Har du haft (bekräftat) Covid?

Medlem
Har du haft (bekräftat) Covid?

lite nyfiken bara då det börjar kännas som att alla omkring mig utom jag har haft det vid det här laget.

Medlem

Är inte "nej" och "vet ej" samma sak?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Fragtjuv

Japp, åkte på det i februari och fick vara hemma några dagar. Klarade mig väldigt lindrigt undan.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Vem vet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Japp, i början ett par dagar sen gick det över.

För övrigt har jag i mitt liv haft 3-4 förkylningar där jag tappat lukt/smak sinne, inga konstigheter. Det kommer alltid tillbaka. Det hände dock inte under corona förkylningen (alltså hade helt normal lukt/smak). Förundras över 24/7 skräckpropagandan sam varade i nästan 2 år 🤔 över bl.a. tappat lukt/ smak sinne.

För övrigt är Vinterkräksjukan 10 ggr värre än Corona. I mitt fall. Har haft det 1 gång och hoppas verkligen att jag är immun resten av livet. Vi snackar om kaskadkräkningar i 1 vecka och man tror på att that's it, nu dör man. Om du har sett filmen Exorcisten så vet du vad jag pratar om. 🙂

PS Inte bekräftat, men "skulle bare mangle" som man säger i Norge. Eller varför belasta sjukvården helt i onödan? Idioti är bara förnamnet om du frågar mig. 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Japp, i början ett par dagar sen gick det över.

För övrigt har jag i mitt liv haft 3-4 förkylningar där jag tappat lukt/smak sinne, inga konstigheter. Det kommer alltid tillbaka. Det hände dock inte under corona förkylningen. Förundras över 24/7 skräckpropagandan sam varade i nästan 2 år 🤔 över bl.a. tappat lukt/ smak sinne.

För övrigt är Vinterkräksjukan 10 ggr värre än Corona. I mitt fall. Har haft det 1 gång och hoppas verkligen att jag är immun resten av livet. Vi snackar om kaskadkräkningar i 1 vecka och man tror på att that's it, nu dör man. Om du har sett filmen Exorcisten så vet du vad jag pratar om. 🙂

Haft covid två gånger. I mitt fall är fortfarande lukt och smak fortfarande påverkade vilket är lite trist.

Medlem

Yes, hade i början av Mars.
Den värsta förkylningen jag haft. Var helt knockad i 3 dagar. Orkade inte spela nysläppta elden ring, då är det illa


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

några veckor sen, hostig men kände inte av det något alls, hade feber i en dag som inte heller kändes av. 3x vaccinerad.

Skribent

Jag har inte haft bekräftat, men hela familjen hade i vintras och jag gissar jag hade också då för jag var rejält förkyld. Ingen kunde ju åka och hämta test till mig då alla var liggande.Min yngsta åkte på det riktigt illa och fick över 40 graders feber som inte gick ned och en hemsk hosta. Hon hostade tills hon kräktes slem och grejs. Var på vippen att åka in med henne, men de ss på sjukhuset att vi skulle avvakta då hon var bekräftad med Covid. Satt bland annat ute med henne i 20 graders kyla på balkongen för att få ned hennes feber. Var rätt otäckt. Hon har fortfarande kvar hosta flera månader senare, även om det inte påverkar henne speciellt mycket i vardagliga livet.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

En familjen hade det förra veckan, obehagligt då personen är överviktig och 60+ gammal. Men verkar ha överlevt.

Jag kanske har haft det trots trippelvaccinerad sedan ett år tillbaka men jag vet inte då jag ej testat mig då jag upplevt sjukdomssymtom utan då bara stannat hemma.

Skrivet av Soulless:

Är inte "nej" och "vet ej" samma sak?

Nej = Ej varit sjuk och/eller när varit sjuk så var testet negativt.
Vet ej = Varit sjuk men ej tagit något test för att verifiera sjukdom.

Medlem
Skrivet av AplAy:

En familjen hade det förra veckan, obehagligt då personen är överviktig och 60+ gammal. Men verkar ha överlevt.

Jag kanske har haft det trots trippelvaccinerad sedan ett år tillbaka men jag vet inte då jag ej testat mig då jag upplevt sjukdomssymtom utan då bara stannat hemma.

Nej = Ej varit sjuk och/eller när varit sjuk så var testet negativt.
Vet ej = Varit sjuk men ej tagit något test för att verifiera sjukdom.

Så i båda fallen är ju det svaret "nej" på frågan om man haft bekräftad covid?

Det är ju en omöjlighet att inte veta om ens covid är bekräftad, antingen är den bekräftad eller ej.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Ponny

Hade det i januari när precis "alla" hade det. Var riktigt risig och sorglig ett par dagar, men det är ju av vilken förkylning som helst. Ryggont och försvunnet smaksinne var det som stack ut.

Har dock stor respekt för covid, då min mor (gammal storrökare) hamnat på sjukhus av vanliga förkylningar. Gillar INTE att det har blivit mer spridning igen, även om jag för egen del är chill.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nej, jag är hårdrockare.

