"Definitivt inte NFT:s", säger Sony om Playstations nya digitala samlarobjekt

Robot
"Definitivt inte NFT:s", säger Sony om Playstations nya digitala samlarobjekt

Har precis avslöjat Playstation Stars.

#playstation, #playstation-stars, #sony


Medlem

Utvecklare får navigera bland flytminor när det kommer till nfts och spel nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trodde hela nft-grejjen försvann för typ 3 månader sedan?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Trodde hela nft-grejjen försvann för typ 3 månader sedan?

Inte riktigt. Förespråkarna tar bara ett steg tillbaka och omgrupperar tills saker och ting lugnat sig och folk blir distraherade av annat. Det finns på tok för många miljarder dollar investerade i det här scamsystemet för att de ska ge sig så lätt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Inte riktigt. Förespråkarna tar bara ett steg tillbaka och omgrupperar tills saker och ting lugnat sig och folk blir distraherade av annat. Det finns på tok för många miljarder dollar investerade i det här scamsystemet för att de ska ge sig så lätt.

Jo men de som var "investerade" och redan rika har ju nu tvättat sina pengar och hoppat av tåget. Nu sitter några själar och hoppas att det tar fart igen, visst. Men inget stort företag bryr sig väl längre?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

ZF
Medlem

Känns inte helt nytt som det beskrivs eller?

Playstation gjorde ju ungefär detta som ett jippo för något år sen eller så. De satte upp globala mål för vissa moment, och de som deltog fick en bakgrund till PS3/4 eller avatarer.

ZF
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Jo men de som var "investerade" och redan rika har ju nu tvättat sina pengar och hoppat av tåget. Nu sitter några själar och hoppas att det tar fart igen, visst. Men inget stort företag bryr sig väl längre?

Spelar ingen roll hur mycket man har, man kan alltid ha mer. Och NFT skiljer sig ju i grunden inte från något annat som kan ha uppblåst värde eller haverera när det går upp för investera.

Musks spekulation med Twitter är ett exempel. Värdet på Twitter bestäms av intresset för Twitter. Det finns ett reellt, men givetvis instabilt, intresse. Och det finns ett siffervärde som kan blåsas upp. Musk påstår att det är fallet. Vilket det säkert kan vara, och sannolikt är. Men han bidrar ju även till att ändra värdet (upp såväl som nu ner) genom sin medverkan i cirkusen.

Frågan är när såna utspel ska börja behandlas liknande insider trading.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Jo men de som var "investerade" och redan rika har ju nu tvättat sina pengar och hoppat av tåget. Nu sitter några själar och hoppas att det tar fart igen, visst. Men inget stort företag bryr sig väl längre?

Krypto har "crashat" ingen talar om NFT.
Det kommer inte försvinna, blockchain mm är här för att stanna. Man kan säga att det knappt börjat, det är på gräsrotsnivå fortfarande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja det är ju inte så knepigt eller svårt att förstå. Går det inte att byta eller sälja så är det ju helt orelaterat till NFT som vi känner till det. Det är ungefär som achievments i ett spel eller prestationer i t ex. Steam. Webhallen har också något liknande och lika ointressant. Något jag istället reagerar på är formuleringen ” belöna aktiva spelare”, vilket i mina öron låter oroande mycket som FOMO-mekanik.
Samma skräp som att man ska känna ett slags tvång att logga in i något värdelöst skitspel för att klicka hem som dagliga belöning, annars ”missar man” ju den. Nu behöver det ju inte alls vara så, och även om det skulle vara så är det ju inte lika illa som NFT och MTX, men det får mig ändå att sakna tiden när man startade ett spel för själva spelet och ingenting annat.

1
Skriv svar