Stora Anime-tråden

Quake-konnässsör

Slutet av Claymore i animen går att diskutera dock, men när man har sätt animen, och tycker om den, så kan det vara värt och läsa mangan också.

Medlem

Jepp, exakt det jag gjorde
Mangan fortsätter ju rätt mycket efter. Dock läste jag aldrig klart mangan. Men såg att den blev klar för 6-7 år sedan så nu kanske man kan sträckläsa den.

Moderator | Testpilot

Såg just Ranking of Kings.

Otroligt fin serie om en huvudkaraktär som är döv och stum. Serien är också otroligt snyggt animerad och har ingen anledning att vara så fin utseendemässigt som den är. Rekommenderas starkt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Wow. Även om det var prat om att någon av Miuras lärjungar möjligen skulle få ta över stafettpinnen trodde jag faktiskt inte vi skulle få ett avslut på Berserk.

"Berserk Manga Series Is Coming Back, Will Be Written By Kentaru Miura’s Assistant"

"While he was alive, Miura said, “I haven’t told anyone other than you, Mori, about the story in its entirety.” And that was the truth. It is too big a responsibility. I thought, should I talk to fans about it through an interview? Or should I publish an article with some illustrations? But that wouldn’t convey the scenes that Miura described to me, or the lines of Guts and Griffith…"

"Also, I will only write the episodes that Miura talked to me about. I will not flesh it out. I will not write episodes that I don’t remember clearly. I will only write the lines and stories that Miura described to me. Of course, it will not be perfect. Still, I think I can almost tell the story that Miura wanted to tell."

https://www.animesenpai.net/berserk-manga-series-is-coming-ba...

"Manga continues on June 24 with 6 chapters planned to end current arc; new arc planned after"

https://www.animenewsnetwork.com/news/2022-06-07/berserk-mang...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

Wow. Även om det var prat om att någon av Miuras lärjungar möjligen skulle få ta över stafettpinnen trodde jag faktiskt inte vi skulle få ett avslut på Berserk.

"Berserk Manga Series Is Coming Back, Will Be Written By Kentaru Miura’s Assistant"

"While he was alive, Miura said, “I haven’t told anyone other than you, Mori, about the story in its entirety.” And that was the truth. It is too big a responsibility. I thought, should I talk to fans about it through an interview? Or should I publish an article with some illustrations? But that wouldn’t convey the scenes that Miura described to me, or the lines of Guts and Griffith…"

"Also, I will only write the episodes that Miura talked to me about. I will not flesh it out. I will not write episodes that I don’t remember clearly. I will only write the lines and stories that Miura described to me. Of course, it will not be perfect. Still, I think I can almost tell the story that Miura wanted to tell."

https://www.animesenpai.net/berserk-manga-series-is-coming-ba...

"Manga continues on June 24 with 6 chapters planned to end current arc; new arc planned after"

https://www.animenewsnetwork.com/news/2022-06-07/berserk-mang...

Stort detta. Kommer inte bli samma sak, men samtidigt känns det bättre än att serien är helt ofärdig.

Som de är inne på kommer de inte kunna skapa exakt vad han skulle gjort, trotts att de har lite story och annat de snappat upp att använda sig - men det kommer säkert blir bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Stort detta. Kommer inte bli samma sak, men samtidigt känns det bättre än att serien är helt ofärdig.

Som de är inne på kommer de inte kunna skapa exakt vad han skulle gjort, trotts att de har lite story och annat de snappat upp att använda sig - men det kommer säkert blir bra.

Verkligen stort!

Men ja, det är som du säger, inte riktigt samma sak så klart, men Kouji Mori verkade vara en väldigt god vän till Miura och ser ut att ha bra koll på hur storyn ska sluta såsom Miura hade berättat.

Det är säkert en del som tycker att man inte borde fortsätta mangan utan Miura, men personligen tycker jag det är underbara nyheter. Jag får helt enkelt lita på Mori och att dom ger Berserk ett värdigt avslut så som Miura hade tänkt sig.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Quake-konnässsör

Författaren till Yu-Gi-Oh!, Kazuki Takahashi, har hittats död efter en snorkelutflykt i Okinawa regionen.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-62076080

Releasehästryttare

Missa inte Spy x family!

Quake-konnässsör

Satt och tittade på en strid mellan Naruto och Sasuke från Shippunden, och upptäckte ett ljud som jag tyckte lät bekant, kanske lite väl bekant i mina öron. Vid 00:29 i striden neden så kommer ljudet när Naruto gör sin Kage Bunshin no Jutsu. Kanske används ljudet på fler ställen i serien.

