. Detta var min tanke när jag läste Bagdad, men som någon förestående nämnde så är jag också nyfiken på Aztek(a) istället.

Medlem

Stealth, Bagdad, Aztekerna, låter som en bra idé. Jag väntar på AC i gamla Japan, med ninjor osv.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Har inte rört valhalla på länge, riktigt sunkspel tycker jag, så rörigt och bökigt, får inte AssCreed vibbar av det :/

Vill tillbaka till alla små täta städer/byar med mattförsäljare och palats som fanns förr

Medlem

Nästa spel i serien heter assassins creed empire of the sun och utspelar sig i japan
Cirka 900 ac. Du spelar som en man som
Klättrar i samurai hierarkien. Du kan
Tjäna under olika valfria kejsare men blir en ronin om du sviker eller lämnar din kejsare.
Då skickas 3 st onlinespelare ut i din spelvärld och det är deras jobb att hitta och eliminera dig. Där har ni ett rykte som jag hoppas denna serien ska ta oss till.

Testpilot

Klart man vill träffa på Baghdad Bobs ättling!

Medlem

Hoppas att det kommer nåt nytt kanon lir.
Men hoppas verkligen inte på stealth-fokus.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas att det kommer nåt nytt kanon lir.
Men hoppas verkligen inte på stealth-fokus.

Vafan inte då för? Det är det som gör det till AssCreed

Inte brötiga skräpstrider med massa soldater och skit

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vafan inte då för? Det är det som gör det till AssCreed

Inte brötiga skräpstrider med massa soldater och skit

De borde i så fall göra stealth på ett realistiskt sätt.
Nu är man ju osynlig om man hukar sig i 20cm högt gräs 2m framför fienden.
Eller när man hänger på kanten till ett tak så ser inte fienden dig trots att de går fram till kanten.
Vem går fram till kanten av ett tak eller stup utan att fokusera blicken neråt? De bör se att en person hänger där.
Sen när man blir upptäckt så behöver de tänka några sekunder innan mätaren blir röd går man undan före det så glömmer de bort att de såg dig.
Inte för det brukar vara bättre i andra spel, men det är ju inte kul med stealth om det är orimligt enkelt att gömma sig.

Vore roligare om man fick tänka lite och spela smart för att vara gömd. Mycket roligare att smyga förbi folk i multiplayerspel där man faktiskt lurar människor. Och inte kommer undan bara för att spelet är programmerat så.
Men det kanske är svårt att lösa med dagens spel ai.

Medlem

Inte supersugen på någon av de miljöerna. Ett assassin's creed I 70talets New York hade varit ballt.

Medlem

Det fanns en tid då jag var exalterad över nästa spels setting.

Finns inga häftigare settings än Origins, Odyssey och Valhalla men spelen är så plastiga jämfört med AC 1 och 2 att det spelar ingen roll.

Spelare tyckte AC-serien blev tjatig och till slut lyssnade Ubisoft och reformerade serien till att bli hårt styrda pseudo-RPG med level-gating och grind.

Jag önskar de gick tillbaka till rötterna.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vafan inte då för? Det är det som gör det till AssCreed

Inte brötiga skräpstrider med massa soldater och skit

Lite smyga går bra.
Absolut inte ett måste för då kan du spela andra mer passande spel.

Avstängd
Skrivet av robbis:

Hade varit intressant om det utspelade sig i Bagdad 1993 under saddam husseins fall 🤣

Du menar nog 2003

Medlem
Skrivet av General White:

Du menar nog 2003

Ja det var då det föll men jag menade tiden mellan 1993 då USA attackerade Bagdad med tomahawk missiler och fram till 2003 då man får lönnmörda hussein som sista bossen. En alternativ värld där han blir avrättad mycket tidigare.

Hmm, det verkar vettigt med "Rift".

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Baghdad#/media/File:...

"Baghdad was founded on 30 July 762 CE. It was designed by caliph Al-Mansur. According to 11th-century scholar Al-Khatib al-Baghdadi in his History of Baghdad, each course consisted of 162,000 bricks for the first third of the wall's heigh wall was 80 ft high, crowned with battlements and flanked by bastions. A deep moat ringed the outer wall perimeter."

Så, ett spel om något som finns "innanför" och någonting som finns "utanför".

"Assassin's Creed - Rift" Hmm . . .

Det blir förmodligen 5 DLC:er, ett "Discovery Tour", och ca. 5 "gratis" DLC:er.

Kartan kommer vara enormt stor, med ca. 800 fetch-quests.

Jeej . . .


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur kommer det sig att man fortsätter ignorera Japan? Har ju allt man behöver och lite till. Finns det något svar på denna fråga än?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Hur kommer det sig att man fortsätter ignorera Japan? Har ju allt man behöver och lite till. Finns det något svar på denna fråga än?

Japan och framför allt samurai/shinobi-biten är ganska representerad i spel, film och annan media. Lekmans-gissning men jag skulle tro att de [Ubi] tänker lite så. Iofs Valhalla är något som det idag finns mycket av [serier/film i vikingatid exempelvis], samma med pirater som också är en populär och välkänd tidsperiod. Nej, mitt argument håller nog inte längre än att jag kan skriva klart detta inlägg.

Origins var fö bäst. Kanske för att det är det enda spelet i serien som jag faktiskt spelade till slutet.

Testpilot
Skrivet av elPresidente:

Hur kommer det sig att man fortsätter ignorera Japan? Har ju allt man behöver och lite till. Finns det något svar på denna fråga än?

Ryktas faktiskt om att Japan kan vara aktuellt också.

Medlem

Var det inte snack om att spelet skulle bli enormt och innehålla flera olika platser och kulturer? Eller har jag helt inbillat mig det?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Var det inte snack om att spelet skulle bli enormt och innehålla flera olika platser och kulturer? Eller har jag helt inbillat mig det?

Det är ett annat Assassins Creed, den som kommer efter Baghdad. Kommer bli always online, ha liv i mer än 10 år och som du säger, enorm värld med många kulturer.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar