Man kan inte krypa i The Last of Us-remaken, och anledningen är enkel

Robot
Man kan inte krypa i The Last of Us-remaken, och anledningen är enkel

Originalspelet designades inte för det.

#Naughty-dog, #The-last-of-us


KoP
Medlem

Tyckte aldrig att möjligheten att inte kunna krypa drog ned TLOU på något sätt. I en del spel går det, i andra inte.

Det känns inte som att det är något man behöver böla över.

Medlem

Trodde dom skulle göra en remake hmm

Medlem

De vill ha lika mycket betalt för det här som för ett helt från grunden nyutvecklat spel, men klagar på att de varit tvungna att designa om combat arenorna.

Jag säger inget om att de vill släppa en remaster, men tar de betalt för ett nytt fullprisspel är det väl inte konstigt att spelarna förväntar sig en någorlunda ny upplevelse i gameplayet.

Vi spelare kan var gnällspikar ibland, men spelutvecklarna grinar lika mycket, och Naughty Dog bevisar det.

Medlem

Ja, jag är glad att jag spelade det på Ps4an med Remastered versionen.. Finns andra spel som jag hellre köper nu, även om detta är en "remake"

Medlem

Cashgrab, svårare än så är det inte.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Buhu man kan inte krypa i ett spel där behovet för att krypa aldrig fanns. Snyft. Bevis 1A på att det är en cashgrab!

Medlem

The Last of Us (PS3) bygger väl på Uncharted, där kunde man inte heller krypa.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Herregud vilket dumt uttalande

Medlem

Varför jämför han med PS3 versionen och inte PS4 versionen? Ska den versionen inte låtsas om?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Trodde dom skulle göra en remake hmm

Ja det betyder bara att dom bygger upp spelet med ny teknik.
vart du lika besviken på cash bandicoot, spyro, tony hawk remakesen med eller?

Medlem

Det ser alldeles för likt ut originalet tycker jag, och uttalandet om att krypa inte kan vara med för att orginalet inte designades för det, bevisar ju onekligen att det luktar mer remaster än remake..
Mina pengar får de inte iallafall.
Känns som Naughty Dog har fått nån typ av attityproblem nu och bara retar upp spelare med den här "remaken"..
Synd, de sjunker i mina ögon just nu tyvärr

Medlem
Medlem

J*klar, det är inte lätt att vara spelutvecklare idag, massa besserwissrar som klagar på allt o alla! Utan att ens ha spelat spelet och utan en uns av skam i kroppen. ☝️

För övrigt har jag använt krypande ett fåtal ggr i part II och hadde klarat mig glatt utan. Vilket påminner mig om att jag borde skriva färdigt den där part II recensionen som jag har nämnt vid ett par tillfällen. 🙂

Medlem
Skrivet av Bennii:

De vill ha lika mycket betalt för det här som för ett helt från grunden nyutvecklat spel, men klagar på att de varit tvungna att designa om combat arenorna.

Jag säger inget om att de vill släppa en remaster, men tar de betalt för ett nytt fullprisspel är det väl inte konstigt att spelarna förväntar sig en någorlunda ny upplevelse i gameplayet.

Vi spelare kan var gnällspikar ibland, men spelutvecklarna grinar lika mycket, och Naughty Dog bevisar det.

Fast en remaster har dom ju redan släppt tidigare. Jag känner inte att behovet finns att "förnya" spelet ytterligare en gång på en tio-årsperiod.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Hade man kunnat krypa i remaken så hade garanterat folk istället klagat på att detta inte är troget orginalet för där kunde man minnsan inte krypa 😅 Gamers alltså...

Medlem

"Vidare påpekar han att förmågan att krypa på marken hade förstört spelmekaniken och stridsutrymmena, eftersom de inte designades med denna förmåga i åtanke i originalspelet."

mm, ännu ett skäl att denna re-release inte ska kallas remake, för hade det varit en sådan i ordets rätta bemärkelse så hade de ju gjort om spelet från grunden för att kunna implementera den nyare spelmekaniken från uppföljaren. Misstänker att de kört animationerna rakt av från PS3-originalet, liksom banornas geometri kopierats rakt av, för att spara tid och minimera utvecklingskostnaden till närmast noll , en remaster (på remastern). För detta kräver dem alltså 849:- ???

Skrivet av Karmak:

Varför ska man kunna göra saker som inte finns i originalet i en remake? Vad är det med gamers som klagar på allt

Remake ska vara exakt som originalet med förbättrad grafik, animationer, AI och sånna saker. Det ska inte lägga till nya saker som inte fanns med innan.

Det är ingen reboot då kan man göra vad man vill.

Njae, inte alls så det är. Tänk remaken på klassiska Resident Evil som kom till Gamecube. De gjorde om herrgårdens struktur, de förbättrade kontrollen, la till nya fiender och flera nya funktioner.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Fast en remaster har dom ju redan släppt tidigare. Jag känner inte att behovet finns att "förnya" spelet ytterligare en gång på en tio-årsperiod.

