Kodnamnet för GTA VI kan vara "Fireball"

Robot
Kodnamnet för GTA VI kan vara "Fireball"

Namnet dyker upp, för att sedan plötsligt plockas ner.

#grand-theft-auto-vi, #gta-vi


Fragtjuv

Jag vet inte varför men jag älskar när det börjar ryktas såhär. Även om spelet är långt bort så börjar det äntligen hända något.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Förstår inte varför ett så anonymt kodnamn skulle vara så viktigt att hålla hemligt. Någon som är mer insatt i spelutveckling eller bara är allmänt smartare än mig kanske har ett svar?

Medlem

Kodnamnet för GTA IV var ICE,
Kodnamnet för GTA V var Firestorm

Kan dock inte se någon koppling mellan kodnamnen och spelens tema/plot, så har svårt att dra några slutsatser om kodnamnet Fireball. Det enda jag tänker på när jag hör namnet är whiskeyn.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Allt som har kommit om gta6 nu på sista, alltså, det som är mera som rykten och saker som sägs, även om det inte är någon info om ett spel eller när vi får veta, troligen lär det komma någon sorts officiellt tillkännagivande och bilder nu snart, sommar/höst... låter rimligt. Massa sådana här sk. läckor och annan kringinfo brukar ske i samband.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas att GTA 5 kommer till nästa Xbox och Playstation 6.

Medlem
Medlem

GTA Montreal?

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kodnamnet för GTA IV var ICE,
Kodnamnet för GTA V var Firestorm

Kan dock inte se någon koppling mellan kodnamnen och spelens tema/plot, så har svårt att dra några slutsatser om kodnamnet Fireball. Det enda jag tänker på när jag hör namnet är whiskeyn.

Försöker tänka lite för hårt här kanske, men ICE kanske går att göra med immigrationsmyndigheten som härjar runt i USA? Huvudkaraktären var ju invandrare om jag minns rätt. Firestorm kanske har att göra med fokuset på bankrån och polisen som kommer efter en... maybe...

Men om vi leker med den tanken lite så... hmm... fireball... en auktoritär Central gestalt kanske? Jag kan lätt tänka mig att de går efter Trump. Men inte säker på hur det skulle påverka narrativet... hmmm... kanske en bokstavlig asteroid är på väg mot jorden men ingen tror på det? Nu har jag mest kul men... hjälp mig komma på idéer, detta var lite underhållande!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kodnamnet för GTA IV var ICE,
Kodnamnet för GTA V var Firestorm

Kan dock inte se någon koppling mellan kodnamnen och spelens tema/plot, så har svårt att dra några slutsatser om kodnamnet Fireball. Det enda jag tänker på när jag hör namnet är whiskeyn.

På gtaforum la någon upp en bild på Miami Heats logo.

Kanske är en ledtråd vart det utspelar sig. Men jag vet inte…

One
Medlem

Hoppas inte att karaktären är en drake. Vill ha det lite realistiskt

Medlem

Kom in på den här Unreal engine 5 superman demo för några dagar sedan. Inget med GTA 6 att göra, men om jag får gissa så är det väl någon typ av sådan här grafik vi kan förvänta oss utav GTA6?

Medlem
Skrivet av nils45:

Kom in på den här Unreal engine 5 superman demo för några dagar sedan. Inget med GTA 6 att göra, men om jag får gissa så är det väl någon typ av sådan här grafik vi kan förvänta oss utav GTA6?

https://www.youtube.com/watch?v=VIwIlmxMYI4&t=160s

Det är mycket möjligt att det kommer vara liknande grafik, fast Gta VI använder sig inte av Unreal engine som i denna videon.
Unreal engine är otroligt realistisk, frågan är om de vil att Gta VI ska vara det. Gta V var väldigt snyggt grafiskt men mycket mer färgglatt än vad Gta IV var, där Gta IV kändes mer verklighetsbaserat och seriöst än vad Gta V gjorde. Så det beror nog lite på vilken typ av Gta de gör denna gången, blir det i klass med med trean och fyran, ett mer seriöst och mörkt spel. Eller i klass med typ Vice city och femman, ett färggladare spel med mer inslag av humor?

Medlem

Fireball, måste Rockstar påminna mig om den hemska spriten, som gjorde mig så illamående..


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av nils45:

Kom in på den här Unreal engine 5 superman demo för några dagar sedan. Inget med GTA 6 att göra, men om jag får gissa så är det väl någon typ av sådan här grafik vi kan förvänta oss utav GTA6?

https://www.youtube.com/watch?v=VIwIlmxMYI4&t=160s

Tror inte Rockstar kommer gå på något som skall se hur realistiskt ut som möjligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Nog för att jag är både taggad och nyfiken men här var det höna av fjäder deluxe


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror inte Rockstar kommer gå på något som skall se hur realistiskt ut som möjligt.

Lär väl se minst lika bra ut grafiskt som red dead 2.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Lär väl se minst lika bra ut grafiskt som red dead 2.

Ja, lite bättre och med "mycket mera saker" rdrs fidelity är begränsad pga temat, fast inte mer än så... finns ingen anledning, om någon går och väntar på att gta6 kommer bli någon sorts Unreal 5 demo med grafik vi aldrig sett tidigare så stilla era förväntningar. Det handlar om optimering och portning, "alla" skall kunna spela spelet. Detta borde vara det mest rimliga antagandet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja, lite bättre och med "mycket mera saker" rdrs fidelity är begränsad pga temat, fast inte mer än så... finns ingen anledning, om någon går och väntar på att gta6 kommer bli någon sorts Unreal 5 demo med grafik vi aldrig sett tidigare så stilla era förväntningar. Det handlar om optimering och portning, "alla" skall kunna spela spelet. Detta borde vara det mest rimliga antagandet.

Rdr 2 är ju as snyggt när man skruvar upp det oavsett, dock lite oroande med gta 6 att det ska släppas på last-gen vad jag läst, kan ha fel. Det känns som en rejäl hämnare om något.

Får väl se något år efter release, när man får spela det på pc..

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja, lite bättre och med "mycket mera saker" rdrs fidelity är begränsad pga temat, fast inte mer än så... finns ingen anledning, om någon går och väntar på att gta6 kommer bli någon sorts Unreal 5 demo med grafik vi aldrig sett tidigare så stilla era förväntningar. Det handlar om optimering och portning, "alla" skall kunna spela spelet. Detta borde vara det mest rimliga antagandet.

Jag vet inte riktigt, Grand Theft Auto har ju alltid tryckt på gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Jag kan inte komma på ett enda GTA-spel som inte låg i toppskiktet visuellt när de släpptes. Med tanke på hur långt in vi är i nuvarande generation tvivlar jag på att man släpper detta spelet till förra generationens konsoler.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Gnällkuk
Skrivet av KeyserSoze:

Rdr 2 är ju as snyggt när man skruvar upp det oavsett, dock lite oroande med gta 6 att det ska släppas på last-gen vad jag läst, kan ha fel. Det känns som en rejäl hämnare om något.

Får väl se något år efter release, när man får spela det på pc..

Skulle inte förvåna mig om "next-gen" redan är mer eller mindre klart, men väntar ett år och säljer det igen till fullpris.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skulle inte förvåna mig om "next-gen" redan är mer eller mindre klart, men väntar ett år och säljer det igen till fullpris.

Haha ja standard, ska försöka lova mig själv att inte köpa spelet 3 gånger denna gång.

Gnällkuk
Skrivet av KeyserSoze:

Haha ja standard, ska försöka lova mig själv att inte köpa spelet 3 gånger denna gång.

Jag ska också försöka, men lovar inget :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas på ett råare gangster-epos än vad gta v var

1
Skriv svar