Överstimulerat pris på MW2-nivåer

Inaktiv

Och samma dag, 30:e mars, släpper DICE två nya nygamla maps gratis

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Arica Harbor Conquest mode - US Command launches a break through action directly at the Russian base. Collateral damage is of no consequence. Capture and secure tactical positions in Conquest Mode across the vast Arica Harbor map.

Laguna Presa Rush mode - The valley and surrounding mountains possess a strategic value in the battle for South America, and an infantry assault supported by light armor vehicles is likely by both armies as US forces defend the nearby Dam.

Medlem

Jag blir inte ens förvånad.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Famicom:
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Håller med dig. Folk börjar fan vänja sig vid att inte betala för någonting alls.
Visst jag laddar ner filer ibland men det finns gränser.

Vaddå "börjat vänja sig"? Detta har inget med pirater att göra överhuvudtaget. Extra banor är ju något som företagen själva ofta släppt gratis tidigare. Det är först på senare tid, med dessa DLC till konsolerna, som det blivit vanligare att ta betalt för det.

Inaktiv

på grund av tjafs mellan publicerare och utveklarföretag

Medlem

Nice, dock kommer det inte kosta för pc right?

Och en by the way, om de tycker att mesliga 8 banor eller vad det är som kommer med mw2 är tillräckligt mycket så tror de fel.

Medlem

Tycker de borde vara gratis eller kostan en 20'a högst. annars äre inte värt


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Nice när alla inte har samma banor i ett MP-spel!

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Famicom:
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Håller med dig. Folk börjar fan vänja sig vid att inte betala för någonting alls.
Visst jag laddar ner filer ibland men det finns gränser.

Vaddå "börjat vänja sig"? Detta har inget med pirater att göra överhuvudtaget. Extra banor är ju något som företagen själva ofta släppt gratis tidigare. Det är först på senare tid, med dessa DLC till konsolerna, som det blivit vanligare att ta betalt för det.

Precis, för alla expansioner var gratis på PC förr! *facepalm*
Den enda skillnaden är väl att spelutvecklarna numera även tar betalt för mappacks, vilket PC-spelare också gärna tycks köpa...
Om man som spelare är någorlunda smart så köper man bara de expansioner/DLC som man tycker är värda. Ex. Fallout 3, Red Faction: Guerilla, GTA IV, Borderlands Crackdown m.fl.
Där får du riktiga DLC/expansioner med mycket nytt material
Det är väl bara p12-or som är smarta nog att betala 1200MS Points för kartor till MW2 och liknande skit?

Medlem

Facepalm på dig själv Grumbledock. Jag skrev inte att alla expansioner varit gratis tidigare. Jag skrev att extra banor ofta släpptes gratis men att det på senare tid har blivit vanligare att ta betalt för det vilket i mina ögon är en negativ och synnerligen beklaglig utveckling.

Själv köper jag bara spel och tillägg om jag anser att de är värda kostnaden. MW2 äger jag inte då jag har valt att stå fast vid min bojkott av spelet.

Medlem

Det är ju rent av löjligt att ta betalt så mycket för så lite. Jag köper inte mjölk för 30kr litern.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Facepalm på dig själv Grumbledock. Jag skrev inte att alla expansioner varit gratis tidigare. Jag skrev att extra banor ofta släpptes gratis men att det på senare tid har blivit vanligare att ta betalt för det vilket i mina ögon är en negativ och synnerligen beklaglig utveckling.

Själv köper jag bara spel och tillägg om jag anser att de är värda kostnaden. MW2 äger jag inte då jag har valt att stå fast vid min bojkott av spelet.

Sant, men du skrev "DLC" vilket är närladdningsbart material, såväl banor som kostymer, kampanjer och mycket mer. Då DLC till konsol är så mycket mer än bara banor, så borde vi väl ändå hålla oss till map packs om det är det vi ska diskutera?

I övrigt håller jag till viss del med, självklart var det skönare när man kunde skapa egna banor och tanka dem fritt. Dock så kan jag förstå att maps ochj liknande är ett bra sätt att få betalt av de som köper beg-spel etc. I Halo får du modifiera banorna fritt (med 500¤ begränsning) och sprida bland dina vänner, men nya banor får man betala för, tycker det är helt okej. Saknar dock baneditor i de flesta spel...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fairfax:

Facepalm på dig själv Grumbledock. Jag skrev inte att alla expansioner varit gratis tidigare. Jag skrev att extra banor ofta släpptes gratis men att det på senare tid har blivit vanligare att ta betalt för det vilket i mina ögon är en negativ och synnerligen beklaglig utveckling.

Själv köper jag bara spel och tillägg om jag anser att de är värda kostnaden. MW2 äger jag inte då jag har valt att stå fast vid min bojkott av spelet.

Sant, men du skrev "DLC" vilket är närladdningsbart material, såväl banor som kostymer, kampanjer och mycket mer. Då DLC till konsol är så mycket mer än bara banor, så borde vi väl ändå hålla oss till map packs om det är det vi ska diskutera?

Kanske uttryckte jag mig lite otydligt. Jag syftade på att det blivit vanligare att ta betalt för map packs i takt med att nerladdningsbart material på konsol vuxit.

Egentligen är problemet dock inte begränsat till bara map packs. Jag anser att materialet, oavsett innehåll, bör uppnå en viss kvantitet innan det är befogat att ta betalt för det. 5 banor, varav 2 gamla, gör det inte. Hade det varit frågan om kanske 15 - 20 stycken hade det varit en annan sak.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Förut så gjorde vi dessa banor gratis. Vi kunde designa egna banor. Det var så spelen utvecklades. Men de släppte inget sådant stöd med MW2 för de vill göra vad de gör nu. Skärp dig för fan.

Medlem

Folk får vad de förtjänar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Langos:

Om det kostade 50 % mer än vad som är praxis, borde det då inte kosta 1600 live-poäng? I riktiga pengar 142,6 kr?

Nja, nu är det ju så att 50% är 1,5 * 800 = 1200.
Om det däremot hade kostat 100% mer 2 * 800 = 1600.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

när har de tänkt å släppa map pack till pc:n då....?


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Skriv svar