Warner Bros bekräftar: Batman är död på riktigt i Gotham Knights

Robot
Warner Bros bekräftar: Batman är död på riktigt i Gotham Knights

Men vi får åtminstone en ny Batgirl-trailer.

#Gotham-knights, #Warner-bros


Medlem

Så....Ett batman spel utan batman?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så....Ett batman spel utan batman?

Varför är det ett "batman spel"?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så....Ett batman spel utan batman?

Spelet har inte ens Batman i titeln.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gnällkuk

Ptja, vill man göra ett spel i samma universum men utan batman och istället ha batgirl så behöver man ju ha någon anledning att bruce inte kan steppa upp. Hoppas innerligt att de faktiskt bygger en bra karaktär med bra story och man slipper få någon form av "stark kvinna" "kämpa mot orättvisan" osv.

Största problemet folk har är inget emot kvinnor eller minoriteter, det är för att det nödgats ska klämmas in för att bocka av någon checklist. Ge oss en bra karaktär och storty istället så vi kan känna för henne och vilja se mer i framtiden! Hade gärna sett att de gått lite åt Bruce ifrån senaste filmen med Pattisson. Lite uppfriskande att ha en karaktär som inte är perfekt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ptja, vill man göra ett spel i samma universum men utan batman och istället ha batgirl så behöver man ju ha någon anledning att bruce inte kan steppa upp. Hoppas innerligt att de faktiskt bygger en bra karaktär med bra story och man slipper få någon form av "stark kvinna" "kämpa mot orättvisan" osv.

Största problemet folk har är inget emot kvinnor eller minoriteter, det är för att det nödgats ska klämmas in för att bocka av någon checklist. Ge oss en bra karaktär och storty istället så vi kan känna för henne och vilja se mer i framtiden! Hade gärna sett att de gått lite åt Bruce ifrån senaste filmen med Pattisson. Lite uppfriskande att ha en karaktär som inte är perfekt.

Oklart varför vissa har sådan fokus på att just kvinnor och minoriteter ska ha en bra bakgrundshistoria för att passa in, när det i realiteten krävs att alla karaktärer, oavsett kön eller ursprung, behöver en bra sådan. Huruvida karaktären är stark och vill kämpa mot orättvisa är ovidkommande, så länge skälet till varför beskrivs på ett bra sätt. För övrigt får du det att låta som att Batgirl är en ny karaktär i DC-universumet, när hon i verkligheten är äldre än både Robin och Red Hood (hon introducerades 1967 i serietidningarna, medan de två övriga introducerades på 80-talet).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Ptja, vill man göra ett spel i samma universum men utan batman och istället ha batgirl så behöver man ju ha någon anledning att bruce inte kan steppa upp. Hoppas innerligt att de faktiskt bygger en bra karaktär med bra story och man slipper få någon form av "stark kvinna" "kämpa mot orättvisan" osv.

Största problemet folk har är inget emot kvinnor eller minoriteter, det är för att det nödgats ska klämmas in för att bocka av någon checklist. Ge oss en bra karaktär och storty istället så vi kan känna för henne och vilja se mer i framtiden! Hade gärna sett att de gått lite åt Bruce ifrån senaste filmen med Pattisson. Lite uppfriskande att ha en karaktär som inte är perfekt.

Ska sägas att man kommer kunna spela många olika karaktärer ifrån Batmans gäng. Batgirl, Redhood, Nightwing osv. Batgirl är inte huvudkaraktären, utan bara en del i gruppen som hon varit sedan sin första introduktion sedan 60-talet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av matt76:

Varför sådan fokus på att just kvinnor och minoriteter ska ha en bra bakgrundshistoria för att passa in, när det i realiteten krävs att alla karaktärer, oavsett kön eller ursprung, behöver en bra sådan. Huruvida karaktären är stark och vill kämpa mot orättvisa är ovidkommande, så länge skälet till varför beskrivs på ett bra sätt. För övrigt får du det att låta som att Batgirl är en ny karaktär i DC-universumet, när hon i verkligheten är äldre än både Robin och Red Hood (hon introducerades 1967 i serietidningarna, medan de två andra kom till på 80-talet).

Men det är ju EXAKT det. När rollensamblen så tydligt är castad för att man bara vill ha mångfald utan att bry sig om över huvudtaget att göra bra karaktärer eller manus så faller ju allt bara platt.