Ljudet har även används i Hotel Mario tydligen också, Vid 02:29.

Medlem
Skrivet av almblad:

Kanske används ljudet på fler ställen i serien.

Finns många ljud som är "open source", om du letar kommer du hitta massor som dyker upp på flera ställen.

Medlem

Håller med!
Har kommit 5 avsnitt in och än så länge är den otroligt välgjord. Eftertexterna gör ju så man smälter. (Sitter och ser klart det varje gång för att det är så himla charmigt!)

Synd att det inte finns någon 24fps variant att länka. Ser ju förskräckligt ut med 60 interpolation.
Försökte ladda upp en egen, men den vart blockerad direkt.

Medlem

Spy x Family i all ära men årets bästa anime är ändå Ya Boy Kongming!

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Spy x Family i all ära men årets bästa anime är ändå Ya Boy Kongming!
https://youtu.be/gNn9NxZH2Vo

Den ska jag absolut försöka titta på. Ser ganska intressant ut bara av öppningsvinjetten att döma.
Gud vad jag känner igen musiken. Det måste vara en japansk tolkning av något som redan finns för faaan vad bekant låten känns. Låter nästan Eurovision på nåt sätt. 😝

Quake-konnässsör

Råkade läsa lite tråkiga nyheter precis, tydligen hade manhwa ritaren DUBU (Jang Sung-Rak) gått bort, hjärnblödning. Enligt ryckte så var han runt 40 år.

Han blev känd som illustratören bakom "Solo Leveling", som släpptes på Webtoon. Kan rekommendera och ge den en chans om ni kommer över den manhwa, den är underbart ritad och som de flesta serier på Webtoon även i färg.

Anime

Solo Leveling kommer även som en anime som A-1 Productions och Crunchyroll jobbar på, första säsongen tros komma ut 2023.

https://www.cbr.com/solo-leveling-dubu-jang-sung-rak-obituary/

Medlem
Skrivet av Razken:

Gud vad jag känner igen musiken. Det måste vara en japansk tolkning av något som redan finns för faaan vad bekant låten känns. Låter nästan Eurovision på nåt sätt. 😝

Låter väldigt italo disco, men man får väl kanske säga eurobeat iom att det är japan då.

Det är visst en cover på nån ungersk lirare (JOLLY). Får väl säga att jag föredrar covern, originalet är mer senare eurodisco. Hade inte hört någon av dem innan.

Edit:

Medlem
Skrivet av deezel:

Låter väldigt italo disco, men man får väl kanske säga eurobeat iom att det är japan då.

Det är visst en cover på nån ungersk lirare (JOLLY). Får väl säga att jag föredrar covern, originalet är mer senare eurodisco. Hade inte hört någon av dem innan.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=x10XFcR2U1c

Ja se där! 😅 Kan inte påminna mig om att jag har hört den förut, så det måste vara någon annan som också är väldigt lik.

Precis som du nämner så har den faktiskt en släng av Italo Disco.
I alla fall den "smöriga" delen av genren.
När jag själv tänker på Italo Disco, så är det favoriter som KOTO, Ciber People, Laser Dance, Proxyon mf.

Nu kom jag lite ifrån trådens ämne, men men... 🤣

Medlem

Vill tipsa om Barakamon som jag just börjat titta på (har lite av ett anime-maraton just nu 🤣).
Är två avsnitt in och den är snuskigt bra så här långt. Serien har en otrolig humoristik träffsäker timing som påminner mig väldigt mycket om en av mina favoriter, Maison Ikkoku.

Serien är ifrån 2014 och jag har inte sett den här i tråden tidigare. 😃

EDIT: 8 avsnitt in och den sackar litegrann. Hade hoppats på samma underbara tempo som de två första episoderna.

Medlem

Även om serien blev en katastrof längre fram, sprängfylld med fillers och en story som inte riktigt visste var den skulle ta vägen, så är jag lite hypad för återkomsten av Bleach. Den var ändå riktigt jävla bra ett tag och hade grymt intressanta/coola karaktärer. Bara hålla tummarna att dom inte har ett enda filleravsnitt och håller ett bra tempo arcet ut.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Även om serien blev en katastrof längre fram, sprängfylld med fillers och en story som inte riktigt visste var den skulle ta vägen, så är jag lite hypad för återkomsten av Bleach. Den var ändå riktigt jävla bra ett tag och hade grymt intressanta/coola karaktärer. Bara hålla tummarna att dom inte har ett enda filleravsnitt och håller ett bra tempo arcet ut.

https://www.youtube.com/watch?v=1sygUhb8Q2Y

Minns bara att jag totalt tappade intresset efter Aizen, men kanske måste se klart det!

