Eidos Montreal-grundare om Square Enix hantering av studior i väst: "Tågkrasch i slow motion"

Robot
Eidos Montreal-grundare om Square Enix hantering av studior i väst: "Tågkrasch i slow motion"

Stephane D'Astous starkt kritisk mot Square Enix.

#eidos-montreal, #square-enix


Medlem

Låter som herrn inte har så höga tankar om Embracer Ser inte honom säga någonstans att Eidos studios nu skulle vara på ett bättre ställe

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Låter som herrn inte har så höga tankar om Embracer Ser inte honom säga någonstans att Eidos studios nu skulle vara på ett bättre ställe

Har Embracer släppt någonting av värde som inte är en remaster/remake av spel som är skapade innan Embracer ens existerade?

Angående Squenix så verkar det vara som jag misstänkt i evigheter. De har inte trott på sina egna västerländska studios, utan bara varit besvikna, oavsett hur bra spel de än skapade... Japansk patriotism i sin högform!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har Embracer släppt någonting av värde som inte är en remaster/remake av spel som är skapade innan Embracer ens existerade?

Angående Squenix så verkar det vara som jag misstänkt i evigheter. De har inte trott på sina egna västerländska studios, utan bara varit besvikna, oavsett hur bra spel de än skapade... Japansk patriotism i sin högform!

Embracer släpper inga spel under namnet Embracer.
Dom äger ett antal utgivare och utvecklare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Embracer släpper inga spel under namnet Embracer.
Dom äger ett antal utgivare och utvecklare.

Frågan kvarstår, för jag kan verkligen ingenting om dem. Vad har de släppt för spel som är i samma AAA-klass som t.ex. Deus Ex och Tomb Raider?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Frågan kvarstår, för jag kan verkligen ingenting om dem. Vad har de släppt för spel som är i samma AAA-klass som t.ex. Deus Ex och Tomb Raider?

Dom har koch media, gearbox, saber interactive, thq nordic bla som dom största.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom har koch media, gearbox, saber interactive, thq nordic bla som dom största.

Har de släppt nåt under embracer?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Frågan kvarstår, för jag kan verkligen ingenting om dem. Vad har de släppt för spel som är i samma AAA-klass som t.ex. Deus Ex och Tomb Raider?

Skrivet av Molotov:

Dom har koch media, gearbox, saber interactive, thq nordic bla som dom största.

Skrivet av FejkFejksson:

Har de släppt nåt under embracer?

Eftersom Embracer är ett holdingbolag som äger både publishers och developers så är denna lista lite av varje:

- Valheim (publisher)
- Biomutant (developer)
- Tiny Tinas Wonderland (developer, del av Borderlands, så vet inte om ni vill räkna med det)
- Evil West (developer)
- Shadow Warrior 3 (developer)
- Saints Row (upcoming)
- Dead Island 2 (Upcoming)
- Maneater (publisher)
- Phoenix point (Publisher ish, developer ish, tillsammans med Epic games, men utvecklarna ägs av Embracer)
- Wreckfest (developer)
- Darksiders 3 (developer)

Där har ni några titlar som har kommit ut eller kommer ut av Embracer. Det finns hundratals mer, Läs mer: https://en.wikipedia.org/wiki/Embracer_Group

Medlem
Skrivet av Neroz:

Eftersom Embracer är ett holdingbolag som äger både publishers och developers så är denna lista lite av varje:

- Valheim (publisher)
- Biomutant (developer)
- Tiny Tinas Wonderland (developer, del av Borderlands, så vet inte om ni vill räkna med det)
- Evil West (developer)
- Shadow Warrior 3 (developer)
- Saints Row (upcoming)
- Dead Island 2 (Upcoming)
- Maneater (publisher)
- Phoenix point (Publisher ish, developer ish, tillsammans med Epic games, men utvecklarna ägs av Embracer)
- Wreckfest (developer)
- Darksiders 3 (developer)

Där har ni några titlar som har kommit ut eller kommer ut av Embracer. Det finns hundratals mer, Läs mer: https://en.wikipedia.org/wiki/Embracer_Group

Tack för svaret. Känns som att de har tagit över AA-tronen efter THQ om man ska gå efter den där listan. Det är inget negativt menat med det, utan dessa spel behövs också!

Medlem

Jag ser Square Enix som nästa japanska utgivare som kommer gå Konami's väg. Om inte något annat företag, konsol tillverkare, kommer in och i stort sätt sparkar ledningen och VD för att sedan anställa innefrån. Tyvärr kan det inte vara ett annat japansk företag för då kommer det bli exakt samma situation.

Medlem

Var inte square enix inblandade i det sämsta av alla hitman spelen också `?

Medlem

Men varför var de tvungna att behålla Just Cause?

1
Skriv svar