"PS4-versionen var nödvändig då spelet kom något halvår innan den konsolen släpptes. Många slutar köpa "last gen"-spel inför nya konsolsläpp och PS4 är inte bakåtkompatibel.

Denna remake kommer av främst två anledningar:

1. TV-serien som är på gång kommer locka en ny publik.

2. Man vill kunna släppa spelserien på PC.

Spelet kommer alltså nå många nya spelare och det blir underligt om inkörsporten ska vara en lätt remastrad version av ett spel skapat för 15 år gammal hårdvara."

citat från @margy ifrån en tidigare artikel

Medlem

Varför ska man kunna göra saker som inte finns i originalet i en remake? Vad är det med gamers som klagar på allt

Remake ska vara exakt som originalet med förbättrad grafik, animationer, AI och sånna saker. Det ska inte lägga till nya saker som inte fanns med innan.

Det är ingen reboot då kan man göra vad man vill.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Varför ska man kunna göra saker som inte finns i originalet i en remake? Vad är det med gamers som klagar på allt

Remake ska vara exakt som originalet med förbättrad grafik, animationer, AI och sånna saker. Det ska inte lägga till nya saker som inte fanns med innan.

Det är ingen reboot då kan man göra vad man vill.

Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.

ELF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.

Remake måste inte betyda omgjort gameplay eller nya miljöer. Det är moderniserad spelmotor som är det viktigasta i en remake.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av Bojkott:

Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.

Folk gnällde ju sen även på att FF7 remaken inte var exakt som orginalet... 😀

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.

En remake är att man gör om som det står i namnet. De har gjort om grafiken, AI, texturer alltså remake.
En remaster är att man bara gör bättre av det som redan finns där, tar bort fps cap om det finns, öka grafikinställningarna

Demon souls är en remake också och är nästan exakt som originalet

Medlem
Skrivet av Bennii:

De vill ha lika mycket betalt för det här som för ett helt från grunden nyutvecklat spel, men klagar på att de varit tvungna att designa om combat arenorna.

Jag säger inget om att de vill släppa en remaster, men tar de betalt för ett nytt fullprisspel är det väl inte konstigt att spelarna förväntar sig en någorlunda ny upplevelse i gameplayet.

Vi spelare kan var gnällspikar ibland, men spelutvecklarna grinar lika mycket, och Naughty Dog bevisar det.

Håller med. The Last of Us Part 2 kostar 419 kr som fullpris på PS Store. Känns orimligt att ta 849 kr för en remake av första spelet. Man kan också köpa Uncharted; Legacy of Thieves Collection som innehåller PS5 versioner av A Thief's End och The Lost Legacy för 529 kronor, eller uppgradera för 110 kronor om man redan har dom till PS4, vilket också känns mer rimligt.

Men jag ska också säga att jag tror att en hel del hade klagat även om spelet hade kostat 400 kronor eller mindre för att dom fortfarande är besvikna på handlingen i del 2.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nej, en remaster ska vara som originalet. En remake innebär att man gör om spelet från grunden. Final Fantasy 7 Remake är ett exempel på en remake. The Last of Us Remastered till PS4 är ett exempel på en remaster.

Det finns inga fasta regler skrivna i sten. En remaster kan ha QoL-ändringar om det finns tid för det, och det behövs. T.ex. förbättrade kontroller och balansändringar. Om utvecklaren så önskar.

En remake har generellt mer betydande förändringar eftersom det byggs upp från grunden med ny teknologi, och det då lättare kan ändras på saker och ting, men det betyder inte att man måste ändra på något gameplay över huvud taget om det inte anses nödvändigt. T.ex. lägga till prone i ett spel som inte var designat för det, bara för att så kallade ”fans” eller ens ”gamers” annars tror det är cashgrab.

Medlem

Förbokade det faktiskt i Juni men avbokade det nu precis.

De kan ha hur mycket bortförklaringar de vill men i mina ögon är inte detta en remake utan en remaster. Klart som fan man borde kunna implementera prone i en REMAKE EFTER att de haft det i tvåan.

Remaster #2 = Cash grab.

Vilket ….

Vilket hån mot alla kryplingar! 🤣 nä men faktiskt kasst att de inte funkar , lite som i Gta 5 ser ut som om karaktären har ryggskott !

Medlem

Uppenbar cashgrab, hoppas på enorm försäljningsflopp.

Medlem

Riktigt gnälligt här. Vet inte om folk inser att detta är första gången PC spelare kommer att ha tillgång till TLOU.

Är ju med 100% att det är därför dom gör den här remaken. Är även därför spelet kostar fullpris. Däremot skulle dom ju absolut skänkt spelet eller åtminstone låtit dom som redan äger Ps3 / Ps4 versionen att betala en symbolisk summa. Typ 99spänn eller ngt.

Medlem

Jag är bara glad över att få chansen att spela The Last Of Us. Har inte velat införskaffa mig en konsol då de oftast snabbt förvandlas till dammsamlande bokstöd.

12
Skriv svar