Quiz – Vad kan du om de "bortglömda" NES-klassikerna?

Robot
Quiz – Vad kan du om de "bortglömda" NES-klassikerna?

Glöm Mario, Link och Samus. Veckans quiz handlar om mindre kända NES-spel.

#fz, #nes, #quiz


Gnällkuk

Som väntat ungefär


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Kontot avslutas

Mycket kunde jag men långt ifrån allt.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Medlem
Testpilot

Hyfsat, har knappt spelat NES.

Medlem

Faxanadu är mitt absoluta favoritspel till NES. Och vem minns inte första gången man startade Shadowgate på svenska? Det gjorde att man som 8-åring faktiskt kunde klara spelet med hjälp av alla ledtrådar!

Medlem
Skribent
Medlem

Huh, förvånande, kunde ett par, gissade ett par.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Startropics hyrde jag och det var omöjligt att klara pga att brevet inte var med. Dom hade kopierade manualer i alla uthyrningsex.

Medlem

Jag är kass på NES, har väl i princip bara direkt erfarenhet av SMB1 och Castlevania som barn och senare Zelda 1 och 2 (genom Zelda: Collector's Edition till Gamecube) och Metroid (fanns med i något av Primespelen, vill jag minnas?). Tycker att SNES-eran möjliggjorde betydligt fler minnesvärda ögonblick och berättelser.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Moderator | Testpilot

Bra start på semestern.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul quiz! Mer likt denna

Medlem

9/10, missade på Willow-frågan vilket också är det enda spelet jag inte spelat.

Fick för övrigt ett nytt spel till Nintendo 8-bit i brevlådan igår, Alwa's Awakening - 8bit Edition.

Medlem

Nostalgikick deluxe 🤩

Medlem

Hade glömt vilka som gjorde Willow

Medlem
Medlem

Kunde inget. Rent flyt på de 3 jag fick rätt...

Medlem
Medlem

Svårt, men några kunde jag och några gissade jag ^^

Medlem

signatur

I drank what?

Medlem

9/10

Missade dessvärre på frågan om vem som utvecklade Willow. Kändes lite 50/50 mellan två alternativ men jag tog fel, hehe.

Rolig quiz hur som helst så tack för den. Älskar retrospel! NES, C64 och Amiga ligger varmt om hjärtat.

Medlem

Wohoo

Medlem

Mmm, Snake Rattle 'n Roll, det var grejer.

123
Skriv svar