Naughty Dog om The Last of Us-läckor: "Nedslående och frustrerande"

Robot
Naughty Dog om The Last of Us-läckor: "Nedslående och frustrerande"
Avstängd

Blir dom ledsna för dom inte kan styra narrativet?

Skrivet av fejksson:

Blir dom ledsna för dom inte kan styra narrativet?

Dock räcker det med att en person läcker så har det ju redan kommit ut..
Och att säga att det är att som inte kan styra för att man inte kan ha 100% koll på alla personer dom är där känns lite överdrivet.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Blir dom ledsna för dom inte kan styra narrativet?

Problemet är väl att läckarna kan säga i princip vad dom vill om spelet och sen kommer en hel del personer på nätet utgå från att det är sant. Jag tror exempelvis att Part 2 fick ett så pass hårt mottagande för att många redan hade bestämt sig vid release att det var ett woke spel och därför skit.

Sen kan jag också tillägga att jag inte tycket att ND skötte kritiken bra. Att försöka stänga ner YT kanaler som är kritiska är inte rätt väg även om det skulle visa sig att dom har fel.


signatur

PSN: OAKTHYR

eld
Medlem
Skrivet av fejksson:

Blir dom ledsna för dom inte kan styra narrativet?

Vad har det med narrativ att göra? Många arbetar en lång tid på ett projekt och ser fram emot att överraska folk.

Medlem

Som jag skrev i en annan tråd.
Verkar inte värt fullpris, även om jag ser fram emot releasen.
Verkar vara lite inne att hacka på ND för twisten i the Last of us 2.
Vilket bara är löjligt.
Gilla det eller inte. Få inte hjärnblödning över det hela, snälla....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Förstår det retar dem, kanske speciellt med tanke på läckt gameplay från senaste re-releasen ju inte direkt såg "next-gen" ut, mer som en rak portning av PS4-spelet med lite uppskalade texturer och några märkligt sabbade karaktärsmodeller..

Tycker dock personligen det är spännande med läckor och rykten om kommande storspel

Medlem

Trist med läckor, då man gärna vill bli överraskad. Spelet ifråga ser dock grymt bra ut, med riktigt fin "Next-Gen" grafik och spelmekanik. Lär köpas in framöver.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jag har inte kollat igenom den 10 minuters långa ännu.

Jag vill överraskas själv och inte på förhand.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av fejksson:

Blir dom ledsna för dom inte kan styra narrativet?

Skrivet av eld:

Vad har det med narrativ att göra? Många arbetar en lång tid på ett projekt och ser fram emot att överraska folk.

Fast det har ju 100% med att styra narrativet att göra, även om kommentaren från @fejksson kanske kommer med en viss Joe Rogan-eftersmak, som om att det skulle vara något negativt och låter lite onödvändigt konspiratoriskt, medan @eld's förklarar varför det är självklart att man i det här fallet faktiskt önskar "styra narrativet".

Medlem

Spelet har ju funnits i 10 år. Vad är det sura över?

Fö. Cash grab

Medlem

Klart läckor är irriterande för utvecklarna som jobbar och sliter hårt, att det ens ska behöva bli en diskussion om det.
Priset är för högt men annars ser jag fram emot att spela om detta på PC med min sambo som aldrig upplevt detta mästerverk, i högsta möjliga kvalité!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förstår det retar dem, kanske speciellt med tanke på läckt gameplay från senaste re-releasen ju inte direkt såg "next-gen" ut, mer som en rak portning av PS4-spelet med lite uppskalade texturer och några märkligt sabbade karaktärsmodeller..

Tycker dock personligen det är spännande med läckor och rykten om kommande storspel

Nemen är du här?
"märkligt sabbade karaktärsmodeller"

Medlem
Skrivet av zevile:

Nemen är du här?
"märkligt sabbade karaktärsmodeller"

<Uppladdad bildlänk>

Du kanske också ska försöka låta bli att bli kränkt av den användaren. Bara ignorera istället. Förstår inte varför du måste hugga så fort personen skriver?

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Du kanske också ska försöka låta bli att bli kränkt av den användaren. Bara ignorera istället. Förstår inte varför du måste hugga så fort personen skriver?

Om det var nån annan som hade skrivit samma mening hade jag precis på samma sätt försökt motbevisa argumentet? Inte mer än så. Jag är inte kränkt. Tycker det är ett löjligt påstående när det uppenbarligen (se bild) är en sådan stor grafisk förbättring.

Medlem
Skrivet av zevile:

Om det var nån annan som hade skrivit samma mening hade jag precis på samma sätt försökt motbevisa argumentet? Inte mer än så. Jag är inte kränkt. Tycker det är ett löjligt påstående när det uppenbarligen (se bild) är en sådan stor grafisk förbättring.

Jajo, men han trollar och provocerar ju bara. Så varför hugger du? Helt meningslöst.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Jajo, men han trollar och provocerar ju bara. Så varför hugger du? Helt meningslöst.

Hmm.. Där har du en poäng.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Fast det har ju 100% med att styra narrativet att göra, även om kommentaren från @fejksson kanske kommer med en viss Joe Rogan-eftersmak, som om att det skulle vara något negativt och låter lite onödvändigt konspiratoriskt, medan @eld's förklarar varför det är självklart att man i det här fallet faktiskt önskar "styra narrativet".

Sen är det väl inte fel att vilja styra över det som visas upp. Du vill ju inte visa upp saker som inte är färdiga, utan visa upp det som ska representeras det färdiga spelet (även om det så klart kan ändras). Vem vill se en trailer på en buggig ofärdig version version av spelet?


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen är det väl inte fel att vilja styra över det som visas upp. Du vill ju inte visa upp saker som inte är färdiga, utan visa upp det som ska representeras det färdiga spelet (även om det så klart kan ändras). Vem vill se en trailer på en buggig ofärdig version version av spelet?

Alla som förbokade cyberpunk 2077?

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Jajo, men han trollar och provocerar ju bara. Så varför hugger du? Helt meningslöst.

Märkligt bli provocerad av fri åsiktsbildning..

Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen är det väl inte fel att vilja styra över det som visas upp. Du vill ju inte visa upp saker som inte är färdiga, utan visa upp det som ska representeras det färdiga spelet (även om det så klart kan ändras). Vem vill se en trailer på en buggig ofärdig version version av spelet?

Såg att någon hann före, men hade ju varit kul att se hur ännu buggigare Cyberpunk var i en early build.

Medlem

dom får väl vattenstämpla sina trailers då så kan man hitta dom som läcker ut sen..

Medlem

Riktigt dålig stil av dom som läcker, sånt borde ge fängelse.

Men så stora företag borde kunna införa unik typ osynlig för ögat watermark för varje anställd dator, så kan man spåra snabbt var läckan kommer ifrån.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

ZF
Medlem

Undrar om det här bara kommer bli värre av den där molngrejen som Jade drar med sig, eller om de tänkt sig att detta rent av snarare ska leda till någon slags väderkontroll.

Medlem
Skrivet av Crank:

Riktigt dålig stil av dom som läcker, sånt borde ge fängelse.

Fängelse för att läcka att ett gammalt spel släpps igen?

Medlem

Ser fram emot detta, ser riktigt lovande ut.

1
Skriv svar