Missa inte As Dusk Falls till Game Pass, här har du släpptrailern

Robot
Missa inte As Dusk Falls till Game Pass, här har du släpptrailern

Första Xbox Game Studios-spelet i år.

#as-dusk-falls


Medlem

Verkar intressant. Har dock fortfarande ingen aning om hur själva "gameplay-mekaniken" fungerar. Gissar på att det är upplagt i visual novel stuk. Älskar Quantic Dreams verk, men där kan man ju röra sin karaktär relativt fritt. Om det här är bara går ut på att välja ett dialogalternativ för att gå vidare till nästa dialogruta så är jag mer kluven om jag kommer att gilla det. Kommer nog testa i varje fall.

Medlem

Konstigt att en lanseringstrailer inte verkar göra ett jota för att illustrera hurdant spelet är och hur det spelas...

Jag gissar att det är för att det inte ser speciellt bra ut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Konstigt att en lanseringstrailer inte verkar göra ett jota för att illustrera hurdant spelet är och hur det spelas...

Jag gissar att det är för att det inte ser speciellt bra ut.

Det är ju en visuell novell i princip, vad ska de visa?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Konstigt att en lanseringstrailer inte verkar göra ett jota för att illustrera hurdant spelet är och hur det spelas...

Jag gissar att det är för att det inte ser speciellt bra ut.

Så tänker jag också delvis. Riktig "jaha?" trailer.

Medlem
Skrivet av McNord:

Det är ju en visuell novell i princip, vad ska de visa?

Jag gissade på det. Kunde gjorts tydligare i trailern kan jag tycka istället för att bara visa ett bildmontage utan knapptryck.

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelat några timmar inatt. Det är som sagt en VN där du gör val och går igenom QTE-sekvenser. Tänk typ spel av Quantic Dream eller Supermassive Games men utan knallandet.

Många svåra val har det i alla fall!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Spelat några timmar inatt. Det är som sagt en VN där du gör val och går igenom QTE-sekvenser. Tänk typ spel av Quantic Dream eller Supermassive Games men utan knallandet.

Många svåra val har det i alla fall!

Tack för klargörandet

Medlem

Det är inte så dåligt. Bättre än vad jag trodde.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Spelat några timmar inatt. Det är som sagt en VN där du gör val och går igenom QTE-sekvenser. Tänk typ spel av Quantic Dream eller Supermassive Games men utan knallandet.

Många svåra val har det i alla fall!

Skrivet av Freeman79a:

Det är inte så dåligt. Bättre än vad jag trodde.

Verkar dock tråkigt. Föredrar om man faktiskt får vandra runt lite och utforska och göra lite saker.

Det här blir nästan som en tråkigare TV-serie känns det som.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Verkar av trailern att döma skittråkigt.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkar dock tråkigt. Föredrar om man faktiskt får vandra runt lite och utforska och göra lite saker.

Det här blir nästan som en tråkigare TV-serie känns det som.

Jag tyckte det var helt okej efter en stund kom jag över att det var fult och stelt gameplay och fastnade i storyn istället.
Är ju skönt att slippa plocka upp 23 föremål för att sedan vrida och vända tills eventuellt rumblen i handkontrollen skakar och visar att det föremålet är viktigt. Det blir ju lite tjatigt efter 2 rum.

Men kommer nog inte köra om det för att ändra utfallet.

1
Skriv svar