Här är första titten på Dr Disrespects spel – Deadrop

Robot
Här är första titten på Dr Disrespects spel – Deadrop

Som är väldigt tidigt i utvecklingen, ska tilläggas.

#Deadrop, #Dr-disrespect, #Midnight-society


Medlem

Ser bättre ut än förväntat faktiskt jag är positiv Men hoppas att spelet kommer med en stor portion Dr Disrespect humor annars blir jag nog besviken.

Medlem

Det där såg rätt dåligt ut. Lite mobilspeligt

Medlem

Önskar att vapnet inte var lika stilla utan rörde sig lite mer. För övrigt ser spelet bra ut för att vara i ett tidigt skede.

Medlem

Jag måste säga, utan att ens veta någon om det här spelet i sig. Att det är ganska lätt idag att få ett spel att se bra ut i tidigt skede, typ väggar och himlar och sådant, inget annat såg ju så bra ut eller? En generisk typ av m16 utan animationer på en standard fps-kontroll med lite lampor omkring?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Stängt videon efter jag hört NFT och Crypto 🤢🤮

Medlem

Enligt deras hemsida är det 10 pers i dev-teamet, så känns inte som att man kan jämföra detta med jättarna.

Lite festligt att dom själva skriver AAA-games, det är väl en nice ambition men känns som att det är en bit kvar.

Medlem
Skrivet av whoo:

Enligt deras hemsida är det 10 pers i dev-teamet, så känns inte som att man kan jämföra detta med jättarna.

Lite festligt att dom själva skriver AAA-games, det är väl en nice ambition men känns som att det är en bit kvar.

Det är konstigt att ha en sådan ambition, speciellt eftersom AAA kräver så sjukt mycket mera folk, 10 pers kunde AAA i början på nittiotalet... Nu är AAA spel som GTA5 och Cyberpunk 2077.
Men jag får nästan anta att man menar bara grafiken, men då är vart annat spel AAA idag, även spel som kan ha gjorts av 2 pers.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det var en bra video som gav rättvis feedback.

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Stängt videon efter jag hört NFT och Crypto 🤢🤮

bojkott då.

Medlem

Tycker inte det såg något fel ut på detta alls rent grafik- eller ljudtekniskt men inte heller något speciellt. Känns spontant som denna genre eller typ av fps är ganska "urvattnat" vid det här laget. Något helt nytt behövs som bryter ny mark för att det ska vara intressant. Det ringer förvisso varningsklockor på långa vägar när man hört vilka ambitioner de har för projektet.

Ser att det är fler utvecklare som börjat haka på med att visa runt lite i spelet hur de tänker osv, mer sånt och mindre "skräddarsydda" trailers.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Stängt videon efter jag hört NFT och Crypto 🤢🤮

Hurra! En generisk asset flip-shooter med NFTs!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Promota inte hans förbannade skit spel är ni snälla. jävla NFTS scammer skit

Medlem
Skrivet av Holklund:

Promota inte hans förbannade skit spel är ni snälla. jävla NFTS scammer skit

Säger inte att du har fel, har inte köpt in mig själv i EA, men hur försöker Midnight Studios scamma? Ser inget som påminner om scams runt detta ännu

Medlem
Medlem

Såg väl helt ok ut för att vara tidigt i utvecklingen, samtidigt påminde det starkt om de generiska CoD-kopiorna som släpptes runt CoD4/MW2 och varken var bra eller dåliga.. mest bruna.

Medlem

Tycker det såg riktigt dåligt ut. Generiskt, låg upplösning, stela animationer, dåligt ljus, dåligt ljud, ointresserat miljö, och NFT som grädde på moset. Älskar FPS, men ser verkligen ingenting som verkar intressant i videon.

Fattar att det är en tidig titt på ett spel under bearbetning, men om man visar upp något brukar man väl vilja visa upp en polerad del av spelet för att visa dess potential? Jag ser bara massa rödflagg överallt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Såg väl nice ut generellt men jösses vad illa det såg att när han sprintade. Kamera som viftar runt som om han satt på en Gazelle i full språng... skulle nog göra många åksjuka.

Lite lustigt hur snubben i videon klagar på raytracing i multiplayer för att bra maskiner kanske skulle ge ett övertag. Är ju dock ganska vanligt bland multiplayer spel att sänka sina grafik inställningar för att få högre FPS och i många fall blir det lättare att se fienden. Men antar att köpa en dator för 30k+ är pay to win om det gav plus.

Medlem

Aptråkigt och grafiken var bara något bättre än Half-life 2.

Megaflopp.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bojkott då.

Jag gör det redan.👍

1
Skriv svar