4 år gamla Dead Cells bara i medelåldern, lovar utvecklarna

Robot
4 år gamla Dead Cells bara i medelåldern, lovar utvecklarna

Ny roadmap stakas ut som bevis.

#dead-cells


Medlem

Så sjukt jäkla roligt fortfarande! Enda nackdelen med att köra på switch är att det blir framedrops på vissa banor så input som dodge eller parry inte registrerar så man tar skada/dör fast man inte borde. Men fantastiskt att köra handhållet!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Aldrig fastnat för roguelites/likes. Tycker dom är för svåra, tar för lång tid att "levla upp" om det ens finns ett sånt system och att köra om på samma banor mot samma fiender blir tråkigt i längden för mig. För enformigt.

Inte ens Hades som alla säger är det "bästa" roguelite/like spelet tycke jag var tråkigt p.g.a att det var så enformigt och svårt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Klarade av Dead Cells en eller kanske två gånger, sen fick det vara nog!

Medlem

Ett av spelen som jag varje gång jag plockar upp det fastnar totalt i och inte gör annat än att spela det när jag får tid över. Combaten och movement är så tajt och tillfredsställande.

Skribent

Ett av mina favoritspel ever.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Aldrig fastnat för roguelites/likes. Tycker dom är för svåra, tar för lång tid att "levla upp" om det ens finns ett sånt system och att köra om på samma banor mot samma fiender blir tråkigt i längden för mig. För enformigt.

Inte ens Hades som alla säger är det "bästa" roguelite/like spelet tycke jag var tråkigt p.g.a att det var så enformigt och svårt.

Tvärt om för mig.
Fastnar ofta med Rogue lites så jag måste begränsa mig till typ 1 åt gången annars spårar det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dead Cells är ett spel jag konstant kommer tillbaka till. Bland dom få rougelikes jag verkligen tycker om!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Klarade av Dead Cells en eller kanske två gånger, sen fick det vara nog!

Samma här. Trevligt spel likväl.
Hades gav mig dock mer incitament att fortsätta, så den är jag t om 100% på.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Sen till festen. Har precis startat detta underbara spel. Har tydligen fått det med PlayStation Plus nån gång.
Tre kvällar har det blivit och hunnit med en del (76% av trophies). Klarat första BC och börjat med nästa.
Lyckats ta ner två bossar utan att bli träffad, svettigt minst sagt. Köpte fyra dlc också.
Favoritvapen är piskan tillsammans med pilbåge, kör tactics.

1
Skriv svar