Nytt Immortals Fenyx Rising påstås bli mer av en spin-off än en uppföljare

Robot
Nytt Immortals Fenyx Rising påstås bli mer av en spin-off än en uppföljare

Sägs bygga på polynesisk mytologi.

#immortals-fenyx-rising


Medlem

IFR var en riktig sleeper, dök upp från ingenstans. Hade grymt kul med det. Inte insatt i polynesisk mytologi men nordisk som nämns i artikeln hade ju vart ett bättre val just för att fler folk känner till den. Inte minst nu efter tv-serien "Vikings" senaste Assassin Creed och aktuella God of War Ragnarök.

Flakmonkey
Skrivet av Divion:

IFR var en riktig sleeper, dök upp från ingenstans. Hade grymt kul med det. Inte insatt i polynesisk mytologi men nordisk som nämns i artikeln hade ju vart ett bättre val just för att fler folk känner till den. Inte minst nu efter tv-serien "Vikings" senaste Assassin Creed och aktuella God of War Ragnarök.

Är nog fler som känner till nordisk mytologi, även om det nog är fler som känner till Marvel-varianten än den vi fick läsa om i skolan Men om man leker med tanken att Fenyx Rising var ett spel riktat till en yngre publik jämfört med Ubisofts andra open world-spel så är det ju ett smart val att satsa på något som är unikt men som ändå fick en väldigt stor publik i rätt målgrupp iom Moana. Tänk om de skulle få The Rock att reprisera sin roll tex?

Håller helt med om spelet i övrigt. IFR är (jämfört med ubisofts andra serier iaf) extremt underskattat, vilket nog kan bero på den mer barnvänliga approachen.

Skribent
Skrivet av Divion:

IFR var en riktig sleeper, dök upp från ingenstans. Hade grymt kul med det. Inte insatt i polynesisk mytologi men nordisk som nämns i artikeln hade ju vart ett bättre val just för att fler folk känner till den. Inte minst nu efter tv-serien "Vikings" senaste Assassin Creed och aktuella God of War Ragnarök.

Samtidigt har ju Ubisoft redan gjort det i AC, så skulle bli lite kaka på kaka


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vore kul om de satsar på något som inte är så utforskat som grekisk och nordisk mytologi, så jag håller tummarna för att ryktet stämmer!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Är nog fler som känner till nordisk mytologi, även om det nog är fler som känner till Marvel-varianten än den vi fick läsa om i skolan Men om man leker med tanken att Fenyx Rising var ett spel riktat till en yngre publik jämfört med Ubisofts andra open world-spel så är det ju ett smart val att satsa på något som är unikt men som ändå fick en väldigt stor publik i rätt målgrupp iom Moana. Tänk om de skulle få The Rock att reprisera sin roll tex?

Håller helt med om spelet i övrigt. IFR är (jämfört med ubisofts andra serier iaf) extremt underskattat, vilket nog kan bero på den mer barnvänliga approachen.

Jag tror ändå att ett av problem var just att det är ett nytt varumärke, så det känns lite riskabelt att göra stora ändringar eftersom att 1:an fick väldigt bra respons från recensenter och de som vågade testa. Jag menar då alltså marknadsföringen för 2:an borde bli betydligt lättare eftersom att trogna fansen från 1:an hjälper till viralt för att bygga hypen den här gången, men ifall 2:an är för annorlunda så kanske de inte vågar hoppas på för mycket i förväg vilket då alltså inte bygger hype.

Likadant med Days Gone, jag är övertygad om ett en uppföljare skulle sälja mycket bättre med tanke på att spelet blev en viral framgång tillslut.

Medlem

Ett riktigt pussel spel.
Tyvärr tröttnade jag rätt fort.
Men gillade atmosfären

1
Skriv svar