Valve kommer med goda nyheter till alla Steam-deckare

Robot
Valve kommer med goda nyheter till alla Steam-deckare

Reserverade konsoler kommer kunna levereras tidigare än beräknat.

#Steam-deck, #valve


Geeks Gaming

Enda dom ändrat på min order är "Oktober eller senare" Till "Oktober-December"

Va med i första svängen, vilken besvikelse när deras bekräftelse mejl hamnade i skräpposten i hotmail, med tanke på alla deras andra mejl alltid hamnat korrekt genom alla år. Kul om någon som bokat nu får sin konsol, själv har man så man klarar sig med sin Uber pc, ps5, xbox X och switch.

Medlem

Har man steam klienten installerad får man även en notis där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

3de kvartalet för 512gb varianten så juli-september 😜

Medlem

Levereras de också av Gabe?

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Levereras de också av Gabe?
https://youtu.be/9Dy-KWjp-m0

Japp, han lånar tomtens släde och renar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp, han lånar tomtens släde och renar.

Medlem

Oktober-December står det för mig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kul att de får upp tempot. Står i valet och kvalet om man ska köpa eller vänta på en revision 2.

KoP
Medlem

Den enda goda nyheten jag vill höra ifrån Valve är att dom jobbar på H-L 3.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Enda dom ändrat på min order är "Oktober eller senare" Till "Oktober-December"

Samma för mig..
Gick en gnutta hopp få den till semestern i slutet av sept... Men men

Medlem
Skrivet av Dres81:

3de kvartalet för 512gb varianten så juli-september 😜

Samma här, fick mitt mail i torsdags så gick in och betalde direkt. 7200kr.får den förhoppningsvis i veckan. Gick in och reserverade en till direkt och då står det oktober-december. Reserverade även en på frugans konto för 2 månader sedan där jag har juli-oktober. Så innan jul har jag 3 steam decks.

Medlem
Skrivet av robbis:

Samma här, fick mitt mail i torsdags så gick in och betalde direkt. 7200kr.får den förhoppningsvis i veckan.

Samma här hehehe men inte fått mail än så du hade tur👌men så fort jag får mail så betalas den👍

Medlem
Skrivet av robbis:

innan jul har jag 3 steam decks.

Hur kommer du hinna spela på alla?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av robbis:

Samma här, fick mitt mail i torsdags så gick in och betalde direkt. 7200kr.får den förhoppningsvis i veckan. Gick in och reserverade en till direkt och då står det oktober-december. Reserverade även en på frugans konto för 2 månader sedan där jag har juli-oktober. Så innan jul har jag 3 steam decks.

Inte för att vara den som är den men... varför i hela världen ska du ha 3 stycken?
Hoppas Valve kan möta efterfrågan över tid i alla fall så vi slipper att det scalpas.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Inte för att vara den som är den men... varför i hela världen ska du ha 3 stycken?
Hoppas Valve kan möta efterfrågan över tid i alla fall så vi slipper att det scalpas.

Local multiplayer tex?
Alla vill spela olika spel på egna konton


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Inte för att vara den som är den men... varför i hela världen ska du ha 3 stycken?
Hoppas Valve kan möta efterfrågan över tid i alla fall så vi slipper att det scalpas.

Jag scalpar inte. Har en son på 11 och fru som vill ha en en varsin och inom sin tid även min 8åriga dotter.
Dom har ju fått upp produktionen nu så alla som reserverat kommer få sina i år. Mycket mer prisvärt att köpa 4 steam decks än 4 gaming pc.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Local multiplayer tex?
Alla vill spela olika spel på egna konton

Exakt. Jag och sonen spelar mycket satisfactory tillsammans, medans jag och frugan spela Tiny Tina ihop just nu. Att kunna göra det närsomhelst varsomhelst är ju kungligt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag scalpar inte. Har en son på 11 och fru som vill ha en en varsin och inom sin tid även min 8åriga dotter.
Dom har ju fått upp produktionen nu så alla som reserverat kommer få sina i år. Mycket mer prisvärt att köpa 4 steam decks än 4 gaming pc.

Ah, var inte tänkt att anklaga eller misstänkliggöra. Att köpa nya konsoler (även handhelds) till hela familjen samtidigt känns som ett lite intressant koncept, jag var inte riktigt med på tankegången. ^^

Skrivet av Molotov:

Local multiplayer tex?
Alla vill spela olika spel på egna konton

Ja tekniskt kan jag definitivt se poängen, jag är väl kanske inte själv van vid den levnadsstandarden att man köper handhållna konsoler på ett halvår till hela familjen, för de pengarna. Men det var lite fördomsfullt av mig att köra en association till scalping.
Vill man spela med familjen och känner att man kan unna sig att ha varsin Steam Deck ska man givetvis få göra det.

Hoppas de ger många trevliga spelstunder tillsammans.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Ah, var inte tänkt att anklaga eller misstänkliggöra. Att köpa nya konsoler (även handhelds) till hela familjen samtidigt känns som ett lite intressant koncept, jag var inte riktigt med på tankegången. ^^

Ja tekniskt kan jag definitivt se poängen, jag är väl kanske inte själv van vid den levnadsstandarden att man köper handhållna konsoler på ett halvår till hela familjen, för de pengarna. Men det var lite fördomsfullt av mig att köra en association till scalping.
Vill man spela med familjen och känner att man kan unna sig att ha varsin Steam Deck ska man givetvis få göra det.

Hoppas de ger många trevliga spelstunder tillsammans.

