Ubisofts Roller Champions kommer snart läggas ner, enligt rykte

Robot
Ubisofts Roller Champions kommer snart läggas ner, enligt rykte

Påstods må bättre än Hyper Scape, men kanske inte bra nog?

#roller-champions, #ubisoft


Avstängd

Spelade betan och tröttnade efter bara några matchers, sjukt ointressant spel, visste ärligt inte att det ens existerade fortfarande.

Medlem

Ska jag vara ärlig så har jag inte ens hört talas om det här spelet! Ubisofts satsningar på onlinespel går inte så bra...

Gnällkuk

Ubisoft går från klarhet till klarhet! Låter konstigt att man fortsätter utveckla spel så pass länge som uppenbarligen inte går bra eller verkar ha någon framtid. Skull & Bones, detta samt Beyond Good & Evil 2.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Ska jag vara ärlig så har jag inte ens hört talas om det här spelet! Ubisofts satsningar på onlinespel går inte så bra...

Troligtvis för att det är en rätt obskyr titel som redan när det presenterades på E3 och hade spelbart demo 2019, i princip inte imponerade alls på någon... bara för att sedan släppas i år och det verkar vara mer eller mindre samma spel som då.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

KoP
Medlem

Ubisoft borde satsa hårdare på singleplayer upplevelser istället för att försöka om och om igen att släppa halvdana online/multiplayerspel.

Medlem

Om ubisoft slutar bygga spel runt micro transaktioner och loot boxes kanske spelen Kan bli bra.

Medlem

Tänk vad mycket resurser som läggs på alla dessa ”live service” multiplayer-spel som ingen ville ha och som vilken som helst insatt spelare kunde förutspå skulle floppa. Otroligt slöseri.

Flakmonkey
Skrivet av KoP:

Ubisoft borde satsa hårdare på singleplayer upplevelser istället för att försöka om och om igen att släppa halvdana online/multiplayerspel.

Tyvärr är det väl så enkelt att om har turen att få till ett halvdant onlinespel med bra adoption rate på mtx så tjänar du inte bara mer pengar än vad du gör på SP-titlarna det är dessutom en betydligt lägre risk sett till insatsen. Ubisoft märkte väl detta själva med Siege och nu vill de likt de flesta andra hitta guld en gång till. Jag har svårt att tycka illa om dem för det tbh då det i nuläget är det enda vettiga rent ekonomiskt. Sen så verkar det ju inte som att Ubisoft lägger ner SP-spelen och om den här typen av titlar behövs för att göra det möjligt så är det smällar jag får ta. Eller egentligen är det ju smällar som andra får ta eftersom jag väljer att inte spela dem

Medlem

Har de ens något spel i sikte som inte verkar floppa?
Skull and bones har jag redan räknat ut, såklart.

Vad jag menar är; finns det en rejäl risk för uppköp nu tro?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Gnällkuk
Skrivet av Managor:

Har de ens något spel i sikte som inte verkar floppa?
Skull and bones har jag redan räknat ut, såklart.

Vad jag menar är; finns det en rejäl risk för uppköp nu tro?

Risk? Chans snarare. Uppköp verkar ju vara enda räddningen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Flakmonkey
Skrivet av trickeh2k:
Skrivet av Managor:

Har de ens något spel i sikte som inte verkar floppa?
Skull and bones har jag redan räknat ut, såklart.

Vad jag menar är; finns det en rejäl risk för uppköp nu tro?

Risk? Chans snarare. Uppköp verkar ju vara enda räddningen

https://venturebeat.com/2022/07/21/rainbow-six-siege-and-assa...

Det verkar ändå gå "okej" för dem då Origins, Odyssey och Valhalla fortfarande ger klirr i kassa samt deras ständiga kassako Siege. Och ska man ta något spel som nog inte kommer få floppa så kan man ju titta på Mario+Rabbids. Lär sälja några miljoner till Switchen och det första spelet var ju dessutom riktigt kul.

Gnällkuk
Skrivet av Nosnos:

https://venturebeat.com/2022/07/21/rainbow-six-siege-and-assa...

