Nintendo bad inte om det "mer påklädda" läget i Bayonetta 3

Robot
Nintendo bad inte om det "mer påklädda" läget i Bayonetta 3

Snarare tvärtom, visar det sig.

#bayonetta-3


Medlem

Att gråta över nakenhet i spel är som att gråta över vapen i det samma... Antar att samma tankar går att man blir en pimp, prostituerad, misogynast, pedofil bara för att man ser naket osv i spel precis som man blir mördare, våldshavare, kriminell osv för att man pangar lite i ett spel :3

Just my two cents.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Typiskt Japanskt att orsaken är "så att du kan spela i vardagsrummet utan att skämmas inför dina föräldrar".
Inte det uppenbara att man inte vill objektifiera kvinnor. Så otroligt pubertalt och barnsligt.

Medlem

"Snarare tvärtom" känns nog nästan värre om dom sagt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Japaner har ju en helt annan kultur.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Trevlig kultur!

Medlem

Föredrar det påklädda läget personligen. Har inget emot original-designen dock, smaksak!

Medlem

Less is more.

MEG
Medlem

Helt rätt, denna ogudaktiga brist på kläder är ett hot mot samhället, moralen men framförallt så ökar det våldet i vår herres hage.
Om någon inte tror på denna sanning så finns det bevisen i gamla testamentet, bara att läsa och ta till er av sanningen, obs: jorden är bara ca 6000-10000 år gammal.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Att gråta över nakenhet i spel är som att gråta över vapen i det samma... Antar att samma tankar går att man blir en pimp, prostituerad, misogynast, pedofil bara för att man ser naket osv i spel precis som man blir mördare, våldshavare, kriminell osv för att man pangar lite i ett spel :3

Just my two cents.

Vad är det som är så magiskt med spel som gör att de inte på något sätt påverkar tankar, värderingar etc på de som spelar spelen? Eller vad är det som gör anmärkningar på de värderingar som spel för fram till galet moraliserande? Hade det varit helt rimligt om spelet hämningslöst hyllat Adolf Hitler?

Medlem

Har inget emot om ett spel har ett "moral-läge" för vakna minoriteter sålänge det går att stänga av för oss 18+ som överlever en nippelslip utan bestående trauma.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett vuxen läge i spel som man låser upp med sitt bank id tex. Så att dom kan börja göra ultra porr spel/lägen för alla vuxna. Ultra porr spel kanske låter bättre än vad det smakar. Men vad vet jag har ju bara fått spela barnanpassade spel hela livet.....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag skulle vilja ha ett vuxen läge i spel som man låser upp med sitt bank id tex. Så att dom kan börja göra ultra porr spel/lägen för alla vuxna. Ultra porr spel kanske låter bättre än vad det smakar. Men vad vet jag har ju bara fått spela barnanpassade spel hela livet.....

Kommer aldrig hända. Västvärlden har bestämt att det är mycket farligare för unga människor att se naket och sex i spel än ultravåld så som mortal kombat fatalities.

Medlem

Jag misslyckas med att se problemet. Det är ju bara bra med mer valfrihet, oavsett vad det handlar om. Fan, hade man kunnat välja bort högklackade kvinnokaraktärer i Lost Ark så hade frugan kanske orkat med att spela det…nu stod jag knappt ut att se det själv.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Kommer aldrig hända. Västvärlden har bestämt att det är mycket farligare för unga människor att se naket och sex i spel än ultravåld så som mortal kombat fatalities.

Gå in på steam så hittar du mängder av porrspel du kan spela. Du verkar oerhört intresserad av sånna spel så jag är glad att kunna tipsa dig om det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Gå in på steam så hittar du mängder av porrspel du kan spela. Du verkar oerhört intresserad av sånna spel så jag är glad att kunna tipsa dig om det.

Sex och porr är inte samma sak, men det är svårt att förstå om man aldrig har haft sex förut😂

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Sex och porr är inte samma sak, men det är svårt att förstå om man aldrig har haft sex förut😂

Jag förstår inte vad du menar.

Du påstår att det i väst räds naket och sex i spel. Jag ber dig gå in på steam och titta så att du helt enkelt kan ändra din (uppenbarligen) felaktiga ståndpunkt.

Utveckla gärna mer om jag missförstått vad du menar.

Medlem

Spelade själv något sådant här spel när jag var liten. https://youtu.be/Jzi_or-VWEk


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag förstår inte vad du menar.

Du påstår att det i väst räds naket och sex i spel. Jag ber dig gå in på steam och titta så att du helt enkelt kan ändra din (uppenbarligen) felaktiga ståndpunkt.

Utveckla gärna mer om jag missförstått vad du menar.

Du snackar bara om en ”sex och naket” sektion i steam, det utgör en EXTREMT liten del i spelmarknaden.
Om det skulle visa sig att man kan ha en helt ocensurerad sex sekvens i uppkommande god of war, tror du alla mammor och pappor i västvärlden kommer bli glad då när deras omyndiga barn spelar det? Det skulle bli skriverier här och i kvällstidningarna om det och hur folk vill stämma skaparna av spelet. Det är det jag menar att vi i västvärlden har mindre problem med att våra barn spelar våldsamma spel än att se sex mellan två påhittade karaktärer.
Jag visste inte ens om att det fanns sex spel på steam, och jag bryr mig inte, för dom är säkert skitdåliga.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Vad skulle en helt ocensurerad sexscen i ett spel tillföra enligt dig?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad skulle en helt ocensurerad sexscen i ett spel tillföra enligt dig?

