Company of Heroes 3 - Rakt ner i skiten med Deutsches Afrikakorps

Robot
Company of Heroes 3 - Rakt ner i skiten med Deutsches Afrikakorps

Det “största Company of Heroes hittills” ska bli en sorts hybrid mellan klassisk realtidsstrategi och strategiskt konfliktspel av en mer avancerade skolan. FZ fick chansen att testa ett uppdrag i den nordafrikanska kampanjen, där tysken ställdes mot britterna.

#company-of-heroes-3, #förhandstitt, #hands-on


Medlem

Det lilla jag spelade av det öppna testet gav mig rätt höga förhoppningar, kändes mer som ettan än 2an och det tyckte jag mycket om. Ska bli kul att spela detta. Hade helt missat att man skulle få kriga i nordafrika också och trodde att det bara var italien som gällde, så detta var en glad överraskning.

Medlem

https://community.companyofheroes.com/?fbclid=IwAR3cuJj3XbSQz...

Mission alpha tillgänglig tills den 19:e så in och testa

Medlem

Vilken gedigen preview.

Influensen från Total War låter mumma, att det finns en stor kampanjkarta.

Relic gjorde ju Age of Empires 4, men det klarar jag inte spela tyvärr, främst pga grafiken (cartoonstil, osköna färger, fula industribyggnader av tegel, luffiga obemannade kanoner) men också pga seghet i truppkontrollen.

Men det finns en sån intelligens i spelmekaniken i AoE4, hur de lyckades få de olika civilisationerna genuint unika och asymmetriska i förhållande till varandra. Mardröm att balansera men de lyckadrs. Det var genialiskt och ger förtroende för Relics kunnande här också.

Apropå Total War. Har aldrig kommit in i dem pga det känns som trupperna inte lyder mig. Allt är segt, med flit förmodar jag. Medan Age of Empires 2 är raka motsatsen, helt utan delay.

Jocke Bennet hintade om seghet i CoH3 när han ville förstöra hus?

Synd att kameran i CoH3 inte kan zoomas ut ordentligt. Det kan bli en dealbraker för mig i alla fall.

Men vad grymt att få spela Wehrmacht. 🤭


signatur

Memento Mori

Medlem

Det viktigaste är om man kan rebinda keybindings

Gnällkuk

Matig genomgång! Verkar kunna bli något det här! Ja, det är konstigt att vi fått så många spel kring världskrigen men att det nästan alltid bara är samma slagfält och städer!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Älskar allt med ww2 och är superfan av CoH - detta hoppas jag verkligen på!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas innerligt att det kommer gå att justera zoom-nivån bättre än i föregående spel. Så tråkigt att man ska behöva modda för att man ska få en tillräcklig överblick över sina enheter.

Sedan om UI'n är lika icke-skalbar som i CoH2 kommer det definitvt vara ett stort minus. Tar ju upp typ 25% av skärmen, för bövelen.

Medlem

Det ser sämre ut än COH 2, stridsvagnarna ser ut som de är gjorda i plast och var väldigt lite detaljer :(, och trailern är väldigt dålig.......

Inaktiv

Tyckte inte om det när jag testade betan eller va det var förra året. Men of War är fortfarande kungen för min del.
CoH3 kändes generic och alldeles för causal. Väligt macro och noll micro, eller va det kallas i rts termer. Sen kändes det väldigt klaustrofobiskt med.
Jag saknade saker som direkt-kontroll för att spränga bort fiendens skydd och sådana taktiska möjligheter.

Medlem

Ser fram emot detta, känns mer som 1an i UI och annat som var helt horribelt i 2an. Kul att kunna spela som tyskar med utan massa pk eller disclaimer trams.

Medlem

Dom uppdrag som jag kört av tvåan var bra ,sen så tog jag mig lite vatten över huvudet och det gick inte bra. Men ska nog köra mer av det nån gång i framtiden.

1
Skriv svar