Bungie är nu officiellt en del av Playstationfamiljen

Robot
Bungie är nu officiellt en del av Playstationfamiljen

Korka upp champagnen kontrakten är påskrivna!

#Bungie, #Playstation, #Sony


Medlem
Medlem

Destiny 2 expansioner gratis för ps plus?

Medlem

Köpte inte Microsoft upp Bungie nåt år innan dom tänkte släppa Halo1 till PC som ist blev exklusivt till xbox? Minns att jag var arg som faen hehe

Medlem

När det gäller Microsoft och Activision Blizzard så kan de åka på patrull. Köpet granskas just nu i Storbrittanien då det misstänks snedvrida konkurrensen.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-06/uk-probes-...

"The Competition and Markets Authority said Wednesday it will consider whether the deal to combine the technology giant with the maker of the Call of Duty franchise, will harm competition and lead to higher prices or reduced choice. The regulator said it will work with counterparts around the world and set itself an initial deadline of Sept. 1 to decide whether to launch an in-depth investigation."

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Köpte inte Microsoft upp Bungie nåt år innan dom tänkte släppa Halo1 till PC som ist blev exklusivt till xbox? Minns att jag var arg som faen hehe

Microsoft köpte Bungie 2000 och Halo 1 släpptes 2001 så det låter ändå inte helt orimligt det du säger.

Medlem
Skrivet av Striva:

Microsoft köpte Bungie 2000 och Halo 1 släpptes 2001 så det låter ändå inte helt orimligt det du säger.

Bungie köpte sig fria från Microsoft 2007.

Skribent
Skrivet av Majorkraft:

Köpte inte Microsoft upp Bungie nåt år innan dom tänkte släppa Halo1 till PC som ist blev exklusivt till xbox? Minns att jag var arg som faen hehe

Spelet släpptes ju till PC. Däremot så flyttade MS Halo från MAC till PC när de köpte Bungie, vilket förargade en hel del spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet släpptes ju till PC. Däremot så flyttade MS Halo från MAC till PC när de köpte Bungie, vilket förargade en hel del spelare.

Spelet släpptes till PC, så småningom. Men det var två år efter det släpptes till Xbox, och var inte alls säkert att det skulle ske. Under den tiden var folk arga och oroliga över att det inte skulle komma till PC.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Bungie köpte sig fria från Microsoft 2007.

Okej? Vad har det att göra med tiden fram tills att Halo 1 släpptes?

Medlem

Activision stod som distributör för Bungie (eller köpte dom Bungie?). Tänk om Activision inte hade släppt dom då hade Microsoft fått tillbaka Bungie och cirkeln hade blivit sluten.

Medlem
Skrivet av Striva:

Okej? Vad har det att göra med tiden fram tills att Halo 1 släpptes?

Det har ganska mycket att göra med ämnet för originaltråden

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Spelet släpptes till PC, så småningom. Men det var två år efter det släpptes till Xbox, och var inte alls säkert att det skulle ske. Under den tiden var folk arga och oroliga över att det inte skulle komma till PC.

Hade för mig det släppts ungefär samtidigt, men åren flyter ihop och det var länge sedan. Dock minns jag mest hur arga alla MAC-agare var för att MS tog deras fjäder i hatten.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Striva:

Okej? Vad har det att göra med tiden fram tills att Halo 1 släpptes?

Jag tänker i alla fall att om Bungie varit kvar hos MS hade jag nog inte skrivit denna nyhet idag om Sonys uppköp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Aletheides:

När det gäller Microsoft och Activision Blizzard så kan de åka på patrull. Köpet granskas just nu i Storbrittanien då det misstänks snedvrida konkurrensen.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-06/uk-probes-...

"The Competition and Markets Authority said Wednesday it will consider whether the deal to combine the technology giant with the maker of the Call of Duty franchise, will harm competition and lead to higher prices or reduced choice. The regulator said it will work with counterparts around the world and set itself an initial deadline of Sept. 1 to decide whether to launch an in-depth investigation."

Det är en standardprocess så det är inga konstigheter.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

När det gäller Microsoft och Activision Blizzard så kan de åka på patrull. Köpet granskas just nu i Storbrittanien då det misstänks snedvrida konkurrensen.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-06/uk-probes-...

"The Competition and Markets Authority said Wednesday it will consider whether the deal to combine the technology giant with the maker of the Call of Duty franchise, will harm competition and lead to higher prices or reduced choice. The regulator said it will work with counterparts around the world and set itself an initial deadline of Sept. 1 to decide whether to launch an in-depth investigation."

Exakt, den dealen är långt ifrån säker, vilket också är anledningen till att aktien tradar för ca 20% under microsofts bud på 95 dollar. Wall street är inte övertygade, annars enkla pengar att tjäna för alla som är säkra på att affären går igenom.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det har ganska mycket att göra med ämnet för originaltråden

Det har inget att göra med konversationen som du hoppade in i.

Medlem

Kul för Sony att dem nu kommer kunna få mera pengar till mera spel på mera plattformar och inte bara en.

Dessutom så Storbritannien inte med i EU längre. Så dem har inget att säga till om. Om det blir Okej från EU så är det klart.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kul för Sony att dem nu kommer kunna få mera pengar till mera spel på mera plattformar och inte bara en.

Dessutom så Storbritannien inte med i EU längre. Så dem har inget att säga till om. Om det blir Okej från EU så är det klart.

Du tror helt seriöst att Storbritannien inte har något att säga till i fall som dessa även om dom inte är med i EU?
Gapskratt!

Juridiska prejudikat slår ganska ofta över gränser. Och EU är ingen gräns på det området.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

https://gamerant.com/microsoft-activision-blizzard-acquisitio...

Hoppsan 😆. Det var ju helt sjukt fantastiskt. Det gick ju fort. Fortare än vad jag trodde.

1
Skriv svar