Söker datorskärm som är kompatibel med PS5

Medlem
Söker datorskärm som är kompatibel med PS5

Hej!

Jag undrar om någon här kan ge förslag på datorskärmar som är kompatibla med PS5. Jag tänker mig i prisklassen 6000-8000 kr och helst 32 tum, men även 28 tum skulle gå bra. Jag tycker själv det är oerhört svårt att veta vad jag ska söka efter i de tekniska specifikationerna.

MVH Oscar

Medlem

Här är en lista med skärmar som är bekräftad att fungera med Ps5, dvs VRR support via HDMI 2.1
Från den här listan och de önskemål du har så skulle jag köpt den här skärmen.
Den är lite dyrare, men då har du fullt stöd för 4K med HDR och VRR samtidigt. HDR på denna skärm kanske inte är någon höjdare eftersom det är en IPS panel, men ska du ha oled blir prislappen minst dubbelt så dyr.

Här har du några alternativ:
LG
MSI 32 tum

Medlem

Jag vill bara flika in med en sak till. OM du har möjligheten och sitta lite längre ifrån och lägga 10 000 kr så skulle jag köpt LG oled C1 48 tum. Jag har själv 65 tums varianten och det är överlägsen bildkvalitet och pixelrespons.
https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/lg-oled48c15/1017304....

Medlem

Kolla även denna tråd: https://www.fz.se/forum/trad/447085-tv-till-playstation-5

Jag har LG'n UltraGear monitorn som @McRaoul länkar till ovan. Den är nice som faen. Men jag bifaller även hans tips om TV'n. Bilden blir bättre på en oled. C1an är grym för gaming (lite stor för att ha på en datorbänk dock).

Medlem

Stort tack för era svar! Jag tror att en 48 tum blir för stort i min lilla lägenhet, men annars hade jag absolut gått på tvn.

Medlem

Hej! Jag hade exakt samma fråga egentligen som TS och har uppskattat svaren änsålänge.

En följdfråga från min sida dock - jag har planer på att köpa någon form av gaming-PC för att komplementera min PS5a under hösten och hade hoppats hitta en skärm som jag då skulle kunna använda för både PS5an eller datorn. Jag tyckte att Gigabyte 28" M28U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 HDR som nämndes av McRaoul såg lovande men vill ändå se om någon hade en annan åsikt.

1
Skriv svar