Ubisoft skrotar både Splinter Cell VR och Ghost Recon Frontline

Robot
Ubisoft skrotar både Splinter Cell VR och Ghost Recon Frontline

Och ytterligare två spel som inte utannonserats har lagts ner.

#Ghost-recon-frontline, #Splinter-cell, #Ubisoft, #nyhetstips


Geeks Gaming

Helt rätt. Ubisoft har kört Tom Clancy namnet i botten. Senaste spelen är inte ens värda namnet Ghost Recon.
Man kan alltid hoppas att där är någon stackars själ på ubi som är villig att göra ett riktigt Tom Clancy spel i mer stil av de gamla spelen som faktiskt hade något djup i sig.

Inaktiv

Trist, ett Splinter Cell hade ju varit riktigt coolt i VR.

Medlem

Nästan glad över att Splinter Cell VR inte får se dagens ljus. Men jag hoppas att vi får se ett nytt Splinter Cell som lever upp till dom gamla spelen (gärna med Ironside som röstskådespelare också tack)

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Trist, ett Splinter Cell hade ju varit riktigt coolt i VR.

Ja ett av få spel från Ubisoft man sett fram emot.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Ja ett av få spel från Ubisoft man sett fram emot.

Haha exakt vad jag tänkte.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Nästan glad över att Splinter Cell VR inte får se dagens ljus. Men jag hoppas att vi får se ett nytt Splinter Cell som lever upp till dom gamla spelen (gärna med Ironside som röstskådespelare också tack)

För att om inte plattgamers ska få spela det ska ingen eller varför blev du nästan glad?

Medlem

Jag gillade breakpoint och wildlands, fick en testnyckel till frontline och det var bland det sämsta jag spelat.

Avstängd

Har bojkottat Ubisoft länge och det med rätta. De gör numera bara skit.

Medlem

Skönt, då slipper man se det där breakpoint i action, ytterligare ett dåligt TCspel.

Det kan vara så att UIbisoft faktiskt ser att spel som Ready or Not säljer sjukt bra och att man inte måste göra massa modern day arcade-skit av allt hela tiden. Det kan vara så att man går tillbaka till ritbordet och tar fram ett riktigt Ghost Recon som är mera seriöst, där inte var annan person har en durag och den brevid en bandana, medans de har 70 olika typer av attachments på sina vapen och olika upplåsta face paints.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

För att om inte plattgamers ska få spela det ska ingen eller varför blev du nästan glad?

Köpa VR för många tusenlappar för att kunna spela ett Splinter Cell spel kändes knappt lockande. Därför blev jag glad. sen brukar VR ha massa nödlösningar för att gameplayet ska fungera. + Så är jag fortfarande besviken att Half-life: Alyx blev ett VR spel. (Fick se nån annan spela det på Youtube för att man ville iaf få uppleva handlingen) men det är som sagt jag som tycker detta.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Helt rätt. Ubisoft har kört Tom Clancy namnet i botten. Senaste spelen är inte ens värda namnet Ghost Recon.
Man kan alltid hoppas att där är någon stackars själ på ubi som är villig att göra ett riktigt Tom Clancy spel i mer stil av de gamla spelen som faktiskt hade något djup i sig.

Har de? De senaste spelen har sålt enormt mycket mer än de gamla. Tom Clancy sålde fullständiga rättigheterna till sitt namn. Han fick sannolikt en rejäl klumpsumma pengar från Ubisoft för att använda sitt namn. Detta helt utan att få del av framtida intäkter eller inflytande.

Sen var inte allt bättre förr. Enligt mig är en del av de gamla Tom Clancy spelen rätt trista. Det finns en anledning till att vi ser väldigt få av den typen spel numera, de är inte populära längre. Lite som RTS har de en liten marknad nu. Den finns fortfarande, men mer nischad. Tror inte man ska förvänta sig många högbudgetspel av den typen längre.

Medlem
Skrivet av Loading:

Köpa VR för många tusenlappar för att kunna spela ett Splinter Cell spel kändes knappt lockande. Därför blev jag glad. sen brukar VR ha massa nödlösningar för att gameplayet ska fungera. + Så är jag fortfarande besviken att Half-life: Alyx blev ett VR spel. (Fick se nån annan spela det på Youtube för att man ville iaf få uppleva handlingen) men det är som sagt jag som tycker detta.

Finns mod för att uppleva utan vr. Ska tydligen funka bra.
Själv har jag kört det i VR dock. Det ger verkligen en otrolig spelupplevelse.

Ver inte vad du menar med nödlösningar, i Alyx upplevde jag inget sånt. Genomtänkt och bra utnyttjande av dom större möjligheter att integrera med miljön i spelet.

Hade varit coolt med Splinter Cell i VR under liknande förutsättningar. Men det går nog fler vr-tåg.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ver inte vad du menar med nödlösningar, i Alyx upplevde jag inget sånt. Genomtänkt och bra utnyttjande av dom större möjligheter att integrera med miljön i spelet.

