Final Fantasy XVI skippade turordningsstrider för att tilltala yngre

Medlem
Skrivet av Jim128:

Jag talade om Final Fantasy, inte varenda spelserie under solen. Jag är medveten om spelserier som t.ex Divinity: Original Sin. Turbaserade free-to-play FF-spel till mobilen lär komma, men de nya spelen i huvudserien till PC och de moderna konsolerna tror jag blir actionbaserade.

Rollspel.. rollspelare föredrar turn framför action det är därför vi spelar rollspel inte quake.
Ja det tror jag med det blir men bara för att nått blir på ett sett betyder inte det att det ör ett bra val.

Medlem
Skrivet av Sorten:

Bytet till ett actionbaserat system är dock en succe för Final Fantasy på sikt tror jag som sagt vad detta är helt rätt beslut för den typ av spel som Final Fantasy är passar inte turordningsbaserat det passar mer i strategispel som Total War. Jag förstår att många som spelade tidigare spel och som gillade det tidigare turordningsbaserade tycker det är en stor förändring särskilt om man gillade det. För mig som kommit in efter bytet med Final Fantasy XV och Final Fantasy VII remake tycker detta känns helt naturligt och rätt om något kanske det skulle kunna vara ett val vilket system man vill använda.

En åsikt inte ett faktum.
Själv tror jag det är ren idioti då man skrämmer iväg trogna fans som spenderat massor med pengar på serien genom flera decennier för att jag en hype.
Tror och hoppas på flopp.
FF15 vart löjligt och katastrofalt i sin combat. Kom inte ens förbi tutorial

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

En åsikt inte ett faktum.
Själv tror jag det är ren idioti då man skrämmer iväg trogna fans som spenderat massor med pengar på serien genom flera decennier för att jag en hype.
Tror och hoppas på flopp.
FF15 vart löjligt och katastrofalt i sin combat. Kom inte ens förbi tutorial

Va Final Fantasy 15 var fantastiskt spel med karaktärerna och berättelsen och jag tyckte striderna fungerade bra men jag respekterar givetvis att en del gamla spelare tycker det är bättre med turordning . En del gamla spelare kanske lämnar serien men jag tror också man vinner en del spelare på förändringen exempelvis jag för jag tycker att ett spel likt Final Fantasy vill jag inte helt plötsligt gå in i ett annat läge i att man helt plötsligt rör sig och så kommer man till en strid och så blir det helt plötsligt turordning. Jag vill att det ska flyta på naturligt för då blir upplevelsen av spelet bättre tycker jag och det gör det med det actionbaserade systemet. Jag tror Final Fantasy 16 kommer bli riktigt bra. Alla spel utvecklas och förändras och då tappar man vissa spelare och får andra och tillslut är det upp till spelutvecklarna att göra det spel som de vill skapa och de som gillar spelet gillar det och resten spelar inte det.

12
Skriv svar