Warframe-utvecklarna utannonserar MMO-spelet Soulframe

Robot
Warframe-utvecklarna utannonserar MMO-spelet Soulframe

Digital Extreme utannonserar Soulframe.

#Digital-extreme, #Soulframe


Avstängd

Så det kommer vara minst lika mycket grind som det redan är / var i warframe?

Medlem

Soulframe låter lite flummigt.

Kan hoppas att de inte kör samma unreal engine 1.0-baserade motor, Evolution Engine, som i Warframe. Men baserat på videon så ser det ut som det är Evolution Engine; ingen UE4 subsurfrace scattering på hud, blöt textur ser väldigt "glossig" ut som i warframe, etc. men kanske bara är för att det är en tidig teaser och de körde samma tooling som för att göra Warframe trailers.

Medlem

Man har ju egentligen gett upp hoppet om MMO-spel nuförtiden. Det känns som allt som släpps är samma lika och ingen fattar vad folk egentligen vill ha eller vad som håller dem kvar. Inte många spelar längre än en månad eller två, eller ens en vecka.

Och Soulframe kommer ju garanterat innehålla MTX, vilket gör det ännu värre.

Geeks Gaming

Om man är nyfiken på hur man hanterat mtx i warframe så har noclip en väldigt bra (som alltid) dokumentär om det

Jag gissar på att man kommer göra något liknande system med soulframe så det är ju alltid bra att undersöka hur det faktiskt fungerar idag

Medlem

suck, dom kunde inte ha hostat trailern på hemsidan, youtubes compression tkr inte om dimma 😂

Medlem

Trevligt. Jag har fått många hundra timmar nöje i Warframe och hoppas på samma i Soulframe.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Så det kommer vara minst lika mycket grind som det redan är / var i warframe?

Det är inte så mycket grind om man har spelat det från början och hållt igång. Problemet är att de inte skippar massa grind för nya spelare.

Det är som de flesta mmo som varit igång länge. Börjar man på dom nu så är det så mycket de har lagt in genom åren att det blir otroligt mycket grind för nya spelare.

Medlem

Nödvändigt att visa upp ett spel i tidigt stadie.
Aldrig förstått mig på det när det är flera år bort.

Medlem
Skrivet av Gogge:

Soulframe låter lite flummigt.

Kan hoppas att de inte kör samma unreal engine 1.0-baserade motor, Evolution Engine, som i Warframe. Men baserat på videon så ser det ut som det är Evolution Engine; ingen UE4 subsurfrace scattering på hud, blöt textur ser väldigt "glossig" ut som i warframe, etc. men kanske bara är för att det är en tidig teaser och de körde samma tooling som för att göra Warframe trailers.

Vad är det för fel på Evolution Engine? Snygg men snabb grafik som flyter på bra på de allra flesta systemen?

Medlem

Man är ju en riktig sucker, men blev faktiskt taggad . De vet hur man gör spel med mycket innehåll. Grind gör mig inget , speciellt inte om spelarbasen är stor som i Warframe . Sen är frågan ifall det faktiskt kommer vara bra , eller lika bra som New World .
Håller tummarna, vill faktiskt ha en MMO som fångade mig lika bra som wow gjorde en gång , visst jag sög på spelet . Men satan va man la timmar på att lilla rundor och köra sitt eget race .


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Vad är det för fel på Evolution Engine? Snygg men snabb grafik som flyter på bra på de allra flesta systemen?

Den är inte gjort för att vara en MMO-motor. EE saknar saknar features från nyare unreal motorerna; e.g hanterar inte stora områden bra (ingen level streaming), problem med många spelare (gammal UT dedicated server tech), inget välutvecklat fysiksystem för förstörelse/fordon/vatten/kläder/hår/etc., inget modernt ljus/textursystem (saknar raytracing, global illumination, subsurface scattering, massor som man får med UE5's lumen/nanite, etc. ) AFAIK så kör de pre-baked lighting, och PBR för nyare warframes, med ett fåtal dynamic lights som gör att saker ser väldigt platt ut IMO.

Rötterna som gammal korridors-shooter med "ladda in på en bana"-tänk märks framförallt på nya railjack-banorna när man ska hoppa mellan archwing och exterminate/survival/etc. och de laddar en helt ny karta istället för att allt är seamless på en gigantisk bana.

En älg med skor? Det är must-play här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Quake-konnässsör

Också nyheter ihop med att Soulframe anonserades är att Steve Sinclair hoppar av stolen som Creative Director för Warframe och kommer lägga mer tid på Soulframe. Istället så kommer Rebecca Ford att ta rollen som Creative Director för Warframe. Lite ledsamt och se Steve ta på sig nya utmaningar, då han alltid har tillfört mycket energi till de olika live streams de har haft under åren. Men ska bli intressant och se hur Soulframe kommer att bli, och om DE lyckas med att samla bra Sci-fi och Fantasy under ett och samma tak.

Nedan är "Open Letter" från både Steve och Rebecca.

Open Letter from Steve

"Tenno,

Digital Extremes has been my home for my entire game development career. 20+ years for those counting (I try not to). Over 10 of those years have been on Warframe as you know it today, but in truth the Warframe story started much earlier. Warframe once existed as Dark Sector in my mind in the early 2000’s. Turning that seed of ‘Dark Sector’ into ‘Warframe’ has been a life-defining accomplishment for me and the Digital Extremes team. I feel like I can say: We did it. And in some ways, I thought it’d be the last thing we’d do as a team. But we want to tell another story.

Soulframe development has officially just begun. We hope you follow along. It’s only possible because the community believed in Warframe to allow me 10 beautiful years in the Origin System. Further still, the Warframe team believed in me, but more importantly, I believe in them. I know they can do great things with the story of the Tenno. And now, a group of us have set our sights on the Fantasy genre to tell the story of Soulframe.

I want to have Fantasy & Science Fiction as a part of Digital Extreme’s legacy. I want to spend as much time with Soulframe as I have with Warframe. My beard only has so much black left in it.

Envoys, see you in the future.

We all lift together - and always will.

- [DE]Steve"
Källa: https://forums.warframe.com/topic/1316792-an-open-letter-from-desteve/

Open Letter from Rebecca

"Tenno,

For over 10 years I’ve been writing posts to you. I’ve always called you Tenno. That will never change. Other things, though, are changing. We’re in a new chapter of Warframe. I’ve always written from the perspective of someone that has been a steadfast believer in community as a core part of what makes Warframe great. And that belief will stay with me now that I get to work closer with the developers that have made everything possible. If the community has always been the heart of Warframe, the developers have been the soul.

It is an honor, and an emotional one at that, to be a part of Warframe’s future in the Creative Director role. Even more of an honor is being able to do it with members of the team growing into roles that form Warframe’s new leadership. You know some of this team already, and there are many new faces behind the scenes. They are wonderful people who I deeply respect, and as we work through the transition I know you’ll feel the same.

As for the Digital Extremes team moving on to our incredible second project, Soulframe, they’ve not gone far. I’ll miss many of them on the Warframe Devstream couch, but I’m excited for the next generation of folks that will be blinded by our studio lights. I hope to make them proud, and bother them frequently with my Fashion Frame choices. Nothing can stop me now.

How lucky are we that both Science Fiction & Fantasy will now exist under one roof. Envoys & Tenno, the future is bright.

See you soon,

[DE]Rebecca"
Källa: https://forums.warframe.com/topic/1316790-an-open-letter-from-derebecca/

1
Skriv svar