Rykte: Utvecklingen av Knights of the Old Republic-remaken har pausats

Robot
Rykte: Utvecklingen av Knights of the Old Republic-remaken har pausats
Medlem

Känns som att det här projektet har stora problem överlag.
De har väl gått igenom flera manusförfattare och från rykten, känns som att regissörerna inte har gjort att bra jobb med att ha en fast hand vid ratten.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Avstängd

Kanske är bättre att, jag vet inte... vara nära ett släppdatum för en produkt innan man börjar marknadsföra dem med trailer etc.

Annars blir det som i detta fall.

Medlem

Var väldigt tråkiga nyheter att läsa på Twitter igår kväll, såg verkligen fram emot denna remake


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag kommer vänta, vänta och vänta.

Hoppas det löser sig. Vet att de är lika intresserad av att göra spelet som jag att få spela det.

Skribent
Skrivet av MacNille:

Känns som att det här projektet har stora problem överlag.
De har väl gått igenom flera manusförfattare och från rykten, känns som att regissörerna inte har gjort att bra jobb med att ha en fast hand vid ratten.

Fast det är väl The Old Republic som tappat manusförfattare? Har väl inte rapporterats något fel från detta projekt förrän nu? Eller har jag missat något?

Men något är ju defintivt fel, det är ju helt klart.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det känns som att Aspyr kanske tog sig vatten över huvudet med detta projekt. De har mest bara sysslat med portningar och remasters tidigare.

Eftersom intresset verkar ha varit ganska stort för denna remake så kanske Lucasfilm och Sony försöker hitta en ny utvecklare (eller någon/några som kan hjälpa Aspyr).

Embracer verkar inte köpa på sig de bästa spelutvecklarna precis...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det är väl The Old Republic som tappat manusförfattare? Har väl inte rapporterats något fel från detta projekt förrän nu? Eller har jag missat något?

Men något är ju defintivt fel, det är ju helt klart.

Läste att de hade Sam Maggs som en av flera manusförfattare (samma manusförfattare som var med och skrev kampanjen för CoD Vanguard) och hon lämnade projektet 2021.
hittlies verkar det inte vara samma kaos som Vampire bloodline spelet, men jag har en dålig känsla om projektet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skribent
Skrivet av MacNille:

Läste att de hade Sam Maggs som en av flera manusförfattare (samma manusförfattare som var med och skrev kampanjen för CoD Vanguard) och hon lämnade projektet 2021.
hittlies verkar det inte vara samma kaos som Vampire bloodline spelet, men jag har en dålig känsla om projektet.

Jo de anställde henne, men hon slutade samma år så hon hann nog inte vara med och skriva speciellt mycket. Som jag förstod det var hon bara en del av många författare och hade ingen senior-position eller liknande.

Något är helt klart fel dock. Tror detta projekt kan ha stor chans att bli lagt i malpåsen.


signatur

"Writer and Fighter"

Varför behöver man en manusförfattare? Story/dialog är ju redan klar då det är en remake!?

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Varför behöver man en manusförfattare? Story/dialog är ju redan klar då det är en remake!?

Varför behöver man ha en remake? Det finns ju ett original som redan är klart!?

1
Skriv svar