Spärrad inloggning med NordVPN?

Medlem
Spärrad inloggning med NordVPN?

Hej!

Har skickat meddelande till redaktionen, men tänkte även kolla med er användare för att se om det är jag som kanske klantar mig. Är det någon annan här som blivit spärrad/fått sin adress spärrad, här på FZ som använder sig av NordVPN? Det händer än så länge enbart på min mobil, där jag inte längre kan logga in oavsett NordVPN-server.

Ha det bäst!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Har inga problem, kör förvisso det mest på min linux, men testar nu på min windoze burk och som du ser, inga problem. Random server i sverige.

De har ju haft problem med vilken typ av koppling man använder av och till. Tror alla mina är NordLynx numera.

Medlem
Skrivet av deezel:

Har inga problem, kör förvisso det mest på min linux, men testar nu på min windoze burk och som du ser, inga problem. Random server i sverige.

De har ju haft problem med vilken typ av koppling man använder av och till. Tror alla mina är NordLynx numera.

Det funkar fint på min dator med, det är bara på mobilen jag får ett meddelande om att min adress är spärrad när jag försöker logga in här på FZ :/


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Använder det inte på mobilen (kör vanligtvis VPN hem), men det blir som för dig där när jag testar. Jag gissar på att det är captcha-skräpet som förstör. HATAR CAPTCHA. Små bilder som man knappt ser vad de förställer.

Medlem
Skrivet av deezel:

Använder det inte på mobilen (kör vanligtvis VPN hem), men det blir som för dig där när jag testar. Jag gissar på att det är captcha-skräpet som förstör. HATAR CAPTCHA. Små bilder som man knappt ser vad de förställer.

Det skumma är att det har fungerat fram tills idag, när jag plötsligt blev utloggad. Jag fick sedan meddelanden om att adressen är spärrad, så jag antar att de har ändrat på något nyligen.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Jobbar med data

Hej,

Det stämmer att vi nyligen spärrat flertalet ip-addresser från att kunna logga in, skapa användare och använda sajten. Det är inte riktad till dig eller andra skötsamma individer. Det är dock sommarlov och semestertider nu, vilket tyvärr leder till ökade antalet nya troll-konton. Efter att deras primära ip-addresser spärrades började de logga in via VPN-leverantörer och fortsatte att härja runt på forumet. För tillfället är hela redaktionen på semester och spärren kommer att ligga kvar tills vi bestämt nästa steg i processen.

/ Johan

Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Det stämmer att vi nyligen spärrat flertalet ip-addresser från att kunna logga in, skapa användare och använda sajten. Det är inte riktad till dig eller andra skötsamma individer. Det är dock sommarlov och semestertider nu, vilket tyvärr leder till ökade antalet nya troll-konton. Efter att deras primära ip-addresser spärrades började de logga in via VPN-leverantörer och fortsatte att härja runt på forumet. För tillfället är hela redaktionen på semester och spärren kommer att ligga kvar tills vi bestämt nästa steg i processen.

/ Johan

Det låter logiskt, tack för snabbt svar Jag får väl stänga ner VPN-kopplingen när jag vill logga in här på min mobil så länge då. Jag hoppas dock att min åtkomst via datorn inte påverkas, för då kommer jag nog få sluta logga in tills det ändras.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Jobbar med data

Det går alltid bra att skicka PM direkt till mig här på sajten ifall ni får problem med er primära enhet. Vänligen bifoga ip-addressen, så jag vet vilken spärr som påverkas. Alltid tråkigt när vi behöver ta till åtgärder som påverkar andra negativt.

Medlem
Skrivet av jreklund:

Det går alltid bra att skicka PM direkt till mig här på sajten ifall ni får problem med er primära enhet. Vänligen bifoga ip-addressen, så jag vet vilken spärr som påverkas. Alltid tråkigt när vi behöver ta till åtgärder som påverkar andra negativt.

Tack, jag slängde iväg ett pm


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Skulle kanske lägga till en koll på hur nytt kontot är om det är ett problem. Kanske lägga in att nya konton inte får posta innan en visst tid / har skött sig osv.

Men spännande att det bara händer på mobila enheter (fick samma på paddan), eller om det bara var random vilken ip man råkade hamna på

Men att man ens skall behöva hålla på och lägga tid på sånt mög

Edit:
Kom att tänka på en annan grej i samma härad. Skulle gärna se en funktion där man kan antingen ignorera eller iaf "tysta" specifika användare.

Medlem
Skrivet av deezel:

Skulle kanske lägga till en koll på hur nytt kontot är om det är ett problem. Kanske lägga in att nya konton inte får posta innan en visst tid / har skött sig osv.

Men spännande att det bara händer på mobila enheter (fick samma på paddan), eller om det bara var random vilken ip man råkade hamna på

Men att man ens skall behöva hålla på och lägga tid på sånt mög

Ja det är bra tragiskt att det finns så många som beter sig så illa online att det resulterar i sådant här


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Nu har ni spärrat adressen även på PC går det att göra något åt detta nu?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Sitter på se584, den är inte spärrad... än så länge.

Medlem
Skrivet av deezel:

Sitter på se584, den är inte spärrad... än så länge.

Tack ska testa den sen.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Jobbar med data
Skrivet av marsson90:

Nu har ni spärrat adressen även på PC går det att göra något åt detta nu?

Vi har inte gjort några fler blockeringar sedan i somras. De stora spannen av blockerade IP-adresser ska även ha släppts ifall vi inte har en bugg på utgångsdatum. Det finns idag bara ett fåtal unika (inget spann, utan en adress åt gången) som är blockerade, ifall du råkade få exakt samma.

Du får gärna skicka över den som du inte kommer åt på PC (via PM), så vet jag om det är utgångsdatumen som buggar hos oss eller om du prickade de specifika IP-adresserna som är långtidsbannade.

1
Skriv svar