Nästa Tomb Raider-film i limbo, avslöjar Alicia Vikander

Robot
Nästa Tomb Raider-film i limbo, avslöjar Alicia Vikander

Ett "politiskt" limbo, menar Vikander.

#alicia-vikander, #tomb-raider


Medlem

mmmm... Vikander!

Medlem

Vikander är absolut inte Lara Craft material tycker jag.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

14 juni rapporterade Moviezine det här efter intervju med Alicia

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Vikander är absolut inte Lara Craft material tycker jag.

😉


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av laban005:

14 juni rapporterade Moviezine det här efter intervju med Alicia

Och den förklarar även lite mer om politiken bakom. Varför finansiera en film som troligtvis hamnar på annan streamingtjänst efter bio.

Medlem

Tyckte första filmen var kalkon så kunde inte bry mig mindre. Blir den av kanske jag ser den nångång, men absolut inte på bio (som förra) utan i bästa fall på streaming när det absolut inte finns något annat.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Vikander är absolut inte Lara Craft material tycker jag.

Själv tyckte jag hon var bra mycket bättre än Angelina.

Den första filmen lånade friskt från reboot-spelet de gjorde kopior av vissa scener, väldigt frapperande. Att de sedan hittade på någon story att Lara Craft jobbade som cykelbud, eller vad det var, var fick dom det från?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillade Vikander i Ex Machina (enda jag sett henne i) så har inget att klaga på ang rollsättningen, men den förra Tomb Raider börjar så patetiskt dåligt att jag inte orkade se den. Hoppas på något mer moget och mindre edgy tonåring.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skrivet av DeadMeat1234:

Själv tyckte jag hon var bra mycket bättre än Angelina.

Det betyder inte att hon är Lara Croft material. Det betyder bara att ingen av dem är Lara Croft material.


signatur

I drank what?

Medlem

signatur

PSN: OAKTHYR

Fragtjuv

Jag skulle uppskatta en uppföljare eftersom jag tycker att den första filmen är kort och gott bra. Jag tycker även att Alicia gjorde ett bra jobb i rollen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Själv tyckte jag hon var bra mycket bättre än Angelina.

Smaken är som röven,,,delad.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Vikander är absolut inte Lara Craft material tycker jag.

nä verkligen inte, rätt överskattad.

Skribent

Tycker Vikander passade bra i rollen som reboot-Lara. Angelina var mer åt old school-Lara. Ingen av de båda hade kunnat spela i varandras filmer då karaktärerna är rätt olika varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem

Var också skeptisk innan. Men Vikandet var perfekt som nya Lara, Jolie var perfekt som gammel-Lara.

Problemet med filmen är att manuset är så urvattnat, särskilt för de som spelat "originalet".

Känns som de tänkte att "Nä, de övernaturliga grejerna blir för mycket som de tidigare filmerna." Sen råkade de glömma bort att just det faktiskt närmast var grunden i spelen de ville göra film av.

Den alternativa realistiska omtolkningen var visserligen förvånade smart för Hollywood av idag. Men lustiga huset utan spöken i slutet kändes ju bara som början på Indiana Jones, fast utan klimax.

Nä, ska de göra en tvåa så får allt Alicia spöa upp både en pluton av spökapor och minst tre attackhelikoptrar.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Att de sedan hittade på någon story att Lara Craft jobbade som cykelbud, eller vad det var, var fick dom det från?

Behovet av en actionscen tidigt i filmen.

Samma sak gjordes i de gamla filmerna.

Fast om möjligt än mer långsökt..

Medlem

Dessa filmer, känns alltid som att de klämmer in för mycket i en film och det blir något B av det.
Jag undrar hur en serie hade varit, mer djup i möjligen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar