Robot
Stray

Ett ganska ordinärt cyberpunk-äventyr, men framför allt ett fantastiskt kattspel.

#stray


Medlem

Jag håller i stort sett med i hela recensionen!

Medlem

Jag vet fortfarande inte om jag är intresserad av att spela en katt, men katter är guld.

Den gulliga kaxigheten. Man blir så glad och full i skratt varje gång man ser en.


signatur

Memento Mori

Medlem

Stängde av efter 20-30 min, lösa pussel som en katt och med jämna mellanrum trycka på x, lockade inte.

Avstängd

Håller verkligen inte med recensionen. I grund och botten är det ett rätt dåligt spel.

Medlem

Stray har bäst betyg av spel släppen på steam 2022 så helt kasst kan det inte vara
https://steam250.com/2022

Medlem
Skrivet av fejksson:

Håller verkligen inte med recensionen. I grund och botten är det ett rätt dåligt spel.

fast det där är väl väldigt subjektivt. sett ur ett gameplayperspektiv är det ju inte ett speciellt engagerande spel. man går runt, trycker x, löser enkla pussel osv.

vad spelet gör otroligt bra är ju world building, atmosfär, musik, art direction osv.

har jag kul med spelet i sig? är det kul att springa runt och trycka på x? njae, gameplaymomenten är som sagt nästan obefintliga. upplevelsen som helhet däremot, i ett nedsläckt rum sent på kvällen, tillbakalutad i soffan med hörlurar på, är grymt mysig.

det är väl den här eviga debatten om walking simulators, och ifall dom kan klassas som "spel" eller ej.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Stray har bäst betyg av spel släppen på steam 2022 så helt kasst kan det inte vara
https://steam250.com/2022

folk som hatar katter kommer säga spelet är värdelöst.. lite ironi där med tanke på betygen

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Stray har bäst betyg av spel släppen på steam 2022 så helt kasst kan det inte vara
https://steam250.com/2022

Den listan känns ju också sjukt tveksam.
Ett gäng sexspel i top 20, antar jag att det är iallafall.

Men som sagt, det beror ju lite vad man sätter betyg efter. Jag har själv inte spelat Stray, men läser man här i kommentarerna så hade spelet inte varit något utan katten.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Den listan känns ju också sjukt tveksam.
Ett gäng sexspel i top 20, antar jag att det är iallafall.

Men som sagt, det beror ju lite vad man sätter betyg efter. Jag har själv inte spelat Stray, men läser man här i kommentarerna så hade spelet inte varit något utan katten.

Ja jo lite konstig är den kan jag hålla med men svårt att hitta negativa recensioner på detta spel vilket säger en del.
Tror det beror på vad man har för förväntningar. Jag förväntade mig att glida runt som en katt i en cyberpunk miljö och supa in atmosfören typ och det var exakt vad jag fick. Hade inga förväntningar på något avancerat gameplay. Jag är en sån där som slår på Bladerunner en regnig kväll bara för att supa in atmosfären

Medlem

Fantastiskt mysig spelupplevelse som bäst upplevs med ens egna lilla katt i knät 🥰

Medlem

Jag älskar katter,smakar bra med vitlökssmör och gräddsås;)


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Jag älskar katter,smakar bra med vitlökssmör och gräddsås;)

Se upp för mask.
60 och edgelord lmao


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Rydell1986:

Stängde av efter 20-30 min, lösa pussel som en katt och med jämna mellanrum trycka på x, lockade inte.

Resten av spelet är typ så, så om du inte föll för det efter en halvtimme var det nog lika bra att stänga av.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Stray har bäst betyg av spel släppen på steam 2022 så helt kasst kan det inte vara
https://steam250.com/2022

Placid Plastic Duck Simulator är ett spel utan vare sig kontroller eller handling, du startar bara upp spelet och är en gul badanka som flyter runt i en pool. Spelet har 97% positiva omdömen på Steam.

NuZ
Testpilot
Skrivet av quadratis:

fast det där är väl väldigt subjektivt. sett ur ett gameplayperspektiv är det ju inte ett speciellt engagerande spel. man går runt, trycker x, löser enkla pussel osv.

vad spelet gör otroligt bra är ju world building, atmosfär, musik, art direction osv.

har jag kul med spelet i sig? är det kul att springa runt och trycka på x? njae, gameplaymomenten är som sagt nästan obefintliga. upplevelsen som helhet däremot, i ett nedsläckt rum sent på kvällen, tillbakalutad i soffan med hörlurar på, är grymt mysig.

det är väl den här eviga debatten om walking simulators, och ifall dom kan klassas som "spel" eller ej.

