Nintendo försäkrar om att "fler" N64-spel är på väg till Switch Online

Robot
Nintendo försäkrar om att "fler" N64-spel är på väg till Switch Online
Medlem

Ok...

Tittar in i "N64 biblioteket" på Steam Decken


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas

Riktigt kul att det kommer fler spel.
Men än så länge har de inte gjort något för att jag ska betala extra för att skaffa det. De flesta spelen kan jag redan köra på min Wii och Wii U


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ooh, Puzzle League. Tack för påminnelsen.

Medlem

Finns typ en handfull bra spel på N64, så tanken lockar inte jättemycket

Medlem

Någon som har ett bra sätt att få tag i en N64-handkontroll till Switchen? Har varit slut på de officiella ifrån Nintendo hur länge sedan som helst nu...

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Någon som har ett bra sätt att få tag i en N64-handkontroll till Switchen? Har varit slut på de officiella ifrån Nintendo hur länge sedan som helst nu...

Retro-bit har annars en likvärdig som fungerar riktigt bra.
https://www.spelochsant.se/produkt/retroaldretv-spel/nintendo64/tillbehor-0/retro-bittribute6424ghzwirelesscontroller-classicgrey

Qus
Medlem

Jag väntar fortfarande på Zelda: A link between worlds. Kommer jag någonsin få spela det på min Switch?

Medlem
Skrivet av Qus:

Jag väntar fortfarande på Zelda: A link between worlds. Kommer jag någonsin få spela det på min Switch?

Troligtvis inte då det är gjort för 2 skärmar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Wave Race !!!

Avstängd

Diddy Kong Racing, Goldeneye 007, och Pokémon Stadium 2 vore ljuvligt!

Kontot avslutas
Skrivet av Landelusen:

Någon som har ett bra sätt att få tag i en N64-handkontroll till Switchen? Har varit slut på de officiella ifrån Nintendo hur länge sedan som helst nu...

Ja, det är synd att de inte säljer sina handkontroller så att man kan köpa de i andra butiker istället för bara i deras egna.

Vill också få tag på en sådan handkontroll. För min del känner inte jag att det är värt att ha den tjänsten utan en sådan.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Skulle aldrig köpa något annat än Nintendos egna då det brukar vara en del krångel med tredjeparts kontroller till Switch som ska försöka likna Nintendo 64 kontrollen.
Som exempelvis att de brukar tro att två av c knapparna är X och Y knapparna.

Sen vill jag även kunna spela Super Mario 64 på Super Mario 3D-All Stars med en Nintendo 64 handkontroll och det spelet är uppdaterat efter Nintendos egna kontroll.

Sen det sista så säger jag även som den efter mig att jag skulle helst ha original designen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Stort tack för tipset! Känner dock att den avviker lite för mycket ifrån orginaldesignen för att jag ska känna att den "scratch my itch" Är visst en större N64-purist än jag tidigare trott!

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Skulle aldrig köpa något annat än Nintendos egna då det brukar vara en del krångel med tredjeparts kontroller till Switch som ska försöka likna Nintendo 64 kontrollen.
Som exempelvis att de brukar tro att två av c knapparna är X och Y knapparna.

Sen vill jag även kunna spela Super Mario 64 på Super Mario 3D-All Stars med en Nintendo 64 handkontroll och det spelet är uppdaterat efter Nintendos egna kontroll.

Sen det sista så säger jag även som den efter mig att jag skulle helst ha original designen.

Jag tänkte precis detsamma, men Nintendo har ju inte direkt imponerat med att fylla på lagren av sin officiella.
Det här var ett relativt billigt alternativ i väntan på den.

Den har en del brister, i alla fall för min del.
Tappar sync ibland och kan vara krånglig att synca om igen. Men när den väl fungerar så är den toppen.
Senaste firmwaren har lagt till macron för att efterlikna N64's knapp-standard.
Ska var uppdaterat just för NSO.

Skrivet av Landelusen:

Stort tack för tipset! Känner dock att den avviker lite för mycket ifrån orginaldesignen för att jag ska känna att den "scratch my itch" Är visst en större N64-purist än jag tidigare trott!

Den här baseras faktiskt på Hori's gamepad som släpptes till N64.
Hori var (är?) väl Nintendos officiella tredjeparts-tillverkare som jag förstår det?

Kontot avslutas
Skrivet av Biffmeister:

Jag tänkte precis detsamma, men Nintendo har ju inte direkt imponerat med att fylla på lagren av sin officiella.
Det här var ett relativt billigt alternativ i väntan på den.

Den har en del brister, i alla fall för min del.
Tappar sync ibland och kan vara krånglig att synca om igen. Men när den väl fungerar så är den toppen.
Senaste firmwaren har lagt till macron för att efterlikna N64's knapp-standard.
Ska var uppdaterat just för NSO.

Ja då kanske det är bättre än vad det var när Nintendo släppte Nintendo 64 handkontrollen.
Såg videos på sådana tredjeparts kontroller som de testade och visade att de just då inte kunde ställa in så att c knapparna var den högra styrspaken utan istället X och Y knappen. Något som fick mig att inte våga köpa tredjepart när det kommer till Nintendo 64 kontrollen.

Men som sagt, om det har uppdaterats sedan dess så är det ju ett bra alternativ medan man väntar på att Nintendo får in sina kontroller igen.

Väldigt synd bara att dessa handkontroller inte sälj i vanlig butik.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Biffmeister:

Den här baseras faktiskt på Hori's gamepad som släpptes till N64.
Hori var (är?) väl Nintendos officiella tredjeparts-tillverkare som jag förstår det?

Köpte en sådan nu, orkade inte vänta på originalet. Tack igen!

1
Skriv svar