Vad tillför ocensurerat ultravåld till ett spel?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad skulle en helt ocensurerad sexscen i ett spel tillföra enligt dig?

Inlevelse, realism. Om det är bra gjort vill säga. Och Om storyn har byggt upp till det på ett bra sätt, sex bara för sex skull känns onödigt.
Många spelar spel för berättelsen som spelskaparna skapat, andra spelar rollspel och skapar sina egna berättelser. Desto mer frihet man har att skapa sin berättelse så kan man leva sig in mer eller fånga åskådarnas uppmärksamhet och känslor.
Spel är konst, men det är tråkigt när man blir konstant påmind om hur restriktivt de mest påkostade spelen är skapt just för att det MÅSTE sälja.
Censur i all form är tråkigt. Hur många filmer tror du att du har sett som kunde ha varit bättre om dom inte blev censurerad för att barn ska kunna se dem eller för att de ska få visas i Kina t.ex?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vad tillför ocensurerat ultravåld till ett spel?

Fler människor tycker det är roligt med ultravåld. Interaktivt sex/porr tror jag inte folk tycker är lika roligt med tanke på att förra användaren inte ens visste att det faktiskt finns sånna spel.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar med att jämföra just ultravåld och sex. Vad skulle motsvarigheten för sex vara? Spel med helt interaktiva våldtäkter och dylikt? Känns inte som en storsäljare.

Skrivet av McRaoul:

Hur många filmer tror du att du har sett som kunde ha varit bättre om dom inte blev censurerad för att barn ska kunna se dem eller för att de ska få visas i Kina t.ex?

Jag kan inte komma på en enda film som blivit bättre p.g.a en explicit sexscen. Har du några exempel?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fler människor tycker det är roligt med ultravåld. Interaktivt sex/porr tror jag inte folk tycker är lika roligt med tanke på att förra användaren inte ens visste att det faktiskt finns sånna spel.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar med att jämföra just ultravåld och sex. Vad skulle motsvarigheten för sex vara? Spel med helt interaktiva våldtäkter och dylikt? Känns inte som en storsäljare.

Jag kan inte komma på en enda film som blivit bättre p.g.a en explicit sexscen. Har du några exempel?

Ångande det första: För att det råder en skev dubbelmoral emellan sex och våld. Det ena är okey, det andra är det inte. Trots att sex är grunden för hela mänsklighetens fortlevnad och helt naturligt och våld snarare är slutet av den civiliserade delen av mänskligheten så anses sex fortfarande som tabu och betydligt mindre okey att visa upp.

Angående det andra: Samtliga porrfilmer med handling blir tämligen meningslösa utan sina explicita scener.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ångande det första: För att det råder en skev dubbelmoral emellan sex och våld. Det ena är okey, det andra är det inte. Trots att sex är grunden för hela mänsklighetens fortlevnad och helt naturligt och våld snarare är slutet av den civiliserade delen av mänskligheten så anses sex fortfarande som tabu och betydligt mindre okey att visa upp.

Att sex skulle anses vara "mindre okej" att visa handlar kanske snarare om att folk inte är så intresserade av att exponeras för det i det allmänna rummet. Sen beror det ju på vad vi menar med sex. Menar vi penetration med inzoomningar eller någon röv/bröst som skymtas lite snabbt? För om det är det sistnämnda så finns det ju flera spel med dessa scener.

Det känns dessutom som att våldsamma spel rätt så frekvent tas upp i media. Så jag vet inte hur tabufritt det egentligen är. Var det inte president donald trump som ville förbjuda våldsamma spel? (jag orkar inte googla)

Skrivet av Ruskendrul:

Angående det andra: Samtliga porrfilmer med handling blir tämligen meningslösa utan sina explicita scener.

Nejdå. Det gör bara filmerna väldigt korta.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Fler människor tycker det är roligt med ultravåld. Interaktivt sex/porr tror jag inte folk tycker är lika roligt med tanke på att förra användaren inte ens visste att det faktiskt finns sånna spel.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar med att jämföra just ultravåld och sex. Vad skulle motsvarigheten för sex vara? Spel med helt interaktiva våldtäkter och dylikt? Känns inte som en storsäljare.

Jag kan inte komma på en enda film som blivit bättre p.g.a en explicit sexscen. Har du några exempel?

Jag tänker inte förklara mig mer, vi tycker helt uppenbarligen olika. Tack å hej leverpastej

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Kommer aldrig hända. Västvärlden har bestämt att det är mycket farligare för unga människor att se naket och sex i spel än ultravåld så som mortal kombat fatalities.

Det du beskriver är oftast USAs sätt att se på saken medan vi här (i synnerhet Skandinavien och Tyskland) oftast resonerar helt tvärtom. Dessa kulturella skillnader grundar sig främst på religiösa övertygelser (eller avsaknaden av dessa) kombinerat med större socioekonomiska problem.

Medlem

Jag föredrar kläder på både kvinnor och män i spel,att spela en karaktär som ser ut som en mjölkstinn kossa med minimal klädsel är inte snyggt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

1
Skriv svar