Håller helt med! Spelet har atmosfär och är tilltalande ”gulligt” och snyggt. Men något gameplay är de ju inte direkt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gen
Medlem

Supersött spel och vilken otrolig värld de byggt upp. Ja, det är kort (kostar dock därefter) och inte speciellt utmanande men världen, atmosfären, cuteness overload är verkligen makalöst.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Placid Plastic Duck Simulator är ett spel utan vare sig kontroller eller handling, du startar bara upp spelet och är en gul badanka som flyter runt i en pool. Spelet har 97% positiva omdömen på Steam.

Låter spännande!
Kanske tjusningen liknar den som i "Power Wash Simulator" som ligger på tredje plats. Verkar som folk tycker det är avslappnande och meditativt. Kanske folk är stressade nuförtiden av klimatkriser, krig och sammhälsproblem och bara vill ha något att slappna av till där man kan koppla bort verkligheten typ och bara zona ut.

Medlem

Visade upp det charmiga och ack så underbara spel vad gäller miljöer för både min fru och vår katt Alfons som inte brydde sig inte ett endaste dugg när jag mjauade.

Alfons brukar vara rätt så på och pigg på ljud men denna gång brydde han sig inte det minsta, det lär väl vara beviset att han visste att katten som lät var vänlig och att det inte var någon idé att hetsa upp sig för
Ett bra spel, är inte klar än utan har precis nått robot staden, tyckte det vart en rätt mycket tråkigare då men det går nog över (hoppas jag)


signatur
Inaktiv

Tyckte det var trist.
Men det säljer ju så nåt gör det ju bra. Jag ser det bara inte.

Lite foliehatt nu, men det var extremt mycket 1 dag gamla konton i kommentarsfältet på deras Youtube trailer när jag kollade. Tror de la mycket pengar på marknadsföring på sociala medier.

Medlem

Har bara hunnit spela någon halvtimme där och någon där. Men mysigt spel och en fyra känns rätt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

folk som hatar katter kommer säga spelet är värdelöst.. lite ironi där med tanke på betygen

Och folk som älskar katter kommer säga det är fantastiskt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag vill säga att det är ett perfekt spel att avrunda kvällen på. Strax efter att man spelat några timmar valfritt fps spel. Så tar man en paus och varva ner en smula med det här spelet. Jag tyckte det var relativt kort och bra. Ibland så föredrar jag faktiskt spel man kan klara ut på några dagar. Och som inte kräver så mycket av en utan man vill bara mysa lite.

Medlem
Skrivet av quadratis:

fast det där är väl väldigt subjektivt. sett ur ett gameplayperspektiv är det ju inte ett speciellt engagerande spel. man går runt, trycker x, löser enkla pussel osv.

vad spelet gör otroligt bra är ju world building, atmosfär, musik, art direction osv.

har jag kul med spelet i sig? är det kul att springa runt och trycka på x? njae, gameplaymomenten är som sagt nästan obefintliga. upplevelsen som helhet däremot, i ett nedsläckt rum sent på kvällen, tillbakalutad i soffan med hörlurar på, är grymt mysig.

det är väl den här eviga debatten om walking simulators, och ifall dom kan klassas som "spel" eller ej.

Om man ser det som ett plattformsspel, eller survivalspel eller renodlat pusselspel så är det ju rätt svagt, men det bygger inte jättemycket på sin primära gameplay-loop. Handlar väl mer om att utforska världen, ta sig dit man ska, lista ut nästa steg osv. Tycker det är bra på det, känns uppfriskande att ett spel träffar en bra balans mellan helt självständig utforskning och att följa quest markers på en karta. Man får leta i sin omgivning men blir inte fast i helt överväldigande grävande i kryptiska dokument och sånt.

Medlem

Klarat det nu. Tyckte det var mysigt, roligt och lagom långt. Dock på tok för enkla pussel.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Resten av spelet är typ så, så om du inte föll för det efter en halvtimme var det nog lika bra att stänga av.

Nja det är allt lite action också när de där röda ettriga bollarna attackerar. Jaghar väl lirat en timme o efter lite seg start njuter jag - gillar storyn också.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av feistin:

Nja det är allt lite action också när de där röda ettriga bollarna attackerar. Jaghar väl lirat en timme o efter lite seg start njuter jag - gillar storyn också.

Korta, korta sessioner, jo. Men Stray är rätt mycket WYSIWYG från start.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelade klart det igår. Mycket bra (och mysigt) spel som rekommenderas. Mjau.

1
Skriv svar