Det verkar ändå gå "okej" för dem då Origins, Odyssey och Valhalla fortfarande ger klirr i kassa samt deras ständiga kassako Siege. Och ska man ta något spel som nog inte kommer få floppa så kan man ju titta på Mario+Rabbids. Lär sälja några miljoner till Switchen och det första spelet var ju dessutom riktigt kul.

Det är ju dock inte riktigt så att en så styr publisher ska ha ett franchise samt två spel som deras enda ben att stå på. Vet inte om det är dåligt ledarskap eller bara oflyt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Risk? Chans snarare. Uppköp verkar ju vara enda räddningen

Ja, det var det ordet jag letade efter, haha. Tack <3


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Flakmonkey
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju dock inte riktigt så att en så styr publisher ska ha ett franchise samt två spel som deras enda ben att stå på. Vet inte om det är dåligt ledarskap eller bara oflyt.

Optimalt är det ju såklart inte och det är de nog väl medvetna om. Deras satsningar på (bland annat) Roller Champions är ju ett tydligt tecken på att de testar en massa olika grejjer för att se vad som kommer fungera. För det tycker iaf jag är en skillnad mot tidigare, att det är otroligt svårt att på förhand se vilka spel som ska bli de där superhitarna som Fortnite, Among Us, Fallguys, Valheim, etc blev mer eller mindre out of the blue. Man skulle ju kunna hävda att Epic var desperata när de tog Fortnite och gjorde det till ett BR, men iom att det blev en succé så framstår de som genier. Among Us blev väl poppis först 2 år efter releasen när streamers plockade upp det.

Så ett visst mått av oflyt tror jag faktiskt att det finns där, eller kanske inte oflyt utan snarare en avsaknad av flyt Men sen så borde kanske Ubisoft med sina muskler också kunna vara bättre på att skapa ett eget flyt med bättre virala kampanjer, användande av streamers, etc etc. Nu känns det som att mycket av deras marknadsföring går via traditionella kanaler och det håller nog för etablerade varumärken men inte om de vill skapa ett nytt Siege.

Gnällkuk
Skrivet av Nosnos:

Optimalt är det ju såklart inte och det är de nog väl medvetna om. Deras satsningar på (bland annat) Roller Champions är ju ett tydligt tecken på att de testar en massa olika grejjer för att se vad som kommer fungera. För det tycker iaf jag är en skillnad mot tidigare, att det är otroligt svårt att på förhand se vilka spel som ska bli de där superhitarna som Fortnite, Among Us, Fallguys, Valheim, etc blev mer eller mindre out of the blue. Man skulle ju kunna hävda att Epic var desperata när de tog Fortnite och gjorde det till ett BR, men iom att det blev en succé så framstår de som genier. Among Us blev väl poppis först 2 år efter releasen när streamers plockade upp det.

Så ett visst mått av oflyt tror jag faktiskt att det finns där, eller kanske inte oflyt utan snarare en avsaknad av flyt Men sen så borde kanske Ubisoft med sina muskler också kunna vara bättre på att skapa ett eget flyt med bättre virala kampanjer, användande av streamers, etc etc. Nu känns det som att mycket av deras marknadsföring går via traditionella kanaler och det håller nog för etablerade varumärken men inte om de vill skapa ett nytt Siege.

Det håller jag med om, dessa superhitar från ingenstans går ju inte riktigt att känna till. Det jag menar är att det finns spel, som detta som läggs ned som var dåligt redan där det visades för tre år sedan och sedan släpps nästan samma spel tre år senare. Samma med Skull & Bones, gameplay-trailern som visades nyligen var identiskt med den spelbara demon som fanns på E3 2018.

Kudos att man fortsätter och tro på dessa, men det känns lite som att bara kasta pengar i sjön när det inte blir bra spel i slutändan och inte är någon vidare pr för vare sig utvecklare eller utgivare. De har ju redan skapat en viral kampanj i närtid, bits


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

visste inte ens det hade släppts, kanske kan vara smart att släppa sina gratis spel på steam så folk ser dom och spelar dom iaf?

Medlem

Undrar hur många sådana här spel Ubisoft har rullandes just nu som ingen känner till? Eller typ sju spelare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar