Valve gör som Nintendo, varnar för överhettade Steam Decks i värmen

Robot
Valve gör som Nintendo, varnar för överhettade Steam Decks i värmen

"Presterar bäst" i temperaturer mellan 0 och 35 °C.

#steam-deck


ZF
Medlem

Undrar verkligen om touchgrejerna funkar som bäst vid 0 bara.

Medlem

Efter GeForce 4000-serien...

Nvidia varnar för överhettade lägenheter/hus

Medlem

Kul video där Wulff Den mikrar en Switch Oled för att se hur mycket värme som krävs för automatisk avstängning.

https://www.youtube.com/watch?v=S4dPLfgO78s&t=491s&ab_channel...

Kanske inte så "vetenskaplig" som man hade gjort ett sånt test själv, hade velat se hur länge den klarar en mer modest hetta av typ 45-50 grader celsius som man kan anta att den kan uppnå under realistiska förhållanden om man spelar med direkt solljus på maskinen en varm sommardag. Men kul ändå att han både nu testat Switchen för hetta likväl som för Oled-inbränningar.

Medlem
Skrivet av Majoren:

hade velat se hur länge den klarar en mer modest hetta av typ 45-50 grader celsius som man kan anta att den kan uppnå under realistiska förhållanden om man spelar med direkt solljus på maskinen en varm sommardag. Men kul ändå att han både nu testat Switchen för hetta likväl som för Oled-inbränningar.

Jag kommer aldrig förstå folk som går ut en varm sommardag och spelar bärbart spelande i solen.

De gånger jag tagit med mig handhållen spelkonsol ut på resa eller i en stuga så är det på kvällen, tidigt på morgonen eller om det börjar regna som spelet tas fram, annars är man ute och springer/badar eller på upptäcktsfärd.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag kommer aldrig förstå folk som går ut en varm sommardag och spelar bärbart spelande i solen.

De gånger jag tagit med mig handhållen spelkonsol ut på resa eller i en stuga så är det på kvällen, tidigt på morgonen eller om det börjar regna som spelet tas fram, annars är man ute och springer/badar eller på upptäcktsfärd.

Jag hoppas du menar på upptäcktsfärd i något mysigt open-world spel och springer runt och badar med Geralt eller liknande...

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag kommer aldrig förstå folk som går ut en varm sommardag och spelar bärbart spelande i solen.

De gånger jag tagit med mig handhållen spelkonsol ut på resa eller i en stuga så är det på kvällen, tidigt på morgonen eller om det börjar regna som spelet tas fram, annars är man ute och springer/badar eller på upptäcktsfärd.

Samma personer som behöver en varning för varmt innehåll på kaffemuggen

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag kommer aldrig förstå folk som går ut en varm sommardag och spelar bärbart spelande i solen.

De gånger jag tagit med mig handhållen spelkonsol ut på resa eller i en stuga så är det på kvällen, tidigt på morgonen eller om det börjar regna som spelet tas fram, annars är man ute och springer/badar eller på upptäcktsfärd.

Inte jag heller, det är relativt värdelöst att spela utomhus ens i indirekt dagsljus om man inte hittar en riktigt skuggig plats.

1
Skriv svar