Jag ska villigt erkänna att jag har ruskigt lite koll på både DC och Marvels universum. Läste aldrig serietidningarna som liten så hade ingen aning om att det var en etablerad karaktär.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Men det är ju EXAKT det. När rollensamblen så tydligt är castad för att man bara vill ha mångfald utan att bry sig om över huvudtaget att göra bra karaktärer eller manus så faller ju allt bara platt.

Jag ska villigt erkänna att jag har ruskigt lite koll på både DC och Marvels universum. Läste aldrig serietidningarna som liten så hade ingen aning om att det var en etablerad karaktär.

Men igen - hon har varit en del av Batmans grupp otroligt länge. Känns onödigt att dra upp allt detta nu när hon inte är ett nytt tillskott.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför är det ett "batman spel"?

Behöver jag ens förklara detta för dig?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Detta kommer väl sälja lika bra som allt annat WOKEskit.
Go WOKE get broke som det heter.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska sägas att man kommer kunna spela många olika karaktärer ifrån Batmans gäng. Batgirl, Redhood, Nightwing osv. Batgirl är inte huvudkaraktären, utan bara en del i gruppen som hon varit sedan sin första introduktion sedan 60-talet.

Ahh, okey cool!

Skrivet av uberpwnage2.0:

Men igen - hon har varit en del av Batmans grupp otroligt länge. Känns onödigt att dra upp allt detta nu när hon inte är ett nytt tillskott.

Ja, kanske


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av marsson90:

Spelet har inte ens Batman i titeln.

Det har inte "The Dark Knight" heller, men de flesta skulle nog anse det vara en batman film.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sten-greger:

Detta kommer väl sälja lika bra som allt annat WOKEskit.
Go WOKE get broke som det heter.

Lägg ned. Det är ett vanligt "Batman"-spel som bara råkar ta med Batgirl för engångs skull. Kan vi skippa gnälla om woke bara för att en kvinna är med denna gången? Du vet, en karaktär som funnits vid Batmans sida sedan 60-talet?

Tack.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Jag ska villigt erkänna att jag har ruskigt lite koll på både DC och Marvels universum. Läste aldrig serietidningarna som liten så hade ingen aning om att det var en etablerad karaktär.

Batgirl är ju Barbara Gordon (Polischefens brorsdotter), hon har en av de brutalaste öden som Batmans sidekicks fått. Våldtagen av Jokern för att sen bli skjuten i ryggen och förlamad från midjan och nedåt. När hon inte kan hjälpa Batman som Batgirl längre så blir hon "the oracle" istället, så hon är rösten som ger Batman tips och intel i de andra Batmanspelen. Hon får senare tillbaka sina "ben" med avancerad kirurgi, så antar detta spel tar vid efter detta.

Men alla karaktärer i spelet är Batmans tidigare sidekicks och har bakgrunder, så du behöver nog inte oroa dig över att det är några nya påhitt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det enda sättet att få folk att spela med bottenskrapet av skräphjältarna är att tvinga dem, det gäller för alla fyra utannonserade tristesshjältat här. Positivt dock att Jokern inte är med för femtioelfte gången, troligen tidernas sämsta antagonist.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Behöver jag ens förklara detta för dig?

Ja, det är som att kalla varje Avengers-spel för "Spiderman spel"

Skrivet av Soulless:

Det har inte "The Dark Knight" heller, men de flesta skulle nog anse det vara en batman film.

"The Dark Knight" är Batman. "Gotham Knights" är inte Batman.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

MEG
Medlem

Inget spel för mig, tror på flopp.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Skönt att dom utforskar Gotham ur annan synvinkel än Bruce Waynes, finns ju så mycket mer där. Hoppas dom presenterar lite andra skurkar också än standard, men risken är nog väldigt liten.
Frågan är om Batman & Robin-filmen får ett uppsving igen Arnold i sit esse.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, det är som att kalla varje Avengers-spel för "Spiderman spel"

"The Dark Knight" är Batman. "Gotham Knights" är inte Batman.

ok XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Ja, det är som att kalla varje Avengers-spel för "Spiderman spel"

"The Dark Knight" är Batman. "Gotham Knights" är inte Batman.

