Minecraft säger NFT-nej, medan Epic Games Store säger NFT-ja

Medlem
Skrivet av bleken:

Tar det som en bekräftning om att du nu har läst på vad ett pyramid spel är och att du nu bara inte vågar erkänna ditt fel.. så jag tackar för det

yes, vi kör på det

Skrivet av tuckdragon:

lol, vad äre för crypto bros som skrivit den skiten?
kan med länka: https://twitter.com/thatkimparker/status/1370579822213173248

men whatever, kalla det vad ni vill, jag tkr det oftast börjar som pyramidskit för att oftast sen gå över till:
"the “bigger fool” theory. This being, you purchased something of no value, in the hope you can off-load it to an even bigger fool for a profit. In turn, they hope to off-load it to yet an even bigger fool etc."

skiten är lika hållbar iaf, inge kul att va på botten av den pyramiden.

Jag personligen är inte direkt insatt i vad det är för nån Scan.

Men jag bara undrar, du lol ar åt en som tar fram två sidor och så det enda du lyckas få fram är en sketen liten tweet som dessutom inte är från originalet så han tagit bort det!! Wikipedia är ju en bättre käla än en tweet.

Var den tweeten den enda som kom upp när du googla ifall NFT är pyramid Scheme??


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jag personligen är inte direkt insatt i vad det är för nån Scan.

Men jag bara undrar, du lol ar åt en som tar fram två sidor och så det enda du lyckas få fram är en sketen liten tweet som dessutom inte är från originalet så han tagit bort det!! Wikipedia är ju en bättre käla än en tweet.

Var den tweeten den enda som kom upp när du googla ifall NFT är pyramid Scheme??

jag läste sidorna, det var inte direkt wikipedia. så drog fram en lika bra källa bara.

Skrivet av tuckdragon:

jag läste sidorna, det var inte direkt wikipedia. så drog fram en lika bra källa bara.

Okok!
Var tvungen att kolla vad wiki sa om just pyramid scheme..
Första meningen på den sidan säger ju klart att NFT inte är en pyramid scheme.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Okok!
Var tvungen att kolla vad wiki sa om just pyramid scheme..
Första meningen på den sidan säger ju klart att NFT inte är en pyramid scheme.

folk får tycka vad dom vill, men tycker själv första stycket på wikipedia stämmer in otroligt bra.

"Pyramidspel är en form av affärsuppgörelse som är ohållbar efter ett visst skede i processen. Det påminner mycket om kedjebrev, på samma sätt som vid kedjebrev bygger de på exponentiell tillväxt och de kommer också att kollapsa efter ett visst antal generationer."

Skrivet av tuckdragon:

folk får tycka vad dom vill, men tycker själv första stycket på wikipedia stämmer in otroligt bra.

"Pyramidspel är en form av affärsuppgörelse som är ohållbar efter ett visst skede i processen. Det påminner mycket om kedjebrev, på samma sätt som vid kedjebrev bygger de på exponentiell tillväxt och de kommer också att kollapsa efter ett visst antal generationer."

https://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme:
A pyramid scheme is a business model that recruits members via a promise of payments or services for enrolling others into the scheme, rather than supplying investments or sale of products

NFT är en product och kan därför inte falla in i kategorin.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme:
A pyramid scheme is a business model that recruits members via a promise of payments or services for enrolling others into the scheme, rather than supplying investments or sale of products

NFT är en product och kan därför inte falla in i kategorin.

sure vi säger så...

direkt efter citatet jag drog nyss:
"Ett pyramidspel bygger på att medlemmarna betalar en medlemsavgift, insats eller köptvång av produkter som skapar värdet i kedjan."

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

"Alla deltagare betalar en insats som går uppåt i ledet."
precis de det gör, ju mer folk investerar, ju mer ökar värdet för dom som redan har investerat.

Skrivet av Cenorida:

Det är ju precis så aktiemarknaden fungerar.

@Cenorida Ville bara inflika att det är ganska förenklat sätt att se på aktiemarknaden.
Det finns delar av aktiemarknaden som snavar på detta synsätt. Riskkapitalinvesteringar där folk "lurats" att betala för luft, mer eller mindre, och experter talar även här om aktiemarknadens pyramidspel.
Aktiemarknaden har även en stabil bas med företag som inte är belånade upp över öronen och med bra avkastning, utdelningar.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Eller inte? Det Sweeny säger och det Epic gör går ju inte riktigt ihop. Epic har fortfarande sista ordet utifall spelen faktiskt får säljas i butiken och det är redan kännt att dem blockerar spel.

Han fick just den frågan efter det utalandet.
Någoting i form av: "If its up to players to choose if they want to play and the developer can do what they want with the game, why are Epic curating/blocking games from comming to the store?"
Till vilket han inte hade någor bra svar och i och med att han kallat NFT för lurendrejeri bara året tidigare gör det inte mindre komiskt.

Vad har det med saken att göra att han kallade NFT för lurendrejeri för ett år sen.
Folk ändrar åsikter på ett år. Det är bra att han ändrat ställningstagande och insett att NFTs är framtiden, det kan dessutom få effekten av att fler blir mer öppna för NFT och driver potentialen framåt.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

@Cenorida Ville bara inflika att det är ganska förenklat sätt att se på aktiemarknaden.
Det finns delar av aktiemarknaden som snavar på detta synsätt. Riskkapitalinvesteringar där folk "lurats" att betala för luft, mer eller mindre, och experter talar även här om aktiemarknadens pyramidspel.
Aktiemarknaden har även en stabil bas med företag som inte är belånade upp över öronen och med bra avkastning, utdelningar.

Min egentligen enda poäng som jag ville få ut var att förklara hur ett pyramidspel fungerar. Det kan absolut förekomma pyramidspel i både NFT-marknaden och aktiemarknaden. Men det är inget som sker per automatik. Ett pyramidspel kan ju appliceras på i princip vad som helst, men det betyder inte att fenomenet i sig är ett pyramidspel. Det går att byta ut ordet aktie mot handduk om man så vill.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vad har det med saken att göra att han kallade NFT för lurendrejeri för ett år sen.
Folk ändrar åsikter på ett år. Det är bra att han ändrat ställningstagande och insett att NFTs är framtiden, det kan dessutom få effekten av att fler blir mer öppna för NFT och driver potentialen framåt.

NFT har ingen potential i spel, det finns ingenting NFT:er tillför i spel som inte redan fungerar utan dem.

Att han kallade det lurendrejari ett år sedan har förvisso mindre betydelse nu, men i detta fall har det större betydelse i det att han inte anser att dem (Epic) ska diktera hur utvecklarna gör sina spel (inkludering av NFT o.s.v.) samtidigt som dem redan sitter och dikterarar precis vad som får och inte få säljas på plattformen.

D.v.s. dem bestämmer precis vilket innehåll som dem vill ha i butiken vilket begränsar utvecklare redan där och dem har inget emot att helt blockera utvecklare att släppa på Epic store helt om dem inte tar deras exklusivitets deals.

12
Skriv svar