WoW! Wow! Blizzard råkar troligen avslöja Lich King Classic-datum

Robot
WoW! Wow! Blizzard råkar troligen avslöja Lich King Classic-datum
Skribent

Jag tycker det blivit så märkligt med WoW-classic och vanliga WoW. Förstår tanken med att släppa om vanilla, men det blev märkligt när de började släppa om expansionerna igen. Kommer de bara fortsätta släppa expansioner tills de hinner ikapp vanliga spelet? Vad gör de då? Släpper ett WoW Classic 2? XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker det blivit så märkligt med WoW-classic och vanliga WoW. Förstår tanken med att släppa om vanilla, men det blev märkligt när de började släppa om expansionerna igen. Kommer de bara fortsätta släppa expansioner tills de hinner ikapp vanliga spelet? Vad gör de då? Släpper ett WoW Classic 2? XD

Håller med, hoppas dem stannar snart, vill se mera säsonger med diverse game changing saker istället, mastery var ju kul med dubbla exp eller vad det var.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker det blivit så märkligt med WoW-classic och vanliga WoW. Förstår tanken med att släppa om vanilla, men det blev märkligt när de började släppa om expansionerna igen. Kommer de bara fortsätta släppa expansioner tills de hinner ikapp vanliga spelet? Vad gör de då? Släpper ett WoW Classic 2? XD

Dom får se till att altid ligga minst en expansion efter

Medlem

Så fort det blev burning crusade så var det inte classic längre. Charmen låg ju i hardcore med 40 manna-raider etc. Man önskade ju snarare att de hade kunnat anpassa expansionerna utefter hur classic ska kännas istället.

Skribent
Skrivet av bronie:

Så fort det blev burning crusade så var det inte classic längre. Charmen låg ju i hardcore med 40 manna-raider etc. Man önskade ju snarare att de hade kunnat anpassa expansionerna utefter hur classic ska kännas istället.

Ja det hade ju varit något faktiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

lvl 60/70/80 har ju alltid varit Classic efter det disconnectade blizzard expansionerna från varandra och gjorde om den gamla världen. Jag tror inte Cataclysm kommer vara särskilt efterlängtat och tror mer på idén att de gör reboots på classic-expansionerna med ny content eller variationer som nuvarande season of mastery

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker det blivit så märkligt med WoW-classic och vanliga WoW. Förstår tanken med att släppa om vanilla, men det blev märkligt när de började släppa om expansionerna igen. Kommer de bara fortsätta släppa expansioner tills de hinner ikapp vanliga spelet? Vad gör de då? Släpper ett WoW Classic 2? XD

Enkla svaret är väl inkomst. Fanns en gigantiskt efterfrågan på dessa expansioner, massa pengar att tjäna, massa folk att få tillbaka till WoW som inte uppskattar retail. Personligen anser jag också att både expansionerna tillhör den klassiska eran av WoW, även om det kan skilja en del på dessa och vanilla.

Mera expansioner efter wotlk? Antagligen inte, ser inte att tillräcklig efterfrågan finns.

Skribent
Skrivet av abso:

Enkla svaret är väl inkomst. Fanns en gigantiskt efterfrågan på dessa expansioner, massa pengar att tjäna, massa folk att få tillbaka till WoW som inte uppskattar retail. Personligen anser jag också att både expansionerna tillhör den klassiska eran av WoW, även om det kan skilja en del på dessa och vanilla.

Mera expansioner efter wotlk? Antagligen inte, ser inte att tillräcklig efterfrågan finns.

Fast kommer det stämma? När allt material i wotlk är slut kommer ju spelarna vilja ha mer annars slutar de spela? Var väl lite det som hände med classic. När alla dödat Onyxia så ville spelarna ha mer och då släpper de nästa expansion och nu får vi wotlk.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast kommer det stämma? När allt material i wotlk är slut kommer ju spelarna vilja ha mer annars slutar de spela? Var väl lite det som hände med classic. När alla dödat Onyxia så ville spelarna ha mer och då släpper de nästa expansion och nu får vi wotlk.

Den stora frågan är ju om tillräckligt många classic spelare kommer vilja fortsätta in i Cata när de är klara med Wotlk, vilket visserligen är långt ifrån omöjligt. Men jag tror mer på två andra alternativ, att man nöjer sig och helt enkelt lägger wow på hyllan, man har fått sin dos av gammel wow och är nu nöjd, alt hoppar tillbaka till vanilla / TBC och lirar om dessa, kommer finnas servrar som nollställer allt med jämna mellanrum.

Cata är en högt rankad expansion som många gilla, men den tillhör också den moderna sidan av wow och därför tvivlar jag på dess chanser, även när folk börjar tröttna på wotlk.

Medlem

Att expansionerna kommer utöver Vanilla ser jag som en självklarhet. Dock vågar jag inte gissa hur långt dom går, men jag tror iallafall att de kör fram till Pandaria "den här rundan".
Expansionerna drar spelare. Skulle Classic stå still på Vanilla skulle det dö ut.

Skribent
Skrivet av abso:

Den stora frågan är ju om tillräckligt många classic spelare kommer vilja fortsätta in i Cata när de är klara med Wotlk, vilket visserligen är långt ifrån omöjligt. Men jag tror mer på två andra alternativ, att man nöjer sig och helt enkelt lägger wow på hyllan, man har fått sin dos av gammel wow och är nu nöjd, alt hoppar tillbaka till vanilla / TBC och lirar om dessa, kommer finnas servrar som nollställer allt med jämna mellanrum.

Cata är en högt rankad expansion som många gilla, men den tillhör också den moderna sidan av wow och därför tvivlar jag på dess chanser, även när folk börjar tröttna på wotlk.

Ja den som lever får se.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag vågar tro att WotLK blir den sista. Med Cata gick allt utför, svårt att se att en majoritet av spelarna vill fortsätta då.

Medlem

Hade varit gött med ett år emellan dessa expansioner, så kan man hoppa lite mer fritt fram och tillbaka.

Medlem

Helvetes jävlar vad de mjölkar sönder den där kossan nu.

WotLK borde bli den sista "classic" expansionen som tur är. WoW dog efter WotLK.
Det hela har varit ett sprattlande lik sedan dess.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Helvetes jävlar vad de mjölkar sönder den där kossan nu.

WotLK borde bli den sista "classic" expansionen som tur är. WoW dog efter WotLK.
Det hela har varit ett sprattlande lik sedan dess.

Njaa vet inte riktigt om de går att säga så, då classic expansionerna ingår i retail avgiften. En boost ingår till och med denna gången.

1
Skriv svar