Nintendo köper CG-studio, som ska döpas om till Nintendo Pictures

Robot
Nintendo köper CG-studio, som ska döpas om till Nintendo Pictures

Ska producera filmiskt Nintendo-material.

#nintendo, #nintendo-pictures


Medlem

Trevligt, känns som den perfekta kompetensen för ett företag som Nintendo.

Medlem

Det här låter ju riktigt lovande. Nintendo sitter ju på enormt många IP:n som skulle passa som filmer och serier.

It's not a lake, it's an ocean

Det är bara märkligt att det inte skett för länge sedan. Men Nintendo upptäckte ju internet runt 2011, så det kanske inte är så oväntat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

ruffles. dom är lite sega på bollen antar jag. kollade på en pokemon grej på netflix (?) för ett tag sedan. en charmander vars låga var låg och även om man är äldre än då red and blue släpptes så tyckte jag den var lite väl nedstämmande. en animerad grej. men så hade man en charmander nalle som ung. wow, kollar på det. släpptes 99 i sverige. känns som man borde varit alldeles för gammal för det eftersom man är född 88

Medlem
Skrivet av YmerXE:

ruffles. dom är lite sega på bollen antar jag. kollade på en pokemon grej på netflix (?) för ett tag sedan. en charmander vars låga var låg och även om man är äldre än då red and blue släpptes så tyckte jag den var lite väl nedstämmande. en animerad grej. men så hade man en charmander nalle som ung. wow, kollar på det. släpptes 99 i sverige. känns som man borde varit alldeles för gammal för det eftersom man är född 88

Va?

Medlem

Kollade på en video på netflix. vet inte hur jag kan förklara det mer.

Medlem

Jag antog att jag gick lite tillbaka till ens barndom. ber om ursäkt för det inkui.

Medlem

Kul att höra. Ribban är hög nu efter de grymma Uncharted, Sonic och Sonic 2, så förhoppningsvis får vi fler väldigt bra tv-spelsfilmer i framtiden.

1
Skriv svar