Vi har tre switch här hemma. Barnen och frugan har varsin Lite och jag har en normal. Men vi har betalat dem var för sig. Jag köpte min, frugan blev sugen på lite som kompliment och då ville barnen ha en egen oxå. Så de sparade själv till en.

Blev kul för nu kan vi ju köra mycket co-op tillsammans.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi har tre switch här hemma. Barnen och frugan har varsin Lite och jag har en normal. Men vi har betalat dem var för sig. Jag köpte min, frugan bleb sugen på lite som kompliment och då ville barnen ha en egen oxå. Så de sparade själv till en.

Ja, jag var lite för snabb (och för gammaldags) i mitt tänk. ^^ Nya spelkonsoler (eller datorer) innan man blev "vuxen" (beroende på definition) var ju nästan nåt högtidligt. 😅 Samtidigt så har ju kids idag smartphones och tablets (utöver ev. spelkonsol/PC) man själv bara kunde drömma om som knatte, så Steam Decks är inte så långt bort när jag tänker efter heller.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, jag var lite för snabb (och för gammaldags) i mitt tänk. ^^ Nya spelkonsoler (eller datorer) innan man blev "vuxen" (beroende på definition) var ju nästan nåt högtidligt. 😅 Samtidigt så har ju kids idag smartphones och tablets man bara kunde drömma om som knatte, så Steam Decks är inte så långt bort när jag tänker efter heller.

Nä så är det ju! Var annorlunda förut. Själv fick man låna konsolerna mellan sig. Minns en kompis hade en GB, jag hade en NES och en annan hade en Atari ST. Vi brukade byta runt för att få testa varandras spel. Menar tanken att man skulle köpa TVÅ tvspelskonsoler fanns knappt (vad ska du med en sån där super ne-tendo till? Du har ju redan ett tvspel) och att ha två av samma konsol skulle ALDRIG hända. Inte ens bland syskon, då fick man dela!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä så är det ju! Var annorlunda förut. Själv fick man låna konsolerna mellan sig. Minns en kompis hade en GB, jag hade en NES och en annan hade en Atari ST. Vi brukade byta runt för att få testa varandras spel. Menar tanken att man skulle köpa TVÅ tvspelskonsoler fanns knappt (vad ska du med en sån där super ne-tendo till? Du har ju redan ett tvspel) och att ha två av samma konsol skulle ALDRIG hända. Inte ens bland syskon, då fick man dela!

Haha, ja - no offense till @Robbis, bara min hjärna som inte hängt med vad som är rimligt för den yngre generationen idag att ha. ^^

Vi hemma hade en 486:a som gick rätt fint att spela på, medan bästa polaren hade NES - och hade man tur kunde man få spela på hans ena storebrors Amiga 500, medan brorsan som var 10 år äldre köpt sig en 1200. Världen och levnadsstandarder utvecklas onekligen. Sen gick det personligen rätt fort när man började jaga begagnatgrejer, bygga datorer och sälja vidare, kanske tjäna någon krona och skaffa sig egna prylar.

Blev lite av en reality check det här känner jag. 😅 Och jag ber om ursäkt om jag lät missunnsam.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Om man ska vara petnoga så är detta väl inte egentligen goda nyheter till ALLA Steamdeckare utan främst de som inte fått sitt exemplar ännu?

Medlem
Skrivet av robbis:

Har en son på 11 och fru som vill ha en en varsin och inom sin tid även min 8åriga dotter.

Jag förstod ju naturligtvis att du inte tänkte använda alla själv, men är det verkligen 3 steamdecks som är dina då?

"innan jul har jag 3 steam decks". Retas bara lite. Kul att alla i familjen får spela.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Najs fick oktober eller senare flyttat till juli-september. Det börjar närma sig!

Medlem

Säkert många som avbokat, intresset verkar rätt lågt.

Medlem

Kul! Jag gillar min skarpt. Använder den nästan dagligen. Bra att ha en sekundär ultralätt PC att spela på i t ex vardagsrummet. För att inte tala på om man ska någonstans.

Tror däremot inte att alla behöver en. Om man inte är helt utan PC och dockar den på samma sätt som en switch då, vill säga.

Medlem
Skrivet av spaarrekord:

Kul! Jag gillar min skarpt. Använder den nästan dagligen. Bra att ha en sekundär ultralätt PC att spela på i t ex vardagsrummet. För att inte tala på om man ska någonstans.

Tror däremot inte att alla behöver en. Om man inte är helt utan PC och dockar den på samma sätt som en switch då, vill säga.

Alla kanske inte behöver en men vill man spela bärbart är Stean deck ett bättre alternativ än Nintendo Switch, speciellt om man jämför med Lite dvs 100% handheld.
Det skulle väll vara Nintendo exclusiva titlar då, men det går ju också att lösa till Steam Decken

När folk frågat mig har jag alltid rekomenderat Steam Deck före switch, nackdelen är så klart tillgängligheten men som sagt det kanske går mot bättringsvägen.
Vissa blir lite oroliga som känner sig mer okunniga nör jag förklarar att det är en handheld liten PC, men jag vill nog påstå att är man lika grön på Nintendo switch eller Steam deck så får man stort sett samma upplevelse.

Steam decken är så pass bra att även fast du inte har ett Steam konto med 100-tals spel redan så är det väl värt att skaffa och börja bygga upp ett bibliotek.
Eftersom dina spel kommer fortfarande att fungera med nästa generationer steam decks medans Nintendo tvingar dig att antingen behålla dina gamla enheter eller köpa spelen på nytt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar