Dibbe-tatuera dig, och få tillgång till Diablo IV-beta

Robot
Dibbe-tatuera dig, och få tillgång till Diablo IV-beta

Samt även fulla spelet när det släpps.

#diablo-iv


Medlem

Yikes.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Är det här nice marknadsföring?

Geeks Gaming

Aha, trodde det var kreditkortsuppgifterna man behövde tatuera in

Medlem

Om man får välja diablo motiv och det var i sverige skulle jag gjort det. Bara gratis tatuering från en bra tatuerare är värt det allt annat är plus

Medlem

Ganska vidrig form av marknadsföring må jag säga.

Medlem

Rolig ide tycker jag. Mera sådana spektakel! Hade lätt kunna göra en snygg Diablo tatuering grstis, även utan att få spelet.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ganska vidrig form av marknadsföring må jag säga.

Du behöver inte tatuera dig om du inte vill. Kul för dem som vill tatuera sig och är Diablo-fans. Jag själv som är gaddad här och där skulle lätt göra det. Men orkar inte åka till Berlin för det

Medlem

Finns mycket från diablo som skulle bli riktigt snygga motiv, skulle inte tacka nej så länge det inte involverar en logo eller ikon eller dylikt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

🤦

För 20+ år sedan hade det kanske varit lite kul. Gadda sig för att marknadsföra ett bespottat Activision Blizzard för ett söndertrasat (i mitt tycke) varumärke känns inte lika lockande.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Finns mycket från diablo som skulle bli riktigt snygga motiv, skulle inte tacka nej så länge det inte involverar en logo eller ikon eller dylikt.

"™Blizzard , Activision 2022. All icons are property of Blizzard ® and Activision ®"


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

🤦

För 20+ år sedan hade det kanske varit lite kul. Gadda sig för att marknadsföra ett bespottat Activision Blizzard för ett söndertrasat (i mitt tycke) varumärke känns inte lika lockande.

Håller med, den enda ABK-relaterade tatueringen jag kan tänka mig är bilden på Bobby Kotick som djävulen

Inaktiv

Tur att dom inte gjorde samma marknadsföring för Cyberpunk 2077. Snart kanske man kan få hela spelet om amputerar en kroppsdel.

Medlem

Hej, du får vårat spel om vi får ha en reklambanner på ditt skinn... Forever... And ever.... And ever....

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Tur att dom inte gjorde samma marknadsföring för Cyberpunk 2077. Snart kanske man kan få hela spelet om amputerar en kroppsdel.

Men lilla gubben, vad du håller på!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av anon_332538:

Tur att dom inte gjorde samma marknadsföring för Cyberpunk 2077. Snart kanske man kan få hela spelet om amputerar en kroppsdel.

Usch, "amputera" låter så otrevligt. CDP föredrar uttrycket "frivlilligt lemutbyte"

Medlem

Idioti.

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Usch, "amputera" låter så otrevligt. CDP föredrar uttrycket "frivlilligt lemutbyte"

Haha jag försökte komma på ordet. Ditt uttryck är mycket bättre

Medlem

Vidrigt förfarande. Borde vara kriminellt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ganska vidrig form av marknadsföring må jag säga.

Skrivet av Surahero:

Vidrigt förfarande. Borde vara kriminellt.

Får man fråga varför skulle det vara vidrigt? Ingen tvingar dig till att tatuera något, och om jag förstått det rätt så är det inte direkt reklamtext du ska tatuera dig, utan ett Diablo-motiv. Det här är ett bra tillfälle för folk som har länge velat ha ett Diablo-motiv tatuering att få det gratis ifall de lyckas vinna tävlingen.

Inaktiv

Vem vill tatuera in symbolen för allt det företaget står för? Man blir ju vandrande activision PR assets.

Medlem
Skrivet av Surahero:

Vidrigt förfarande. Borde vara kriminellt.

Åh nej vad hemskt, om man drar dit och låter sig tatueras så får man en betanyckel.
Ribban för vad som är vidrigt verkar ligga väldigt lågt för dig.

Medlem

nä finner detta väldigt osmakligt, visst vil man skaffa en sån så får man göra det själv, men som ett pr stunt för ett företag och få ett gratis spel känns det bara fel, vad skickar det för budskap till unga människor idag ? helt fel tänk.. kalla mig gammalmodig men det är inte ballt skaffa tatuering idag ens som man bara ångrar en dag några år senare...

Medlem

nej nej nej och nej


signatur

Allätare

Medlem

Jag ser ganska många på båda sidor här, men jag kan inte annat än bli äcklad över den här marknadsföringen.

Jag kan absolut förstå alla som är villiga att få en gratis kult-tatuering från ett gammalt favoritspel, men Acti*ision Bl*zzard vet om detta och utnyttjar det fullt ut.

Det här är ren och skär marknadsföring för att rädda deras trasiga anseende, eller åtminstone få oss (konsumenter) att glömma bort företaget bakom spelet (produkten).

Dom skiter fullständigt i fansen, det har dom bevisat många gånger om. Det är inte för fansen skull dom gör det här, det är en utgift som ska vinnas tillbaka.

Medlem

Är man petig så bör man inte skaffa en tatuering alla fall. Jag skulle lätt gjort det. Och jag spelar inte ens spelet, haha

Medlem

Och det enda som är godkänt är om tatueringen föreställer Bobby Kotick🥲

Skämt åt sido, med tanke på hur många i tråden som är så positiva till att göra detta för "det är en kul grej!" visar ju på hur lätt folk glömmer år av bespottning av företag. År av dåliga beslut, sexuella trakasserier på Blizzard och den brutala marknadsföringen som finns i Diablo Immortal.

Om allt detta inte är nog för folk att börja backa från ett företag så finns det nog ingen gräns med vad dom kan göra. Folk kommer fortsätta att konsumera blint.

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Och det enda som är godkänt är om tatueringen föreställer Bobby Kotick🥲

Skämt åt sido, med tanke på hur många i tråden som är så positiva till att göra detta för "det är en kul grej!" visar ju på hur lätt folk glömmer år av bespottning av företag. År av dåliga beslut, sexuella trakasserier på Blizzard och den brutala marknadsföringen som finns i Diablo Immortal.

Om allt detta inte är nog för folk att börja backa från ett företag så finns det nog ingen gräns med vad dom kan göra. Folk kommer fortsätta att konsumera blint.

Lugna dig nu. Kotick har inte lång tid kvar på blizzard & änsålänge verkar företaget på rätt spår iallafall.

Medlem

Gratis bläck är ju nice men faktimet av att man får en blizzard titel får mig att känna att jag fortfarande förlorade på dealen

Medlem

Najs, finns många bra motiv!

1
Skriv svar