Total Warhammer XXXL! Immortal Empires beta startar i augusti

Robot
Total Warhammer XXXL! Immortal Empires beta startar i augusti
Medlem

Ändringarna för Vampire Counts och Warriors of Chaos ser riktigt bra ut, nu kan man äntligen använda Crypt Horrors och Cairnwraiths utan att straffas. Black Coach ser ut att bli användbar också. Första kampanjen blir nog Vampires eller Warriors of Chaos.
Grombrindals flytt till Naggaroth ser också ut att kunna bli en skoj kampanj.
Det totala kaoset nere i Nehekhara/Southlands kan också bli skoj

Medlem

Skall tilläggas att Immortal Empires släpps live 23 Augusti, men att de väljer att kalla den för beta då den, likt Mortal Empires från tvåan, antagligen kommer gå igenom flera ändringar genom patcher och för att folk inte ska tro att första iterationen av IE är den slutgiltiga definitiva versionen.

Inaktiv

Bra serie. Det enda jag inte gillar med Warhammer serien är girigheten. Man måste äga WH och WH2 och WH3 för att spela Empire.
Dom har nu höjt priset på Warhammer till 600 kr som är 6 år gammalt. Extra raserna där kostar fortfarande 90 eller upp till 190 kr.

Det skulle alltså kosta ytterligare 1200 kr för en ny spelare i WH3 att börja spela Empire. Empire som är det majoriteten av spelare längtar efter.

När WH6 släpps, hur mycket ska man behöva betala då? En smart idé för att tjäna pengar men inte konsumentvänligt.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Bra serie. Det enda jag inte gillar med Warhammer serien är girigheten. Man måste äga WH och WH2 och WH3 för att spela Empire.
Dom har nu höjt priset på Warhammer till 600 kr som är 6 år gammalt. Extra raserna där kostar fortfarande 90 eller upp till 190 kr.

Det skulle alltså kosta ytterligare 1200 kr för en ny spelare i WH3 att börja spela Empire. Empire som är det majoriteten av spelare längtar efter.

När WH6 släpps, hur mycket ska man behöva betala då? En smart idé för att tjäna pengar men inte konsumentvänligt.

De kommer ofta på rea, i alla fall på Steam. Det var så jag köpte grundspelen + dlc. Sen tror jag inte de har något mer grundspel planerat, så att köpa fler ”spel” är nog inget du eller övriga konsumenter behöver oroa dig för. Dock har jag ingen aning om vad priserna för DLC kommer vara nu under tredje. Den närmsta de håller på att teasa ser ut att vara rätt stor så potentiellt också rätt dyr då kanske.

En annan vinkel som jag tänkt på utan att ha någon som helst aning om hur prissättningen inom spelbranschen går till. Men omvänt från ditt perspektiv oroar jag mig ofta för att spel och DLC är för billigt och att kvaliteten därav blir lidande. I min bransch är en anställd per timme väldigt mycket dyrare än ett dlc till det här spelet (utan att vara någon superdyr bransch). Då innehållet i Immortal Empires är gigantiskt och det medför ett ganska stort ”underhåll” för att bibehålla balansen varje gång de släpper nytt, så hade jag inte haft några problem för egen del att betala mer (om det medförde bättre innehåll det vill säga).

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Bra serie. Det enda jag inte gillar med Warhammer serien är girigheten. Man måste äga WH och WH2 och WH3 för att spela Empire.
Dom har nu höjt priset på Warhammer till 600 kr som är 6 år gammalt. Extra raserna där kostar fortfarande 90 eller upp till 190 kr.

Det skulle alltså kosta ytterligare 1200 kr för en ny spelare i WH3 att börja spela Empire. Empire som är det majoriteten av spelare längtar efter.

När WH6 släpps, hur mycket ska man behöva betala då? En smart idé för att tjäna pengar men inte konsumentvänligt.

Det var inledningsvis lite förvirrande att läsa ditt inlägg eftersom du verkar använda "Empire" som en term för den kombinerade kartan. Empire är en specifik arme i spelet och gissningsvis avser du egentligen Immortal Empires, eller som många säger, "IE".

Har man inte redan de två tidigare spelen är det en god idé att handla under en rea då spelen då finns att köpa för 66 - 75% lägre pris. Med andra ord drabbar det höga grundpriserna spontanköpare som inte är bekanta med andra butiker som ex. gmg.

Säga vad man vill om prissättningen, de har i alla fall varit tydliga redan från början med att man kommer behöva samtliga spel för att kunna spela den kombinerade kartan.

Sen nämner du WH6. WH4-6 har vi ingen anledning att tro ska komma. De har varit tydliga med att det är tre spel som gäller och de etablerade arméerna är redan inne; det saknas egentligen bara Chaos Dwarves bland de som haft arméböcker och de förväntas komma som ny DLC-armé förhållandevis snart.

Medlem

Är sjukt taggad! Helt fantastiskt att få hela warhammer-världen att erövra!

Medlem

Är det en slump att världskartan ser ur som en förvrängd version av jorden och att raserna har sitt hem där de riktiga kulturerna de inspirerats av (lizardmen = Sydamerikanska indianer, tomb king =Egypten, vampire lords = Östeuropa, empire = Tyskland ect)?

Eller har jag livlig fantasi?

Samma sak stämmer för övrigt med världen i A song of fire and ice (game of thrones alltså)

Oooh längtar 🤤


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Lirar warhammer III för fullt. medans man väntar på IE. x)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RiddarKatig:

Är det en slump att världskartan ser ur som en förvrängd version av jorden och att raserna har sitt hem där de riktiga kulturerna de inspirerats av (lizardmen = Sydamerikanska indianer, tomb king =Egypten, vampire lords = Östeuropa, empire = Tyskland ect)?

Eller har jag livlig fantasi?

Samma sak stämmer för övrigt med världen i A song of fire and ice (game of thrones alltså)

Nej, det är vare sig en slump eller hemlighet. Det mesta är löst inspirerat av verkligheten. Empire är som sagt inspirerat av det tysk-romerska riket, Bretonnia medeltida Frankrike, Norsca kommer från vikingar, Kislev från Ryssland osv och världskartan är formad därefter.

I A song of ice and fire har författaren mer eller mindre kopierat Storbritannien och ett upp-och-nedvänt Irland för att forma Westeros. Förmodligen som en homage till perioden han inspirerades av (Rosornas krig), men det gissar jag bara - inte kollat upp det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nej, det är vare sig en slump eller hemlighet. Det mesta är löst inspirerat av verkligheten. Empire är som sagt inspirerat av det tysk-romerska riket, Bretonnia medeltida Frankrike, Norsca kommer från vikingar, Kislev från Ryssland osv och världskartan är formad därefter.

I A song of ice and fire har författaren mer eller mindre kopierat Storbritannien och ett upp-och-nedvänt Irland för att forma Westeros. Förmodligen som en homage till perioden han inspirerades av (Rosornas krig), men det gissar jag bara - inte kollat upp det.

Tack för det, jag kan inget om warhammer loren.

Då borde high elves vara britter och deras exilade onda kusiner dark elves vara amerikaner.

Skrivet av RiddarKatig:

Tack för det, jag kan inget om warhammer loren.

Då borde high elves vara britter och deras exilade onda kusiner dark elves vara amerikaner.

Det kan man säga, dock finns det redan Albion (England.)

Men ja High elves i warhammer är Britter och Dark elves är Amerikaner. ^^

kommer också ny Lord samma dag:


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag är en av många som inte tyckte om den nya kampanjen. Men, älskar spelserien!
Så för min skull är det här det riktiga "spelsläppet" och det ser lovande ut! Gillar att se de andra raserna ifrån de andra spelen gå upp emot de nya och allt som har fixats under tiden. Kommer definitivt komma tillbaka till spelet när detta släpps!

Medlem
Skrivet av Ilvion:

Jag är en av många som inte tyckte om den nya kampanjen. Men, älskar spelserien!
Så för min skull är det här det riktiga "spelsläppet" och det ser lovande ut! Gillar att se de andra raserna ifrån de andra spelen gå upp emot de nya och allt som har fixats under tiden. Kommer definitivt komma tillbaka till spelet när detta släpps!

Instämmer helt! Tvåan med IE är så mycket roligare. Men man saknar flera av de moderniserade UI-delarna. Detta blir ”definitivt” den ”definitiva” versionen.

Skrivet av Snake Plissken:

plus 3 till.

Skrivet av Ilvion:

Jag är en av många som inte tyckte om den nya kampanjen. Men, älskar spelserien!
Så för min skull är det här det riktiga "spelsläppet" och det ser lovande ut! Gillar att se de andra raserna ifrån de andra spelen gå upp emot de nya och allt som har fixats under tiden. Kommer definitivt komma tillbaka till spelet när detta släpps!

Jag föredrar IE, ME etc över kampanjen.

Tycker det känns maffigt.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Bra serie. Det enda jag inte gillar med Warhammer serien är girigheten. Man måste äga WH och WH2 och WH3 för att spela Empire.
Dom har nu höjt priset på Warhammer till 600 kr som är 6 år gammalt. Extra raserna där kostar fortfarande 90 eller upp till 190 kr.

Det skulle alltså kosta ytterligare 1200 kr för en ny spelare i WH3 att börja spela Empire. Empire som är det majoriteten av spelare längtar efter.

När WH6 släpps, hur mycket ska man behöva betala då? En smart idé för att tjäna pengar men inte konsumentvänligt.

Förstår exakt vad du menar och det är lite avtändande. Jag har köpt på mig spelen pö om pö och struntar helt och hållet i Steam store.

Köper på Kinguin/Instant-gaming och andra liknande sidor som nästan alltid har spelen/dlc till bättre pris än vad Steam har när det är som billigast hos dom.

1
Skriv svar