Nytt gameplay-klipp från Return to Monkey Island visar dialogsystemet

Robot
Nytt gameplay-klipp från Return to Monkey Island visar dialogsystemet
Medlem

Jag är inget fan av den grafiska stilen men om humorn finns där så spelar det en mindre roll för det är den som gjorde att jag gillade de tre första spelen. Visst håller jag med om att det tredje spelet inte var i samma klass som det första spelet och i synnerhet inte det andra (som än idag är ett av de bästa spelen inom genren som gjorts) men idag tror jag att många har ändrat uppfattning om det tredje spelet tack vare att spel överlag för många, mig själv inkluderad, blivit sämre.

Även om det finns en utgivare som är i närheten av det som LucasArts producerade när de var som bäst nämligen Daedalic Entertainment så har de inte lyckats med att skapa lika underhållande och svåra spel som gjordes under mitten av 80 till mitten av 90-talet "guld eran" för den hår typen av spel.

Som sagt det är humorn och eftersom jag verkligen gillade rösterna i Monkey Island 3, första gången man hörde karaktärerna prata i Monkey Island och för mig bidrog det verkligen till spelet var bättre än det kanske hade varit utan dem. Ett nytt Monkey Island i stil med de två första spelen idag hade helt enkelt inte känts rätt, det är så här Guybrush ska låta.

Medlem

Känns verkligen som att det grafiskt tittats alldeles för mycket på Broken Age. Men vill han ha det så... grafik är inte allt.

Medlem

Trodde han skulle sluta visa och berätta saker If från spelet.

Nåväl, jag älskar den grafiska stilen. Kommer nog dock inte spela det då peka-klicka äventyr inte funkar för mig längre som det gjorde för 30 år sedan.

Medlem

Gillar animationerna


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Trodde han skulle sluta visa och berätta saker If från spelet.

Det handlade om hans personliga blogg han har haft i snart 20 år, där han ingående kunde skriva om olika saker, och stängde av kommentarerna där. Men att inte ha någon marknadsföring alls vore nog ett misstag.

Gnällkuk

Inte heller helt överens med den grafiska stilen, tycker den är lite väl artistisk eller vad man ska kalla det. Nåväl, det är nog något man knappt tänker på när man väl börjat spela det en stund.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Inte heller helt överens med den grafiska stilen, tycker den är lite väl artistisk eller vad man ska kalla det. Nåväl, det är nog något man knappt tänker på när man väl börjat spela det en stund.

Alltså... För en barnbok hade det väl fungerat. Men för ett spel så är det lite för mycket. För mycket som händer liksom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den grafiska stilen är smått charmig men samtidigt också väldigt själlös och det sticker definitivt lite i mitt monkey island-hjärta. Utan tvekan den tråkigaste stilen serien har haft hittills men om story, dialog och gameplay väger upp så kommer jag att spela igenom det med glädje ändå.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Alltså... För en barnbok hade det väl fungerat. Men för ett spel så är det lite för mycket. För mycket som händer liksom.

De hade kunnat stanna vid stilen som är i Day of Tentacle, nu känns det lite överdrivet. Utöver manus så kommer röstskådisarna väga in tugnt, vet inte om jag tyckte att Guybrush kändes helt övertygande här... Å andra sidan så vet vi ju inte hur han alltid har låtit i Rons huvud, bara i vårt egna. Nåväl, man har nog lite för stora förväntningar eftersom det är en så ikonisk spelserie.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

De hade kunnat stanna vid stilen som är i Day of Tentacle, nu känns det lite överdrivet. Utöver manus så kommer röstskådisarna väga in tugnt, vet inte om jag tyckte att Guybrush kändes helt övertygande här... Å andra sidan så vet vi ju inte hur han alltid har låtit i Rons huvud, bara i vårt egna. Nåväl, man har nog lite för stora förväntningar eftersom det är en så ikonisk spelserie.

