Playstation + Premium bugg (?)

Playstation + Premium bugg (?)

Jag hoppade på tåget direkt när jag såg att det var tillgängligt, och det har funkat bra att ladda ned spel och spela, men ikväll dök det upp en roligt lite rutan när jag försökte spela "Shadow Warrior 3". Det stod att jag behövde uppgradera mitt abonnemang för att kunna spela spelet, men jag har redan Premium-versionen, så det är ju lite konstigt.

Har ni andra också råkat ut för detta?

Är ute på Reddit och kollar, men har inte sett om någon annan stött på det. Ska man kontakta supporten?

EDIT: Fick svar på Reddit nu att spelet var borttaget (?) Så vill man spela det igen måste man köpa det. Jag trodde det ingick i Premium-planen, icke.

Kanske hjälper denna infon någon annan om ni råkar ut för det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

PS+-spelen kommer att fungera på samma sätt som med Game Pass, dom kommer att komma och gå lite fram och tillbaka. Man får helt enkelt försöka spela spelen när dom kommer eller inte vänta allt för länge

Nu var ju detta lite speciellt när tjänsten rätt nyligen släppts så man kunde ju ha förväntat sig att det skulle ta några månader innan spel började försvinna men tydligen inte.

Man får hålla lite koll på t.ex. sidor som t.ex. https://www.pushsquare.com/news/2022/06/ps-plus-extra-premium... alternativt (enligt artikeln ovan) själv hålla koll på vilka spel som ligger under "Last Chance to Play" i PS+-gränssnittet.

/ LordDaimos

Tack för länken, jag hade tyvärr ingen aning om det. Bra att veta hur det ligger till nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar