27 mars 2023 är absolut sista chansen att köpa digitala Wii U- och 3DS-spel

Robot
27 mars 2023 är absolut sista chansen att köpa digitala Wii U- och 3DS-spel
Medlem

Hojta gärna till om det dyker upp någon fin slutrea!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Sitter man med 3DS så finns det fantastiska versioner av After Burner II och OutRun som kan vara värda att plocka upp för runt 50kr/st. Även en del äldre Kirby-titlar finns för några tior styck. Trist att butiken stänger.

Kontot avslutas

Det du nämnde med att det inte går att handla med bankkort har varit i Europa sedan 2019.
Så vi har varit tvungna att använda presentkort eller sätta in pengar via Switch medan de i Japan och USA har fortsatt kunna använda bankomat kort som betalningsmedel.

Men sedan maj som du nämnde så gäller detta även för Amerika och Japan.

Från länken:

”These changes apply to North American users. Credit card support was removed from 3DS and Wii U in Europe back in 2019.

However, from August 29, 2022, it will no longer be possible to use eShop cards to add funds either. Users have until March 2023 to use any funds left in their account to buy content, after which it will only be possible to redownload owned software.”


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det du nämnde med att det inte går att handla med bankkort har varit i Europa sedan 2019.
Så vi har varit tvungna att använda presentkort eller sätta in pengar via Switch medan de i Japan och USA har fortsatt kunna använda bankomat kort som betalningsmedel.

Men sedan maj som du nämnde så gäller detta även för Amerika och Japan.

Vad jag vet finns hela eShop tillgänglig via My Nintendo Store-hemsidan där allt har kunnat köpas såväl via bankkort som PayPal. Betydligt enklare än att hålla på att sätta in pengar på kontot.

Kontot avslutas
Skrivet av kebbe:

Vad jag vet finns hela eShop tillgänglig via My Nintendo Store-hemsidan där allt har kunnat köpas såväl via bankkort som PayPal. Betydligt enklare än att hålla på att sätta in pengar på kontot.

Hur My Nintendo Store funkar har jag ingen koll på.
Utan jag har bara handlat via Nintendo E-Shop på Wii U och Nintendo 3DS både före de stängde ner Credit Card funktionen 2019 här i Europa och efter att de gjorde det.

Men om hela sortimentet även finns där så är ju det också en väldigt bra väg att gå istället för att behöva sätta in pengar från sin Switch.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av kebbe:

Sitter man med 3DS så finns det fantastiska versioner av After Burner II och OutRun som kan vara värda att plocka upp för runt 50kr/st. Även en del äldre Kirby-titlar finns för några tior styck. Trist att butiken stänger.

Det är jättetråkigt att butiken stänger.
Avskyr Nintendo för att de inte orkar hålla dessa butiker öppna, så där kommer jag alltid gilla Sony mycket mer eftersom de än idag håller deras Playstation Store öppen på både Playstation 3 och Vita.

Men ska man se det positiva så är det ju bra att det än idag går att ladda ner det man köpt via Wii Store och det kommer fortsätta ett tag till även på Wii U och 3DS.
Sen kommer Pokémon Bank bli gratis att använda på Nintendo 3DS efter mars 2023.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Avskyr Nintendo för att de inte orkar hålla dessa butiker öppna, så där kommer jag alltid gilla Sony mycket mer eftersom de än idag håller deras Playstation Store öppen på både Playstation 3 och Vita.

I Sonys fall hålls dock butikerna öppna motvilligt. De utannonserade att Playstation Store skulle stängas ner för PS3 och Vita förra året, men backade pga all negativ feedback.

Det är bara en tidsfråga innan de försöker igen.

Kontot avslutas
Skrivet av Daed:

I Sonys fall hålls dock butikerna öppna motvilligt. De utannonserade att Playstation Store skulle stängas ner för PS3 och Vita förra året, men backade pga all negativ feedback.

Det är bara en tidsfråga innan de försöker igen.

Jag vet. Men det jag menar är att Sony iallafall lyssnar på sina fans något som aldrig Nintendo skulle göra i detta fallet.
Nintendo har också fått mycket kritik men när Nintendo bestämt sig så finns det ingenting som någon kan göra åt det.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

******


signatur

ゼルダの城

Geeks Gaming
Skrivet av ZeldasCastle:

Nu får du nog berätta lite mer

Kontot avslutas
Skrivet av NordhNet:

Nu får du nog berätta lite mer

Skrev ett meddelande till Fredrik här men sedan såg jag att han redan hade skrivit PM till mig och tackade för att jag berättade att det med kort betalning togs bort i Europa redan 2019. Det var något som han hade missat.
Så då tog jag bort kommentaren eftersom det redan var ändrat i artikeln


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar