Förbokningarna av God of War Ragnarök avslöjar grafiklägen till PS5

Robot
Förbokningarna av God of War Ragnarök avslöjar grafiklägen till PS5

Also: samlarutgåvorna kommer utan fysisk skiva.

#god-of-war-ragnarök


Medlem

Jag kommer aldrig förstå mig på utgåvor med steelbook case men ingen skiva. En steelbook är ett fodral för en skiva. Vill de gå fullt ut mot en digital utgåva är det deras val, men att lägga med en tom steelbook är bara fånigt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag kommer aldrig förstå mig på utgåvor med steelbook case men ingen skiva. En steelbook är ett fodral för en skiva. Vill de gå fullt ut mot en digital utgåva är det deras val, men att lägga med en tom steelbook är bara fånigt.

Håller med. Dumt är det.

Jag förstår också varför de skickar med koder. Pga dessa digital only konsoler som finns idag *men* de kunde lätt fixa detta genom att helt enkelt inte inkl något spel i själva collectors boxarna utan man får välja fysisk eller digital version av spelet när man beställer. Så skeppar de helt enkelt bara med ett ex av spelet på skiva eller via kod när de skeppar produkten.
Det är trots allt mkt pengar vi pratar om och då tycker jag kunden faktiskt ska få möjlighet o välja fysisk eller digital version av spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag kommer aldrig förstå mig på utgåvor med steelbook case men ingen skiva. En steelbook är ett fodral för en skiva. Vill de gå fullt ut mot en digital utgåva är det deras val, men att lägga med en tom steelbook är bara fånigt.

Steelbook är uppskattat men då vill jag ha skivan i också. Liksom att jag förväntar mig att spelet ska ingå om jag köper en fysisk samlarutgåva. Koden är en bonus och borde inte ses som "huvudattraktionen". Nej, här failade de rätt rejält!

Medlem

Jötnar försvann direkt på släppet i princip.

Man börjar ju undra lite smått hur stort PS5-versionen är när de inte ens bemödar sig släppa en disc edition.

Inaktiv

Vilket spel var det som gaggade om 48 fps? Kanske var en uppdatering till robotdinousariespelet. Kan vara en nice sweetspot mellan grafik och hastighet, iaf fint att man kan välja det.

Medlem

Hur kan det bara vara 30fps på otroligt starka PS5 när spelet i grunden är utvecklat för gamla PS4?!

Eller var det så med Halo Infinity också, att det inte klarade 4K60 på Series X?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jötnar försvann direkt på släppet i princip.

Man börjar ju undra lite smått hur stort PS5-versionen är när de inte ens bemödar sig släppa en disc edition.

Ja, jag hade ställt larm och allt sedan missade jag att kolla precis runt 10-11 sedan var det kört

Medlem

Vore najs med ett 40fps läge som Forbidden west nyligen fick


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Även om jag vill så kommer jag faktiskt inte förboka. Endast med anledning av att Black Friday är någon vecka efter. Inte för att jag förväntar mig att det kommer vara rea på nysläppta GoW: Ragnarök....men man vet aldrig!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur kan det bara vara 30fps på otroligt starka PS5 när spelet i grunden är utvecklat för gamla PS4?!

Eller var det så med Halo Infinity också, att det inte klarade 4K60 på Series X?

Desto högre detaljnivå, grafiskt sett, desto tyngre blir det att driva och de har uppenbarligen satt ribban högt.

När det gäller Halo Infinite, så använder de sig av DRS, Dynamisk 4K (skiftar mellan 2240x1440 och 3840x2160), och VRS för att uppnå någorlunda stabila 60 FPS (enligt Digital Foundry). De har även ett 120FPS läge, tillsammans med VRR, men då sänks dynamiska nivån till ännu lägre intervall.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jötnar var slut illa kvickt, men en "vanlig" Collector's Edition blev det i alla fall. Hittade minsann Jötnar i lager, så det fick bli en sådan!
Håller dock med tidigare inlägg om att det definitivt borde finnas med en skiva till Steelbook.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Jötnar var slut illa kvickt, men en "vanlig" Collector's Edition blev det i alla fall. Hittade minsann Jötnar i lager, så det fick bli en sådan!
Håller dock med tidigare inlägg om att det definitivt borde finnas med en skiva till Steelbook.

Var då? Jag trodde jag hade kollat överallt vid 11:30...

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Var då? Jag trodde jag hade kollat överallt vid 11:30...

Har skickat PM.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

man får med sig en fattig lapp med kod för en digital download i Steelboken. Så otroligt snålt.

Medlem
Skrivet av Crank:

Vore najs med ett 40fps läge som Forbidden west nyligen fick

Forbidden West, Rift Apart, Spiderman Remastered och Miles morales har alla 40fps läge nu.
Spelar som en dröm i det läget med allt ögongodis intakt typ.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar