Forne The Last of Us- och Uncharted-regissören bekräftar ny studio

Robot
Forne The Last of Us- och Uncharted-regissören bekräftar ny studio

Bruce Straley öppnar Wildflower Interactive.

#bruce-straley, #wildflower-interactive


Medlem
Skrivet av Nyhet:

Just Straley har tidigare sagt att Uncharted och The Last of Us kan göras utan skjutandet.

Yes! Inlevelsen är förstörd när man går John Wick och skjuter ner flera hundra personer för att senare ha en emotionell stund.

Fast lite pangande är väl alltid kul dock

Medlem

Att det dröjde berodde väl förmodligen på en non-compete klausul i hans anställningskontrakt hos ND.

Medlem

Trodde att den här Druckmann kanske skulle kunna vara nått först...

Just nu känns han mest som teoretiserad orsak till att Amy Hennig inte är kvar.

Spelutvecklare som egentligen vill göra en film eller TV-serie (kollar på er, David Cage, Druckmann och sneglar på Kojima) kanske bara borde sticka å göra det ist... (och hade ifs nog säkert gjort det om dom kunde i många fall)

Verkar ju lite som om det är det Druckmann håller på med lite, med HBO?

Stick och brinn.

Spel kan vara grymt för narrativ, men inte på det viset ni håller på.... På det där viset att ni kommer på en tv-serie eller film.. och sen försöker ni få det att passa i ett spel.
Fär att spel och narrativ verkligen ska limma så måste man se på det som en egen grej.
Det kommer aldrig att gå att skriva ett filmmanus och bara säga "gör det där till ett spel".

Ut med packet, in med nya spelare som fattar reglerna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Trodde att den här Druckmann kanske skulle kunna vara nått först...

Just nu känns han mest som teoretiserad orsak till att Amy Hennig inte är kvar.

Spelutvecklare som egentligen vill göra en film eller TV-serie (kollar på er, David Cage, Druckmann och sneglar på Kojima) kanske bara borde sticka å göra det ist... (och hade ifs nog säkert gjort det om dom kunde i många fall)

Verkar ju lite som om det är det Druckmann håller på med lite, med HBO?

Stick och brinn.

Spel kan vara grymt för narrativ, men inte på det viset ni håller på.... På det där viset att ni kommer på en tv-serie eller film.. och sen försöker ni få det att passa i ett spel.
Fär att spel och narrativ verkligen ska limma så måste man se på det som en egen grej.
Det kommer aldrig att gå att skriva ett filmmanus och bara säga "gör det där till ett spel".

Ut med packet, in med nya spelare som fattar reglerna.

Ingen av de personerna du nämner har någonsin, vad jag vet, skrivit ett TV/Film manus som i efterhand anpassats till ett spel. (särskilt inte ett spel som misslyckats att sammanväva berättelse och spelmekanik). Sedan är det rätt självklart att utvecklarna är med och hjälper till när ett spel omvandlas till TV/Film, då det är dessa personer som skapat världen ifråga.

För övrigt, vad är det för "regler" du åsyftar och varför måste alla spelutvecklare följa dessa? (känns rätt trist och extremt begränsande om spelutvecklare måste följa en massa regler kring dess innehåll)

När det gäller nyheten, så är det trevligt att höra att Bruce Straley fått tillbaka suget på spelutveckling. Ska bli intressant att se vad hans studio kommer att skapa i framtiden.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det här var bland det konstigaste jag läst här på länge.

Varför ska spel låsas fast till vissa regler? Vem bestämmer dessa "regler"?

Du inser att de du gnäller på har gjort spel som hyllas av en massa spelare?

Medlem
Skrivet av Margy:

Du inser att de du gnäller på har gjort spel som hyllas av en massa spelare?

Absolut.
Varför skulle jag bry mig om att gnälla på något som alla redan är överens om suger?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av matt76:

När det gäller nyheten, så är det trevligt att höra att Bruce Straley fått tillbaka suget på spelutveckling. Ska bli intressant att se vad hans studio kommer att skapa i framtiden.

Absolut!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Absolut.
Varför skulle jag bry mig om att gnälla på något som alla redan är överens om suger?

Vad hände med I:et?

Men jag håller med! Det är förvånansvärt hur en studio som Naughty Dogs fortfarande står upp efter att totalt missat målet 65+ miljoner gånger med Uncharted 4 och Last of Us 1 & 2. Sjukt alltså..

Alla vet ju att dessa spel suger. 🙄

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Absolut.
Varför skulle jag bry mig om att gnälla på något som alla redan är överens om suger?

Uppenbarligen bryr du dig så pass mycket att du spenderar tid till att skriva ett långt inlägg som handlar om allt annat än Bruce Straley, som nyheten handlar om, ett inlägg som i det stora hela kan kategoriseras som subjektivt "gnäll". Även avslutningen på ovan nämnda citat kan kategoriseras som "gnäll", med tanke på att påståendet har noll förankring i verkligheten.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Uppenbarligen bryr du dig så pass mycket att du spenderar tid till att skriva ett långt inlägg som handlar om allt annat än Bruce Straley, som nyheten handlar om, ett inlägg som i det stora hela kan kategoriseras som subjektivt "gnäll". Även avslutningen på ovan nämnda citat kan kategoriseras som "gnäll", med tanke på att påståendet har noll förankring i verkligheten.

What can I say.. Ibland känner jag mig gnällig och då händer det att jag gnäller.

Citat:

Uppenbarligen bryr du dig så pass mycket att du spenderar tid till att skriva ett långt inlägg

Vet inte om du förstår vad jag skriver - men det jag sa vad att jag bryr mig just därför. Det vill säga: Ja, jag bryr mig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

What can I say.. Ibland känner jag mig gnällig och då händer det att jag gnäller.

Vet inte om du förstår vad jag skriver - men det jag sa vad att jag bryr mig just därför. Det vill säga: Ja, jag bryr mig.

Går lätt att tolka annorlunda, särskilt med den inledningen. Om jag förstår dig rätt (efter en omläsning) så håller du med Margy, att många spelare älskar spelen, för du skulle inte gnälla om det var spel som alla tycker illa om?

Förstår dock inte vad du ville få ut i det initiala inlägget, med tanke på att de påståenden som görs inte har förankring i verkligheten. Finns, vad jag vet, inga belägg för eller källor som säger att de manus dessa personer varit med och skrivit främst varit skapade med TV/Film i åtanke (för att i efterhand anpassas för spel). Det är dock känt att Druckmann, efter framgångarna med TLOU, fick uppdraget att omvandla spelets manus till vita duken (som Film eller TV-serie), vilket inte är konstigt, då det är han som skapat världen ifråga. Om "reglerna" du åsyftar handlar om att manus till spel ska vara skrivna med spelet i åtanke, så finns det inget som tyder på att dessa personer brutit mot dem.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Citat:

Går lätt att tolka annorlunda, särskilt med den inledningen. Om jag förstår dig rätt (efter en omläsning) så håller du med Margy, att många spelare älskar spelen, för du skulle inte gnälla om det var spel som alla tycker illa om?

Just det. Om alla redan håller med så är det inte frustrerande.

Citat:

Förstår dock inte vad du ville få ut i det initiala inlägget.

Vad jag vill få ut?
Att få gnälla på skit som stör mig... Hade ingen större målbild utöver det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

All lycka till honom då Bruce var en bidragande faktor till att Last of Us blev så bra som det blev (Neil ville redan här ha det mer brutalt).

Medlem

Låter som en bra arbetsplats, hoppas att dom slipper NARCISSISTER! Sry had to

Edit: Too soon...? *Fniss*

1
Skriv svar