Serpent Moon är Hunt: Showdowns största event hittils

Robot
Serpent Moon är Hunt: Showdowns största event hittils

Och nu har det slingrat sig in på servrarna.

#Crytek, #Hunt-showdown


Medlem

I think it's time for another round in the bayou pardner.

Medlem

Utan att jag hört något om detta spel när det släpptes är det sedan ett halvår tillbaka mitt absoluta favoritspel. Spännande matcher med kul strider. Inte lika snabbt som Apex, utan istället mer strategi kring hur man ska röra sig. Varierande vapen och kartor. Bra känsla i vapnen. Riktigt kul upplägg kring ledtrådar-bossfighter-banish.

Medlem

Har hatkärlek till detta spel. Har skitkul när jag väl spelar, men jag spelar sällan då jag hatar att bygga upp en karaktär som sedan dör i permadeath. Känns meningslöst att spela om man ändå måste börja om från början hela tiden för minsta lilla misstag.
Tror jag hade lirat det mycket mer om huvudspeläget inte hade permadeath

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Har hatkärlek till detta spel. Har skitkul när jag väl spelar, men jag spelar sällan då jag hatar att bygga upp en karaktär som sedan dör i permadeath. Känns meningslöst att spela om man ändå måste börja om från början hela tiden för minsta lilla misstag.
Tror jag hade lirat det mycket mer om huvudspeläget inte hade permadeath

Spelet är ju byggt kring permadeath, det är inte direkt som i t.ex. Diablo Hardcore att flera timmar/dagar/veckor av spelande är förgäves när du dör, du tappar bara dina traits (vilka ger dig mindre bonusar/fördelar, inte direkt så att det är OP att ha massa traits, är någon bättre än dig spelar det ingen roll om du har alla de bästa traitsen, du dör ändå direkt av ett HS) på din hunter och måste köpa vapen igen.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Spelet är ju byggt kring permadeath, det är inte direkt som i t.ex. Diablo Hardcore att flera timmar/dagar/veckor av spelande är förgäves när du dör, du tappar bara dina traits (vilka ger dig mindre bonusar/fördelar, inte direkt så att det är OP att ha massa traits, är någon bättre än dig spelar det ingen roll om du har alla de bästa traitsen, du dör ändå direkt av ett HS) på din hunter och måste köpa vapen igen.

Håller med. Även om jag är väldigt engagerad i en match och tycker det är väldigt spännande att försöka överleva så mår jag aldrig dåligt över att förlora en karaktär. Och till skillnad mot många andra online-spel så har jag väldigt kul oavsett om jag förlorar eller vinner. Moba känns ju istället som man slösat bort en del av sitt liv varje gång man förlorar.

Medlem

Återkommer alltid till Hunt:Showdown några gånger per år. Väldigt bra atmosfär och bandesign. Fantastiskt ljud. Mer taktiskt och långsammare gunplay, bra för en 40+ gubbe 🙂

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Har hatkärlek till detta spel. Har skitkul när jag väl spelar, men jag spelar sällan då jag hatar att bygga upp en karaktär som sedan dör i permadeath. Känns meningslöst att spela om man ändå måste börja om från början hela tiden för minsta lilla misstag.
Tror jag hade lirat det mycket mer om huvudspeläget inte hade permadeath

Det är ju denna aspekten som är så sjukt bra och spännande i hunt.
man får välja sina strider, skall jag bara ta en bounty och lämna för att överleva eller kanske rent av gå ut utan bounty för jag vill behålla min karaktär.
detta skapar en spänning som jag inte hittat i några andra battleroyale där du aldrig vet hur många som är kvar. Om man inte hittar och räknar kroppar, ser om någon bounty redan lämnat osv.

sen har man ju väldigt begränad mängd ammo och inga riktiga full auto vapen förutom autovmat som enbart har 15 skott eller folk som kör fanning eller levering men med dom träffar du inte alltid en husvägg om du står inne i huset.

Att hunt inte har "slagit" är lite av en sanning med modifikation, det finns en stabil och återkommande spelarbas men dom är inte call of duty eller cs stora i spelar mängd just för att detta spelet inte är gjort för att tilltala en stor publik utan just en specifik grupp vilket är väldigt ovanligt i dagsläget.

Det som bör sägas är dock något som oroar mig skarpt.. å med senaste eventet kommer även season passes.. vilket jag tycker är skit,
då detta inte har att göra i denna typen av spel, då season pass kräver att man spenderar både mycke tid och pengar, å i detta fallet är det inte den sortens spel man bör nöta dag in och dag ut, utan spela aktivt några dagar sen pausa å återkomma med ny energi.
event systemet som varigt hittills har funkat ganska bra med några event per år och ett antal månader imellan för då bränner man inte ut sig som på andra spel av denna typen.

och ja jag förstår att man behöver pengar för att driva servrar och utväckling.
dom hade kunnat släppa ett season pass där du köper passet och när eventet är över får du allt ändå. så du får valuta för dina pengar om du inte hinner eller kan spela på det viset. (det vill säga du kan spela och låsa upp skinsen under pågående season men får inte "FOM" aspecten).

detta är mina mycket personliga åsikter i alla fall

Medlem

Riktigt bra spel , Startade en discord server och vi är nu en hel drös som spelar dagligen . Förstår verkligen inte hur det inte kan vara mer populärt.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Riktigt bra spel , Startade en discord server och vi är nu en hel drös som spelar dagligen . Förstår verkligen inte hur det inte kan vara mer populärt.

Håller med. Spelet skulle säkert vara mer populärt om man kunde spamma slide-cancel och bunny hop 🙈😄

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Riktigt bra spel , Startade en discord server och vi är nu en hel drös som spelar dagligen . Förstår verkligen inte hur det inte kan vara mer populärt.

Invite plz!

1
Skriv svar