Verkligen! Något i den stilen fast lite "nyare" hade varit perfekt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De hade kunnat stanna vid stilen som är i Day of Tentacle, nu känns det lite överdrivet. Utöver manus så kommer röstskådisarna väga in tugnt, vet inte om jag tyckte att Guybrush kändes helt övertygande här... Å andra sidan så vet vi ju inte hur han alltid har låtit i Rons huvud, bara i vårt egna. Nåväl, man har nog lite för stora förväntningar eftersom det är en så ikonisk spelserie.

Låter som att det är samma skådespelare som i Special Edition.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De hade kunnat stanna vid stilen som är i Day of Tentacle, nu känns det lite överdrivet. Utöver manus så kommer röstskådisarna väga in tugnt, vet inte om jag tyckte att Guybrush kändes helt övertygande här... Å andra sidan så vet vi ju inte hur han alltid har låtit i Rons huvud, bara i vårt egna. Nåväl, man har nog lite för stora förväntningar eftersom det är en så ikonisk spelserie.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkligen! Något i den stilen fast lite "nyare" hade varit perfekt.

ja, jag undrar om man inte kunde ha gått så långt som att göra "en FF-7 remake" . Man får inte glömma att grafiken i orginalen var ju en produkt av dåtidens begränsademöjligheter. Svårt det där.

Gnällkuk
Skrivet av Thane:

Låter som att det är samma skådespelare som i Special Edition.

Ok, inte spelat SE - Hur gjorde han sig där?

Skrivet av Rh3nium:

ja, jag undrar om man inte kunde ha gått så långt som att göra "en FF-7 remake" . Man får inte glömma att grafiken i orginalen var ju en produkt av dåtidens begränsademöjligheter. Svårt det där.

Nja, det hade varit "fel" tycker jag. Det har ju alltid varit en tecknad stil och inte realism i spelen. Begränsningar eller inte så var det ju ett knasigt spel och då hör en tecknad stil mer till tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det handlade om hans personliga blogg han har haft i snart 20 år, där han ingående kunde skriva om olika saker, och stängde av kommentarerna där. Men att inte ha någon marknadsföring alls vore nog ett misstag.

Ah då förstår jag

Medlem

Jag älskar Monkey Island spelen!
Men... Detta... är så ful stil WTF?! Tänkte dom?
Nej det blir inget köp.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Thane:

Låter som att det är samma skådespelare som i Special Edition.

Skrivet av trickeh2k:

Ok, inte spelat SE - Hur gjorde han sig där?

Nja, det hade varit "fel" tycker jag. Det har ju alltid varit en tecknad stil och inte realism i spelen. Begränsningar eller inte så var det ju ett knasigt spel och då hör en tecknad stil mer till tycker jag.

Det är Dominic Armato som gör rösten och har gjort rösten i samtliga spel sen 3:an. Han anses väl i princip vara Guybrush av fansen och spelar även enligt mig rollen väldigt bra. Den biten tror jag inte kommer göra någon besviken

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, inte spelat SE - Hur gjorde han sig där?

Nja, det hade varit "fel" tycker jag. Det har ju alltid varit en tecknad stil och inte realism i spelen. Begränsningar eller inte så var det ju ett knasigt spel och då hör en tecknad stil mer till tycker jag.

Skrivet av hunden:

Det är Dominic Armato som gör rösten och har gjort rösten i samtliga spel sen 3:an. Han anses väl i princip vara Guybrush av fansen och spelar även enligt mig rollen väldigt bra. Den biten tror jag inte kommer göra någon besviken

Var så liten när originalet och kollade bara när pappa spelade så har aldrig spelar själv förens Special Edition. Så har inget minne av en tyst Guybrush

Gnällkuk
Skrivet av hunden:

Det är Dominic Armato som gör rösten och har gjort rösten i samtliga spel sen 3:an. Han anses väl i princip vara Guybrush av fansen och spelar även enligt mig rollen väldigt bra. Den biten tror jag inte kommer göra någon besviken

Ok, topp


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar