Massive Entertainments Avatar-spel skjuts upp till 2023/2024

Robot
Massive Entertainments Avatar-spel skjuts upp till 2023/2024
Medlem

Lite oväntat faktiskt, tycker de har jobbat på det spelet rätt länge nu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ganska fail att gå ut med det så tidigt och sen inte ens kunna ha det klart till premiären av filmen. När det släpps lär hypen över nya filmen varit över för länge sedan. Inte för att jag ger mycket för filmen som i min mening är ganska så värdelös.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ganska fail att gå ut med det så tidigt och sen inte ens kunna ha det klart till premiären av filmen. När det släpps lär hypen över nya filmen varit över för länge sedan. Inte för att jag ger mycket för filmen som i min mening är ganska så värdelös.

Släpps nog lagom till hypen kring Avatar 3 som har premiär 20 december 2024

Medlem
Skrivet av Thane:

Släpps nog lagom till hypen kring Avatar 3 som har premiär 20 december 2024

Visste inte ens att det var planerat en 3a.

Medlem
Skrivet av robbis:

Visste inte ens att det var planerat en 3a.

Dom har väl planerat 4:a uppföljare redan


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd
Skrivet av robbis:

Visste inte ens att det var planerat en 3a.

Skrivet av korvmos:

Dom har väl planerat 4:a uppföljare redan

Four forthcoming Avatar films, expanding the vibrant world of Pandora, will release on the pre-Christmas weekend every other year beginning in 2021,” Disney says. We're getting the sequel on December 17, 2021; Avatar 3 on December 22, 2023; Avatar 4 on December 19, 2025; and Avatar 5 on December 17, 2027

Medlem
Skrivet av fejksson:

Four forthcoming Avatar films, expanding the vibrant world of Pandora, will release on the pre-Christmas weekend every other year beginning in 2021,” Disney says. We're getting the sequel on December 17, 2021; Avatar 3 on December 22, 2023; Avatar 4 on December 19, 2025; and Avatar 5 on December 17, 2027

Avatar 2 och 3 är på gång. Men eventuella fler uppföljare beror på hur bra de kommande filmerna går. Så vitt jag förstått har de inte fått "grönt ljus" än. Det är inte säkert att Avatar 2 blir en succe, svårt att veta hur intresserade folk egentligen är av uppföljare. Men samtidigt är det ett James Cameron spektakel, de kan bli jättestora också.

RmK
Medlem

Tråkiga nyheter, detta var en av mina mest efterlängtade titlar för i år. Men den som väntar på något gott antar jag.

Medlem
Skrivet av RmK:

Tråkiga nyheter, detta var ett av mina mest efterlängtade titlar för i år. Men den som väntar på något gott antar jag.

Varför? Alltså, för att du gillar Avatar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Varför? Alltså, för att du gillar Avatar?

Du frågar varför han tycker som han tycker sen antar du han gillar Avatar och det är därför han längtade efter spelet?

Medlem
Skrivet av RmK:

Tråkiga nyheter, detta var en av mina mest efterlängtade titlar för i år. Men den som väntar på något gott antar jag.

Hoppas de tar sig tid att polera det ordentligt, vill inte se fler Cyberpunk 2077 releaser. Hade hoppats de skulle visa gameplay på Ubisofts grej i september, men lär få vänta ett tag till. Lite intressant att de valt att göra det i förstapersonsvy, inte vad jag trott med tanke på spelet.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Du frågar varför han tycker som han tycker sen antar du han gillar Avatar och det är därför han längtade efter spelet?

Nja, han kan ju vänta för att han gillar Ubisoft med så klart, t ex om man gillar Division så kanske man väntar på detta eftersom det är Massive som gör det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Åratal av väntan på något som troligtvis glöms bort inom en vecka efter släpp.

Medlem

Inte för att det gör mig speciellt mycket egentligen men spelet känns ändå lovande. Världen i Avatar hade ju gjorts sig bra i ett spel, helt klart.

Horizon Forbidden West gav mig flera gånger en Avatarkänsla så det är väl det närmaste jag kommit i spelväg^^.

RmK
Medlem
Skrivet av Fulci:

Hoppas de tar sig tid att polera det ordentligt, vill inte se fler Cyberpunk 2077 releaser. Hade hoppats de skulle visa gameplay på Ubisofts grej i september, men lär få vänta ett tag till. Lite intressant att de valt att göra det i förstapersonsvy, inte vad jag trott med tanke på spelet.

Jag hoppas det med, nu har de verkligen tiden för riktig QA i alla fall.

Jag tänkte som du först att det kanske borde varit tredjeperson men ju mer jag tänker på det desto mer tänker jag att det är rätt beslut. Man kommer betydligt närmare världen i förstaperson och en stor säljpunkt för Avatar är just den fantastiska världen.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Four forthcoming Avatar films, expanding the vibrant world of Pandora, will release on the pre-Christmas weekend every other year beginning in 2021,” Disney says. We're getting the sequel on December 17, 2021; Avatar 3 on December 22, 2023; Avatar 4 on December 19, 2025; and Avatar 5 on December 17, 2027

Lol, ja varför inte... Lär ju inte bli några mästerverk dock, mer mjölkning!

Medlem
Skrivet av robbis:

Lol, ja varför inte... Lär ju inte bli några mästerverk dock, mer mjölkning!

Om filmerna blir bra eller inte går ju att diskutera men mjölkning. Det är det absolut inte. Dom har lagt ner år av utveckling på filmerna och har även utvecklat helt ny teknik för dom nya filmerna.

Medlem

Där missa dem hype. Ubisoft borde ha säkrat upp med personalplaneringen. Då måste dem satsa på Avatar 3.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Om filmerna blir bra eller inte går ju att diskutera men mjölkning. Det är det absolut inte. Dom har lagt ner år av utveckling på filmerna och har även utvecklat helt ny teknik för dom nya filmerna.

Jag har svårt att förstå hur man kan satsa på ett sånt uselt IP, det var ju en PK resa utan dess like... men det är väl så världen fungerar idag. Allt måste vara PK, annars får dom skit av internet mobben!

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har svårt att förstå hur man kan satsa på ett sånt uselt IP, det var ju en PK resa utan dess like... men det är väl så världen fungerar idag. Allt måste vara PK, annars får dom skit av internet mobben!

Ja, så PK att det blev komiskt.

Det militariserade storföretaget är jättejättedumt för de vill bara utvinna och förstöra miljön. De dataanimerade urinvånarna är ofelbara änglar för de vill rädda miljön.

Så sofistikerat och djupt. ☺️

Tur att de ska göra så många delar till en så fascinerande story.


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av robbis:

Jag har svårt att förstå hur man kan satsa på ett sånt uselt IP, det var ju en PK resa utan dess like... men det är väl så världen fungerar idag. Allt måste vara PK, annars får dom skit av internet mobben!

Hur är Avatar pk?

1
Skriv svar