KoP
Medlem

Klarat mig än så länge och som någon sa i tråden så är nog vinterkräksjukan "värre", den har jag åkt på en 3-4 gånger och då är man inte kaxig. :S

Har förövrigt tagit 3 sprutor så man kan ju hoppas att man är hyffsat safe.

Medlem

Jepp, två gånger.
Ovaccinerad.

Medlem

Bekräftad? nej. har inte testat mig,
-men rätt så säker på att jag hade det i början av pandemin, och eventuellt nån gång till.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fick det förra våren, hade feber i 1,5 vecka. Tappade lukt och smak och var helt slut, tog ca 4 veckor innan jag var återställd

Medlem

Nej, det har jag inte. Vilket är skönt, då jag är diabetiker, så risken är större.

Medlem

Nej, har aldrig gått och testat mig.

Men det finns en möjlighet att jag hade det i mitten av september 2020 innan jag hade vaccinerat mig, då jag var dålig i 2-3 dagar och hade ont i bröstet. Men det kan ju ha varit något annat också.

Medlem

Åkte på det i mars månad om jag inte missminner mig. Jag tycker smak framförallt har påverkats. Den har inte försvunnit men mycket smakar annorlunda jämfört med förr.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

2 eller 3 ggr.
Första gången var värst. Var väll för då hade man inget vaccin.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Har inte haft det vad jag vet, inte varit sjuk iaf.

Tror bra kost är nyckeln.

Medlem

2x vaccinerad

Hade det för några månader sen, var riktigt risig i drygt 2 veckor, tog 2 veckor till innan jag var tillbaka helt.

Värsta är att beska/sura smaker inte är nåt vidare längre, vin, öl samt kaffer npt jag behövt vänja mog om vid vilket vart riktigt konstigt. Jag minns liksom hur det ska smaka och att det är gott. Och sen när jag faktiskt dricker det så smakar det inte alls som förväntat.

Vin skippar jag helt, öl har ändå gått rätt bra att vänja om vid. Men kaffe är inte alls gott och jag vill kunna dricka mitt kaffe!

Medlem

Jag åkte på en rejäl dänga första vintern. Fick åka in på akuten till och med. Inget att rekommendera. Var riktigt dålig i en månad.

Medlem
Skrivet av Wattem:

2x vaccinerad

Hade det för några månader sen, var riktigt risig i drygt 2 veckor, tog 2 veckor till innan jag var tillbaka helt.

Värsta är att beska/sura smaker inte är nåt vidare längre, vin, öl samt kaffer npt jag behövt vänja mog om vid vilket vart riktigt konstigt. Jag minns liksom hur det ska smaka och att det är gott. Och sen när jag faktiskt dricker det så smakar det inte alls som förväntat.

Vin skippar jag helt, öl har ändå gått rätt bra att vänja om vid. Men kaffe är inte alls gott och jag vill kunna dricka mitt kaffe!

Fick också bismak på just kaffe. I början luktade både kaffe och all stekt mat konstigt. Fick rekommenderat att lukta på färskt kaffepulver varje dag för att återvänja luktsinnet vid det. Nu luktar kaffe nästan normalt igen. Men den där riktigt goda lukten av när man öppnar ett helt nytt paket med kaffe, det har ännu inte återställts...

Medlem

Jag fick det ganska i början av när pandemin började. Då ingen visste något om hur man skulle hantera folk som hade covid och något vaccin var fortfarande en bra bit bort.

Jag var utslagen i ungefär 2 veckor med rejäl feber, kunde ungefär halvligga i sängen/soffan. Använde ispåsar för att hålla nere min temperatur. Hade ingen aptit så jag levde på typ yoghurt, blåbär- och nyponsoppa. När jag väl fick tillbaka min aptit och kunde äta något ordentligt så smakade allting bränd ost. Fick dock tillbaka min smak ganska snabbt efteråt, vilket jag är glad för.

Skribent
Skrivet av Majoren:

Fick också bismak på just kaffe. I början luktade både kaffe och all stekt mat konstigt. Fick rekommenderat att lukta på färskt kaffepulver varje dag för att återvänja luktsinnet vid det. Nu luktar kaffe nästan normalt igen. Men den där riktigt goda lukten av när man öppnar ett helt nytt paket med kaffe, det har ännu inte återställts...

Det är ju fan mardrömmen, just att kaffe skulle få bismak. Vet inte hur jag skulle överleva det, skulle dessutom ständigt vara sur och jobbig att ha och göra med. Liksom prata med mig på morgonen innan jag fått kaffe är ingen bra idé. En sida av mig som ingen annan än familjen fått uppleva.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aa två gånger. Första utan vaccin och det andra med vaccin.
Båda gånger var som en vanlig lätt förkylning.
Frugan blev dock helt kass båda gånger och fick njurproblem som är kvar.

Medlem

Klarat mig när även folk som jag jobbar med väldigt nära eller familj fått. Men vi får se om det håller då syrran bekräftade covid för någon dag sedan, och hade träffat henne samma dag 😐

Medlem

Precis haft det, låg däckad i feber i en vecka och orkade knappt göra något.
Andra veckan bättre men fortfarande sjuk och nu vecka 3 lite hosta kvar samt tappat lukt och smaksinne så inge kul att äta mat nu.

12
Skriv svar