Medlem

Såg klart på Super Cub idag.
Ganska fin på sina ställen, men jävlar så seg...
Inget som man inte har sett förr direkt. Karaktärer som knappt har något karaktärsdrag öht och serien i övrigt känns mest som ren produktplacering.
Ja vet inte ja... 5,2 av 10 kanske? Såg ju ändå klart den trots allt (12 avsnitt). 🙉

Medlem

Började just läsa Vagabond, satan så bra det är! Finns den som anime?

Medlem

Såg just detta också:
https://www.animegeek.com/one-punch-man-season-3-release-date...

Jag ser verkligen fram emot det!

Medlem

Tror själv på den här serien ! ser väldigt bra ut. Kommer i höst

Biao Ren: Blades of the Guardians

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Såg just detta också:
https://www.animegeek.com/one-punch-man-season-3-release-date...

Jag ser verkligen fram emot det!

Kan tyvärr inte känna någon direkt hype för One-Punch Man längre efter besvikelsen man kände efter säsong 2. Där ser man hur mycket en studio och regissör kan göra för en serie.

Går dom tillbaka till Madhouse som animerar och byter regissör så blir det helt klart mer intressant igen.

Förövrigt så släpps även Chainsaw Man i oktober(utöver Bleach) som verkar väldigt intressant. MAPPA som animerar serien, så det är ett stort plus. Dom är riktigt grymma på att animera.

Trevligt med 2 nya animes att se i närtid.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Efter att ha läst mangan har jag nu börjat kika på The Prince of Tennis II U-17 World Cup. För en som är totalt ointresserad av sport på tv i allmänhet lyckades ändå denna serie hålla mitt intresse uppe. Har mer eller mindre följt serien sedan den kom i slutet på 90-talet. Gillar många av karaktärerna.

Och ja, fick tips på att se Overlord, hittills sett första avsnittet och blir att se fortsättningen idag nu i helgen så får vi se vart det hela tar vägen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Quake-konnässsör
Skrivet av Laddemannen:

Började just läsa Vagabond, satan så bra det är! Finns den som anime?

Vagabond är riktigt najs, gillar stilen som Takehiko Inoue gjorde för serien. En liten varning dock, det finns 37 volymer och serien är inte klar. Inoue har tagit en väldigt lång hiatus (paus) från serien på grund av att han blev totalt utbränd när han gjorde de sista 5-7 volymerna, har inte släppt något nytt material för Vagabond sedan 2015.

Han började och fortsatte på en ny serie istället, som han delvis gjorde samtigt som Vagabond, en manga heter Real.

Men ändå tycker jag inte att man ska avskräckas från att läsa den, men samtidigt ska man förstå att Vagabond förmodligen inte kommer bli klar.

Releasehästryttare

Håller på och kollar på Black summoner och det är en helt okej isekai men väldigt "bog standard" story, den gör inget som ingen annan isekai gjort tidigare, ger den stort plus för den är väldigt bra animerad.

Men den får mig att vilja ha en Hård R-rated Isekai med en hjälte som kommer till en värld med goda intentioner men som blir mer och mer corrupt medans serien pågår och till slut tar över hela välden som en ond härskare.

Det hade varit nått!

Medlem

Jag kollade på en Ghibli-film som jag missat.
Den var underhållande och vacker, men jag blev inte helt tillfredställd.

Den får 6.5 av 10.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hade helt missat att Mamoru Hosoda's nya film BELLE hade kommit.

Väldigt lik Summer Wars och tydliga influenser från bla Disney's Skönheten & Odjuret drar ned betyget för mig. Dock som alltid är filmerna hysteriskt snygga och tydligen så har de också samarbetat med nyckelpersoner som arbetat på Disney och Irländska studion Cartoon Saloon.
Lustigt med tanke på att jag flera gånger under filmen sa att "fan vad det här inte ser ut som en anime", innan jag läste på.

Något som man definitivt inte bör missa är Hosoda's tidigare filmer The Girl Who Leapt Through Time & Wolf Children.
Undvik att se på några trailers. Dom här ska man se på helt oförberedd.
Såg på sistnämnda igen för ett tag sedan och grinade lika jävligt den här gången också.

Tycker att Studio Chizu's filmer överlag har väldigt bra engelsk dubbning också. Brukar titta på filmerna på båda språken och känna efter vilken man blir mest berörd av.

Medlem

Nån som sett Edgerunners? Bra eller anus?

Skriv svar