Vändningen! Rykten! Alicia Vikanders Tomb Raider-karriär över, nästa film blir en reboot

Robot
Vändningen! Rykten! Alicia Vikanders Tomb Raider-karriär över, nästa film blir en reboot
ZF
Medlem

Undrar bara reboot från vilken grund denna gång.

Bör vara enklast att inte misslyckas med en tolkning av Lara Go. ;D

Medlem

wow va hände, tappat rättigheterna ??

Medlem

Remaster, Remake och Reboot.. En kan få känslan av att de har slut på idéer vid det här laget.

Medlem

Bra, gillade inte alls den filmen. Tycker till och med att de med Angelina Jolie är bättre.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

wow va hände, tappat rättigheterna ??

Det står i artikeln 🙂

Citat:

Maj 2022 påstås ha varit deadline för att komma igång med filmproduktionen. Det gjorde man inte, och nu ska ett budgivningskrig ha startat från "flertalet Hollywood-studior" för att säkra filmrättigheterna.

Medlem

Hoppas på mer äventyrsfokus likt Shadow of the Tomb Raider snarare än ytterligare försök att framställa Lara Croft som någon actionhjälte.

Medlem

Ingen större förlust enligt mig. Filmen var riktigt mellanmjölk och Alicia har inte rätt karisma för att spela Lara!

Medlem

Skönt! Det där var bara skräp och behövdes göras om och rätt.
Inget ont om Alicia, men hon var helt fel för denna roll.

Medlem

Bra! Men nästa blir nog skit med tyvärr


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Var väll ändå inget att hänga i julgranen
Jag är inte en av dem som hyllar allt som är svenskt bara för att det är svenskt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

wow va hände, tappat rättigheterna ??

Förmodligen tappade de rättigheterna när Embracer köpte upp delar av Square Enix, däribland rättigheterna till Tomb Raider.

Medlem

Gillar rubriken!😙

De ville nog ha en något mer mörkhyad Lara, där hennes roommate är en tjej av manligare stil.

Medlem

Nåväl. Det kan väl inte bli så mycket sämre förhoppningsvis.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ingen större förlust då!

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Förmodligen tappade de rättigheterna när Embracer köpte upp delar av Square Enix, däribland rättigheterna till Tomb Raider.

Nä, det handlar om att de är tvungna att göra något av Tomb Raider inom x antal år för att ha kvar rättigheterna, vilket de misslyckats med. Den senaste DOOM-filmen som var skit är antagligen en produkt av detta. De bara slängde ihop något halvdant för att inte tappa IP:t. Jag gissar Starship Troopers 2 var samma grej, hastade ihop en 2:a med budget för (i bästa fall) TV, bara för att få behålla rättigheterna.

Synd att spelrättigheter inte verkar funka på samma vis. Menar då hade nog t.ex. inte NOLF suttit i limbo...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tror inte riktigt att de hade eviga rättigheter att göra film på Tomb Raider så länge de bara gjorde en film var tredje år eller något, fanns säkert även ett slutgiltigt datum.

Men avtalet om att få göra film bör ha inneburit att de som sitter på rättigheterna i stort även skulle få del av vad filmerna drog in, görs inga filmer så får de ju inga pengar. Och om nu avtalet inte såg ut sådär, så blir det ju mindre publicitet runt varumärket i stort om inga filmer görs, vilket i sin tur gör att de troligtvis säljs färre spel och allt annat "Tomb Raider" relaterat.

Medlem

Vikander som Lara Croft var ett castinghaveri som låg i tiden, så hoppas på något bättre den här gången.
Stora pattar är naturligtvis ett måste.

It's not a lake, it's an ocean

Hade inget emot Vikander, egentligen, men filmen tog sig alldeles för stora friheter. Den spårade ur mot slutet. Gärna en reboot.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä, det handlar om att de är tvungna att göra något av Tomb Raider inom x antal år för att ha kvar rättigheterna, vilket de misslyckats med. Den senaste DOOM-filmen som var skit är antagligen en produkt av detta. De bara slängde ihop något halvdant för att inte tappa IP:t. Jag gissar Starship Troopers 2 var samma grej, hastade ihop en 2:a med budget för (i bästa fall) TV, bara för att få behålla rättigheterna.

Synd att spelrättigheter inte verkar funka på samma vis. Menar då hade nog t.ex. inte NOLF suttit i limbo...

Där ser man. Det hade jag ingen aning om.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

De ville nog ha en något mer mörkhyad Lara, där hennes roommate är en tjej av manligare stil.

Låter på pricken som Sagan om ringen på Prime

Medlem

Då kanske man kan hoppas på lite rumpa och bröst igen då, tycker Angelina passade karaktären betydligt bättre.

Blir säkert något PK dock.

Medlem

Till skillnad från de flesta i tråden gillade jag senaste TR-rullen med Vikander. Men men

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Till skillnad från de flesta i tråden gillade jag senaste TR-rullen med Vikander. Men men

Gillade den med men jösses vad mycket manligt nöff nöffande det var i den här tråden...

Hon kanske kan vara med i "Rings of Power?" Galadriel behöver en stunt double


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cortex:

Gillade den med men jösses vad mycket manligt nöff nöff det var i den här tråden...

Det är ju så det blir på FZ.se Eftersom moderatorerna tillåter det.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det är ju så det blir på FZ.se Eftersom moderatorerna tillåter det.

Är väl tur att folk fortfarande får tycka olika någonstans, vill du ha åsiktskorridor finns alltid Svampriket.

Medlem

Bra det är precis vad serien behöver nu håller vi tummarna att det blir bra:)

I.N.C.E L.S MÅNNE?

12
Skriv svar