Final Fantasy X-serien når 20,8 miljoner ex

Robot
Final Fantasy X-serien når 20,8 miljoner ex
Medlem

Tidus verkar skratta hela vägen till banken!

Trots sin linjaritet så var FFX ett helt underbart spel pga "resan med gänget". Älskade 12:an också fast för att storyn var förvånansvärt "vuxen".

X-2 har ju fått mycket skit genom åren men spelmässigt tyckte jag det var riktigt roligt med sina olika "klasser" man kunde byta till.

Medlem

Tror jag har tre fysiska utgåvor av den här HD samlingen Till olika konsoler. Tror de åkt med i bara farten vid beställningar. Mycket bra spel förövrigt. Även idag.

Medlem

Välförtjänt. Väldigt kul att höra att de har synpsis skriven för Final Fantasy X-3, håller tummarna. Det skulle ju verkligen bli ett next-gen spel, vore extremt häftigt att återvända till de miljöerna i current gen/next gen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ett av världens bästa spel.

Medlem

Extremt välförtjänt. Final Fantasy X är utan tvekan ett av tidernas absolut bästa spel

Medlem

Xan gillade jag men inte överförtjust i X-2, tror inte jag fattade grejen när det kom bara? Fashionista-slagsmål?

Medlem

Mycket handlar om när man fastnade i Final Fantasy tror jag. Jag fastnade åren innan Final Fantasy x kom ut. Och 7-9 är rätt lika 10an. Så för mig var 10an något jag hypade för och mycket jag ville ha ut av det fick jag. Mer av allt. Sen kom 11-12-13-14 och jag har inte förstått något av dom spelen direkt. 12an har jag försökt klara 3 gånger och det är nog det spelet jag gillar bäst av dom. Sen kom 15 och nu för tiden så är allt helt upphackat i bitar. Spelet hade saker som kom i perioder och dlc. Och bossar som var helt värdelösa. Även om jag ogillar väldigt mycket i Final Fantasy 15 (klarade ut hela spelet minus alla dlc) så tycker jag väldigt mycket om gänget all musik mm. Det är ett otroligt bra spel som var väldigt mycket jag inte gillade. Och dlcna har jag men jag kommer aldrig att spela dom för tyvärr är den tiden förbi. Ett Final Fantasy spel för mig ska vara 100% från början och inte multiplayer eller ha dlc. För om man verkligen vill ge sig in i den världen så blir det för mycket iaf för mig. Har spelat Final Fantasy 12 så långt jag orkade förra året switch versionen. Och ska nu pröva ps4 versionen av Final Fantasy 10 igen nu på ps5an. På grund av premium. Men är rätt säker på att jag inte kommer att spela mer än börjar av spelet.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Mycket handlar om när man fastnade i Final Fantasy tror jag. Jag fastnade åren innan Final Fantasy x kom ut. Och 7-9 är rätt lika 10an. Så för mig var 10an något jag hypade för och mycket jag ville ha ut av det fick jag. Mer av allt. Sen kom 11-12-13-14 och jag har inte förstått något av dom spelen direkt. 12an har jag försökt klara 3 gånger och det är nog det spelet jag gillar bäst av dom. Sen kom 15 och nu för tiden så är allt helt upphackat i bitar. Spelet hade saker som kom i perioder och dlc. Och bossar som var helt värdelösa. Även om jag ogillar väldigt mycket i Final Fantasy 15 (klarade ut hela spelet minus alla dlc) så tycker jag väldigt mycket om gänget all musik mm. Det är ett otroligt bra spel som var väldigt mycket jag inte gillade. Och dlcna har jag men jag kommer aldrig att spela dom för tyvärr är den tiden förbi. Ett Final Fantasy spel för mig ska vara 100% från början och inte multiplayer eller ha dlc. För om man verkligen vill ge sig in i den världen så blir det för mycket iaf för mig. Har spelat Final Fantasy 12 så långt jag orkade förra året switch versionen. Och ska nu pröva ps4 versionen av Final Fantasy 10 igen nu på ps5an. På grund av premium. Men är rätt säker på att jag inte kommer att spela mer än börjar av spelet.

Final Fantasy 12 är dock ganska unikt bland alla de Final Fantasy spel som släppts efter FFX. En av de bästa i min mening pga stridssystemet och character progression (Job system i zodiac versionen). Med gambits kan man automatisera sitt party precis som man vill dessutom så de reagerar till olika situationer. Världen känns som ett offline MMO och de var tidiga med on field strider .

Final fantasy 13 var likt Final Fantasy 10 ganska linjärt men världen var jäkligt ödslig och död så det föll ganska hårt där. När det öppnar upp på Gran Pulse så är man fortfarande ensam. Det räddades en hel del i Final Fantasy 13-2 med sitt pokemonlika strids system och mer levande värld. Lightning returns var en travesti som är svår att överträffa i uselhet. Verkar som Final Fantasy 16 kommer göra ett försök dock som det låter. Final fantasy 15 är som du säger en korvfest och har tråkiga button mashing strider. Kört klart även DLC och storyn känns rushed även med DLCs.

Moderator | Testpilot

Har faktiskt inte spelat Final Fantasy X, trotts att jag älskar japanska rollspel.

Börjar nog bli dags...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bästa Final Fantasy imo, ett av mina favoritspel

1
Skriv svar