Ja jo, men Batman var medlem i Gotham Knights i förlagan, samt en av dess ledare och är väldigt förknippad med epitetet. Förlagans titel är f.ö. "Batman: Gotham Knights". Till det finns grejer som denna.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Japp XD

Skrivet av Sisyr:

Ja jo, men Batman var medlem i Gotham Knights i förlagan, samt en av dess ledare och är väldigt förknippad med epitetet. Förlagans titel är f.ö. "Batman: Gotham Knights". Till det finns grejer som denna.

Och Spiderman är medlem i Avengers, så precis vad jag skrev alltså


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

trist med en död batman, noll hype för detta spel..

Skribent

Frågan är ju om han är död?

Menar han hade väl inte kunnat avslöja om de tänkt en comeback som en överraskning? Nu tror jag inte Batman eller Bruce är spelbar, men kan ju kanske dyka upp i slutet eller något. Möjligen som ecutsene i eftetärtexterna.

Vi får se helt enkelt. Jag gillar i alla fall tanken med co-op i spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket om ifall man får spela som batman (aldrig gillat honom ändå) eller inte, däremot tycker jag det mesta vi fått se av spelet ser ut som skräp. Tror på rejäl flopp.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Detta kommer väl sälja lika bra som allt annat WOKEskit.
Go WOKE get broke som det heter.

Jag avskyr allt vad woke heter, men vad exakt är woke i detta spelet? Har inte ens sett en antydning till det?

Skrivet av kebbe:

Det enda sättet att få folk att spela med bottenskrapet av skräphjältarna är att tvinga dem, det gäller för alla fyra utannonserade tristesshjältat här. Positivt dock att Jokern inte är med för femtioelfte gången, troligen tidernas sämsta antagonist.

Skulle knappast kalla Nightwing eller Batgirl för bottenskrap. Robin är sidekick så känns lite märkligt med honom utan Batman. Red hood har jag noll koll på.

Skrivet av Dunder:

Japp XD

Och Spiderman är medlem i Avengers, så precis vad jag skrev alltså

Spider-man var medlem i Avengers i serietidningarna i en enormt kort tid. Han stannar aldrig i en grupp någon längre tid, om han ens går med. Han är verkligen en ensamvarg.
I MCU filmerna tackade han nej.
I Avengers spelet är han inte med i Avengers, han slåss bredvid dem mot samma fiender.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Spider-man var medlem i Avengers i serietidningarna i en enormt kort tid. Han stannar aldrig i en grupp någon längre tid, om han ens går med. Han är verkligen en ensamvarg.
I MCU filmerna tackade han nej.
I Avengers spelet är han inte med i Avengers, han slåss bredvid dem mot samma fiender.

Japp, det var det viktiga i det inlägget...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mycket märklig logik, eller rättare sagt, frånvaro av logik hos flera skribenter i tråden. Det har gjorts en enorm mängd spel med manliga huvudpersoner genom spelhistorien och vad ni misslyckas med att förstå är att det även då var ett aktivt VAL att VÄLJA en man som huvudperson. Sett ur eran världsbild förstår jag att det här kan kännas svårbegriplig. Där är mannen den självklara utgångspunkten och huvudrollsinnehavaren vars roll och plats aldrig behöver argumenteras för, samtidigt som en kvinnlig protagonist per automatik är woke.

Geeks Gaming

Ser ut att kunna bli en bra historia, jag hoppas bara att man tar tillvara på möjligheten att faktiskt berätta den på ett bra sätt.

Personligen hade jag gärna sett att spelet blir lite mörkare

Medlem
Skrivet av Salladssås24:

Mycket märklig logik, eller rättare sagt, frånvaro av logik hos flera skribenter i tråden. Det har gjorts en enorm mängd spel med manliga huvudpersoner genom spelhistorien och vad ni misslyckas med att förstå är att det även då var ett aktivt VAL att VÄLJA en man som huvudperson. Sett ur eran världsbild förstår jag att det här kan kännas svårbegriplig. Där är mannen den självklara utgångspunkten och huvudrollsinnehavaren vars roll och plats aldrig behöver argumenteras för, samtidigt som en kvinnlig protagonist per automatik är woke.

Jag tror det bara är ett inlägg som ens nämner "woke" och jag har ingen aning varför, men utifrån ditt inlägg verkar du välja att uppleva inlägg i tråden som något de inte är.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar