Resident Evil har ett av de lägsta användarbetygen i Netflix historia

Medlem

Efter bara några minuter in i serien (efter en specifik scen) tittade jag och min sambo på varandra och sa "Vafan är det här?!"

Både hon och jag gillar RE spelen och nån film.
Ska det vara så svårt att få till en riktigt bra story till detta? Allt finns ju serverat sedan första spelet.
Jag tror nog att många av alla fans gladeligen skulle vilja följa med tillbaka till '96? när allt startades i det omtalade Spencer Mansion.
Att få se första och andra spelet som en film/serie hade varit något.

Lär vi dock aldrig få göra men...

Medlem

Hann se två avsnitt innan jag fick mental breakdown, urkorkat på så många plan. Stort fan av resident evul-franchisen. Detta var ett tramsigt tonårsdrama, händelseförloppet var otroligt lätt förutsett strösslad med facepalms, ackompanjerat med billiga politiska poängförsök. Tack men nej tack.


signatur

Retro.

Avstängd

Denna serie skriker PK och SJW på mils avstånd. Har sett tre avsnitt och bortsett från en del snygga monster så är denna serie rent skräp, skulle hittills säga at det är 2-3 /10 i betyg.

Avstängd
Skrivet av nicbex:

Tycker att serien är ganska bra. Personligen förstår jag inte vad fansen förväntar sig, ska serien bestå av en parodisk snubbe som styltigt springer runt i korridorer och stoppar in random figuriner i hål i väggen för att vrida statyer? Det hade ju blivit en absolut fruktansvärt dålig serie. Det finns säkert böcker om Resident Evil där någon författare mer eller mindre kompetent försökt fylla i och fylla ut storyn i efterhand, men jag ser mycket hellre att man bygger en story som passar för en tv-serie.

Sen är tydligen folk också upprörda över hudfärg, där är det bara att känna sig som ett totalt frågetecken.

Fansen (jag inkluderad) förväntar sig kvalité med berättelse och karaktärer trogna förlagan och inte identitetspolitisk dynga nerkörd i halsen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Blanda inte in Wes i det här, han gör bra filmer! Paul däremot....ok, jag kan ge Paul Anderson kred för Event Horizon, men resten av hans filmer är ju inga höjdare.

My bad! Paul W.S. Anderson.. 😅

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Fansen (jag inkluderad) förväntar sig kvalité med berättelse och karaktärer trogna förlagan och inte identitetspolitisk dynga nerkörd i halsen.

Ja, det är nog därför man öht inte ska göra tv-serier eller film av spel, typiskt sett. Gamers förstår inte sitt eget bästa.

Medlem

Folk pratar om "koppling till Resident Evil" men vad vill dom ha då? Ska dom blanda herbs och lösa pussel mera? 😏

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av ChrizHawk:

Denna serie skriker PK och SJW på mils avstånd. Har sett tre avsnitt och bortsett från en del snygga monster så är denna serie rent skräp, skulle hittills säga at det är 2-3 /10 i betyg.

På vilket sätt skriker den "PK och SJW" och är skräp? Är det storyn? Stör det dig att Wesker är svart istället för vit, eller vad är problemet?

Genuint nyfiken då jag inte sett serien. Folk hakar ofta upp sig på att någon är "fel" hudfärg när storyn och dialogerna kanske är det största felet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

På vilket sätt skriker den "PK och SJW" och är skräp? Är det storyn? Stör det dig att Wesker är svart istället för vit, eller vad är problemet?

Genuint nyfiken då jag inte sett serien. Folk hakar ofta upp sig på att någon är "fel" hudfärg när storyn och dialogerna kanske är det största felet.

Nej, skådespelaren som spelar wesker i denna serien är faktiskt den enda behållningen eftersom skådisen är bra. Men även där är karaktären inte lik Wesker till sättet, han är en cuck i serien.

De två flickorna vi får följa är inte heller intressanta, tvärtom är det jobbiga och rent utsagt avskyvärda. Jag avskyr varenda sekund med dem. Fem minuter in i första avsnittet ska det såklart proklameras att det är problemtiskt med så många vita människor i New Raccoon city.

Den onda Umbrellabossen är naturligtvis en vit lesbisk kvinna, hennes son är en korkad vit grabb som "älskar att bli trampad på" av en av flickorna, som hon så fint uttrycker det i ett avsnitt.

Nej, denna serie är skräp.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ChrizHawk:

Nej, skådespelaren som spelar wesker i denna serien är faktiskt den enda behållningen eftersom skådisen är bra. Men även där är karaktären inte lik Wesker till sättet, han är en cuck i serien.

De två flickorna vi får följa är inte heller intressanta, tvärtom är det jobbiga och rent utsagt avskyvärda. Jag avskyr varenda sekund med dem. Fem minuter in i första avsnittet ska det såklart proklameras att det är problemtiskt med så många vita människor i New Raccoon city.

Den onda Umbrellabossen är naturligtvis en vit lesbisk kvinna, hennes son är en korkad vit grabb som "älskar att bli trampad på" av en av flickorna, som hon så fint uttrycker det i ett avsnitt.

Nej, denna serie är skräp.

Min fråga återigen då, är problemet att hon är en "vit lesbisk kvinna", eller ädet för att hon är dåligt skriven? Du menar att Wesker är bra trotts att han ser annorlunda ut.

Igen, jag vill inte dömma folk i förväg. Men de flesta verkar haka upp sig på saker du nämner bara för att de är där istället för att se om något annat är orsaken till att det är dåligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Min fråga återigen då, är problemet att hon är en "vit lesbisk kvinna", eller ädet för att hon är dåligt skriven? Du menar att Wesker är bra trotts att han ser annorlunda ut.

Igen, jag vill inte dömma folk i förväg. Men de flesta verkar haka upp sig på saker du nämner bara för att de är där istället för att se om något annat är orsaken till att det är dåligt.

Problemet är att hon är en dåligt skriven karaktär (vilket gäller alla karaktärer hittills). Att hon är lesbisk känns mer som en box-check i en mångfalds-lista, snarare än att ha någon vidare mening och syfte i serien som sådan. Dessutom är kemin mellan henne och hennes såkallade partner fruktansvärt dålig och inte trovärdig för fem öre.

Vad gäller Wesker, skådisen är bra och i en del scener skiner det igenom hur jävla bra han är... om han ändå hade fått något bättre att jobba med. Jag skiter i att han är svart, det spelar i sig ingen roll.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ChrizHawk:

Problemet är att hon är en dåligt skriven karaktär (vilket gäller alla karaktärer hittills). Att hon är lesbisk känns mer som en box-check i en mångfalds-lista, snarare än att ha någon vidare mening och syfte i serien som sådan. Dessutom är kemin mellan henne och hennes såkallade partner fruktansvärt dålig och inte trovärdig för fem öre.

Vad gäller Wesker, skådisen är bra och i en del scener skiner det igenom hur jävla bra han är... om han ändå hade fått något bättre att jobba med. Jag skiter i att han är svart, det spelar i sig ingen roll.

Jag köper dina argument helt och hållet. Blir sugen på att se serien (trots att de flesta säger den är skit) för att få en egen uppfattning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag köper dina argument helt och hållet. Blir sugen på att se serien (trots att de flesta säger den är skit) för att få en egen uppfattning.

Gör det! Låt ingen diktera för dig vad som är bra eller dåligt, i slutändan är det din egen upplevelse som har betydelse.

Vem.vet, kanske kan du se bortom problemen, eller så kanske du gillar de aspekterna som andra ogillar.

Skribent
Skrivet av ChrizHawk:

Problemet är att hon är en dåligt skriven karaktär (vilket gäller alla karaktärer hittills). Att hon är lesbisk känns mer som en box-check i en mångfalds-lista, snarare än att ha någon vidare mening och syfte i serien som sådan. Dessutom är kemin mellan henne och hennes såkallade partner fruktansvärt dålig och inte trovärdig för fem öre.

Vad gäller Wesker, skådisen är bra och i en del scener skiner det igenom hur jävla bra han är... om han ändå hade fått något bättre att jobba med. Jag skiter i att han är svart, det spelar i sig ingen roll.

Här måste jag ändå försvara lite då hon är drogad. Hela grejen är ju att förhållandet är så dåligt att hennes partner drogar henne med joy på daglig basis så hon ständigt är hög typ. Kemin mellan dem är således död sedan länge.

Håller dock med om att han som spelar Wesker är det bästa i serien och på någotvis också förlorad potential då resten som bäst är mediokert.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Här måste jag ändå försvara lite då hon är drogad. Hela grejen är ju att förhållandet är så dåligt att hennes partner drogar henne med joy på daglig basis så hon ständigt är hög typ. Kemin mellan dem är således död sedan länge.

Skådespelet är dåligt tycker jag och att döma av responsen är jag långt från ensam.

Skribent
Skrivet av ChrizHawk:

Skådespelet är dåligt tycker jag och att döma av responsen är jag långt från ensam.

Må så vara, men jag tycker det är svårt att bedömma det på kemin med frugan. Ena spelar ju helt hög och andra helt distanserad. Som just där tycker i alla fall jag det funkade. Sen var det ju väldigt få scener mellan dem också.

Men som sagt, är inget fan av serien heller. Helhets ideen är väl inte direkt dum, men utförandet är all over the place både skådespelarmässigt och manuset.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Må så vara, men jag tycker det är svårt att bedömma det på kemin med frugan. Ena spelar ju helt hög och andra helt distanserad. Som just där tycker i alla fall jag det funkade. Sen var det ju väldigt få scener mellan dem också.

Men som sagt, är inget fan av serien heller. Helhets ideen är väl inte direkt dum, men utförandet är all over the place både skådespelarmässigt och manuset.

Koncepten är intressanta, helt klart. Men utförandet är patetiskt dåligt.

Medlem

Netflix serie så det måste vara massa Gay i den också


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Koncepten är intressanta, helt klart. Men utförandet är patetiskt dåligt.

Min uppfattning av hela serien - jag kollade klart med snabbspoolning för jag var nyfiken om slutet och gillade grundkonceptet. Men utförandet... som du säger... Synd.

123
Skriv svar