Inspelningen av The Witcher säsong 3 pausas

Robot
Inspelningen av The Witcher säsong 3 pausas

På grund av ett nytt covid-utbrott.

#Netflix, #The-witchger, #Tv-serier


Medlem

....here to stay. Får hoppas de kryar på sig och symptomen blir lindrigare denna omgången. Witcher-serien har än så länge inte gjort mig besviken, så hoppas det kan få fortsätta några säsonger till!

Medlem

Helt otroligt att folk orkar spela med fortfarande.

Säkert är alla vaccinerade, haft covid tidigare, nya varianter är mildare men nån hysteriker hänvisar till säkerhet och får alla att snällt lyda.


signatur

Memento Mori

Medlem

Är det bara jag som är besviken på serien? Tycker inte att det finns någon röd tråd i den. Mest händelser out of context som ska skapa någon slags helhet, men utan att förstå karaktärernas motivation blir det väldigt mycket pannkaka.

Hur står sig serien mot böckerna?

Enda anledningen till att jag fortfarande tittar är att jag älskade spelen (och fantasy rent generellt).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är det bara jag som är besviken på serien? Tycker inte att det finns någon röd tråd i den. Mest händelser out of context som ska skapa någon slags helhet, men utan att förstå karaktärernas motivation blir det väldigt mycket pannkaka.

Hur står sig serien mot böckerna?

Enda anledningen till att jag fortfarande tittar är att jag älskade spelen (och fantasy rent generellt).

Nej det är inte bara du, och serien har väldigt lite med böckerna att göra. Henry Cavill gör ett bra jobb som Geralt, men inte ens han kan bära upp det. De kunde lika gärna kallat serien något annat än Witcher, istället för att visa noll respekt för källmaterialet.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Nej det är inte bara du, och serien har väldigt lite med böckerna att göra. Henry Cavill gör ett bra jobb som Geralt, men inte ens han kan bära upp det. De kunde lika gärna kallat serien något annat än Witcher, istället för att visa noll respekt för källmaterialet.

Jag misstänker att av de som ser/sett serien är det väldigt få som faktiskt läst böckerna och bryr sig om källmaterialet. Majoriteten har nog endast varit i kontakt med spelen, i många fall förmodligen bara ett av spelen, så för de flesta är detta helt enkelt en spelbaserad serie. Och där är ribban så låg att det inte är svårt att överträffa den.

Jag såg säsong 1 och tyckte den var okej. Började med säsong 2 men blev bara något avsnitt innan intresse försvann. Kanske hade det varit bättre om de gjorde en miniserie istället.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är det bara jag som är besviken på serien? Tycker inte att det finns någon röd tråd i den. Mest händelser out of context som ska skapa någon slags helhet, men utan att förstå karaktärernas motivation blir det väldigt mycket pannkaka.

Hur står sig serien mot böckerna?

Enda anledningen till att jag fortfarande tittar är att jag älskade spelen (och fantasy rent generellt).

Böckerna är superbra och spelen bygger ut på världen och karaktärerna som inte böckerna kunde göra. Men i serien är det noll respekt för källmaterialet och serien känns inte alls som Sagan om Häxkarlen. Enligt mig känns serien plastig helt enkel. Serien hade kunnat vara riktigt bra men det kan jag inte säga att jag tycker.

Geeks Gaming
Medlem

Trist, men förståeligt. Inväntar med spänning på säsong 3, då de två första var riktigt bra.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Förstår beslutet. COVID är fortfarande inte något att leka med. Är själv trippelvaccinerad men blev nyligen själv smittad och det var ingen dans på rosor. Utslagen som av en influensa nästan två veckor och är fortfarande inte 100%.

Ser fram emot fortsättningen. Förstår att fansen av böckerna är besvikna om det inte lever upp till förväntningarna, men ni kan ju läsa om böckerna igen eller skriva lite fan fiction. Tror inte man kan göra någon av dessa nöjda hur man än vrider och vänder på det, så de kan lika gärna göra sin egen vision och göra något som vi vanliga dödliga gillar att se på.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Helt otroligt att folk orkar spela med fortfarande.

Säkert är alla vaccinerade, haft covid tidigare, nya varianter är mildare men nån hysteriker hänvisar till säkerhet och får alla att snällt lyda.

Vilket jävla trams, du är ju slut. Om en person har covid så är det väll klart man stannar hemma från jobbet. Kommer personen in är det straffbart. Om någon medvetet smittar dig i någon sjukdom har du rätt att polisanmäla.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag misstänker att av de som ser/sett serien är det väldigt få som faktiskt läst böckerna och bryr sig om källmaterialet. Majoriteten har nog endast varit i kontakt med spelen, i många fall förmodligen bara ett av spelen, så för de flesta är detta helt enkelt en spelbaserad serie. Och där är ribban så låg att det inte är svårt att överträffa den.

Jag såg säsong 1 och tyckte den var okej. Började med säsong 2 men blev bara något avsnitt innan intresse försvann. Kanske hade det varit bättre om de gjorde en miniserie istället.

Jag har läst de två första böckerna, som serien hittills byggts runt, och tycker att framförallt säsong två respekterade källmaterialet rätt bra. Håller inte alls med om det du skriver. 😅

Skrivet av Kyraal:

Förstår beslutet. COVID är fortfarande inte något att leka med. Är själv trippelvaccinerad men blev nyligen själv smittad och det var ingen dans på rosor. Utslagen som av en influensa nästan två veckor och är fortfarande inte 100%.

Ser fram emot fortsättningen. Förstår att fansen av böckerna är besvikna om det inte lever upp till förväntningarna, men ni kan ju läsa om böckerna igen eller skriva lite fan fiction. Tror inte man kan göra någon av dessa nöjda hur man än vrider och vänder på det, så de kan lika gärna göra sin egen vision och göra något som vi vanliga dödliga gillar att se på.

Spenderade halva semestern med Covid, kunde helt klart gjort något roligare. 1/10 do not recommend.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Jag har läst de två första böckerna, som serien hittills byggts runt, och tycker att framförallt säsong två respekterade källmaterialet rätt bra. Håller inte alls med om det du skriver. 😅

Vad är det du inte håller med om, att majoriteten som sett serien inte läst böckerna?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Då får vi vänta lite längre. Jag tyckte säsong ett var lite rörigt upplagd, inte minst för de som vare sig spelat eller läst Witcher. Men säsong två gillade jag skarpt.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är det bara jag som är besviken på serien? Tycker inte att det finns någon röd tråd i den. Mest händelser out of context som ska skapa någon slags helhet, men utan att förstå karaktärernas motivation blir det väldigt mycket pannkaka.

Hur står sig serien mot böckerna?

Enda anledningen till att jag fortfarande tittar är att jag älskade spelen (och fantasy rent generellt).

Inte bara du som är besviken. Utöver det du skrivit som jag fullständigt håller med om så är jag även besviken på woke-festen till castingen. Triss Merigold, Fringilla Vigo och Philippa Eilhart ser inte ens i närheten av hur de gestaltas och skildras i böckerna eller som de modellerats i spelen (som är modellerade efter böckernas beskrivningar). Sen är det trist att Zoltan inte existerar i serien och att de inte kör med namnet Dandelion för Jasskier. Menar, de följer ju ändå inte böckerna så de kan lika gärna köra med det namnet "Dandelion" som de flesta ändå känner till honom som. Sen är ju även personligheten på Dandelion en ganska besvikelse oxå. Men men, det är ju Netflix och de försöker ju alltid streamlina allt och perverterar etablerad lore och gör sina projekt halvhjärtade.

1
Skriv svar