Vad jag såg så kunde man inte hoppa så man har istället en ruta som visar vart man kan hoppa/teleportera sig till. Vilket kan tyckas är en nödlösning.

Medlem

Ubisoft måste hitta tillbaka till rötterna med Tom Clancy-spelen!

Spel som Ready or not visar att det fortfarande går att sälja taktiska spel som inte förlitar sig på skins och PVP!

Medlem
Skrivet av Loading:

Nästan glad över att Splinter Cell VR inte får se dagens ljus. Men jag hoppas att vi får se ett nytt Splinter Cell som lever upp till dom gamla spelen (gärna med Ironside som röstskådespelare också tack)

Det är ett nytt Splinter Cell spel på gång.. men tyvärr tror jag inte Ironside är med på det tåget.

Avstängd

VR & BR

Medlem

Ubisoft måste gå tillbaka med R6 och GR spelen. De behöver ta en rejäl titt på Ready or Not och Escape from Tarkov och gå mer åt det hållet än att fördumma det ännu mer med hyperactiv arcade shooter.

Jag gillar hela idén med The Division och har spelet båda spelen, men Ubisoft och Massive är så dåliga på meningsfyllda uppdateringar. Efter tre år så finns det bara två raider och några få spellägen som inte bara är en instans med högre svårighetsgrad och större hp pool. Warlords of New York var en väldigt bra expansion men efter den så har det varit dåligt med större uppdateringar. Man blir snabbt ganska trött på att köra Manhunt och det är inte det smartaste att låsa story progress bakom tidsbegränsade events.

I ett spel där skjutvapen är i fokus har de också börjat slarva väldigt mycket med vapen modeller där magasinen inte ens sitter i vapnet eller klipper igenom vapenlådan, sikten som klipper på kornsikten eller frontgrepp som klipper fast i utan synlig fästningsskena.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Mer hardcore och realism/immersion

Varför måste de pumpa ut så mycket casual games?

Om de satsar på något som skippar HUD, och kör på att man måste förlita sig på in game gadgets etc.
Sen mycket tyngd och immersion i allmänhet.

Skulle inte det gå hem hos många fans? Eller är det bara jag som vill ha sådant?

Skippa XP, bulletspunges och sånt bullshit, bara du, smuts, ljuddämparen och realistisk TTK.

Over and out!


signatur

cags

Skribent
Skrivet av cags91:

Varför måste de pumpa ut så mycket casual games?

Om de satsar på något som skippar HUD, och kör på att man måste förlita sig på in game gadgets etc.
Sen mycket tyngd och immersion i allmänhet.

Skulle inte det gå hem hos många fans? Eller är det bara jag som vill ha sådant?

Skippa XP, bulletspunges och sånt bullshit, bara du, smuts, ljuddämparen och realistisk TTK.

Over and out!

Tror tyvårr "fansen" är den rätt liten del av köparna medan de du kallar causual står för större delen av den ekonomiska kakan. Vilket nog besvarar din fråga om just "varför".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Loading:

Köpa VR för många tusenlappar för att kunna spela ett Splinter Cell spel kändes knappt lockande. Därför blev jag glad. sen brukar VR ha massa nödlösningar för att gameplayet ska fungera. + Så är jag fortfarande besviken att Half-life: Alyx blev ett VR spel. (Fick se nån annan spela det på Youtube för att man ville iaf få uppleva handlingen) men det är som sagt jag som tycker detta.

Får inte jag ska inte nån annan få heller.
en till expert talar
😂🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Får inte jag ska inte nån annan få heller.
en till expert talar
😂🤷‍♂️

Absolut! Ser man bara en sak så blir man blind. Men jag skrev vad jag tyckte. Inte vad folk ska tycka. Jag får uttrycka mitt missnöje.

Medlem
Skrivet av Loading:

Absolut! Ser man bara en sak så blir man blind. Men jag skrev vad jag tyckte. Inte vad folk ska tycka. Jag får uttrycka mitt missnöje.

Ja jag reagerade bara på vissa detaljer som jag tyckte var fel.
Att hoppa i half life alyx med en teleport fungerar lika bra som man i half life 2 trycker på en knapp för att ladda om vapnet
Lika effektivt men lika "overkligt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Trist, ett Splinter Cell hade ju varit riktigt coolt i VR.

De hade säkert sålt flera hundra kopior!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Loading:

Vad jag såg så kunde man inte hoppa så man har istället en ruta som visar vart man kan hoppa/teleportera sig till. Vilket kan tyckas är en nödlösning.

Mjao. Finns olika alternativ på hur man vill röra sig, där teleport är ett alternativ.

Men jag tror detta förändtats över tid efter uppdateringar. Jag var rätt sen på tåget så vet inte hur det var innan.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag gillade breakpoint och wildlands, fick en testnyckel till frontline och det var bland det sämsta jag spelat.

Ja jag håller med, fick också en nyckel till Frontline och det var kass, tur att det gick i graven.

1
Skriv svar