Tidigare Xbox-chef menar att man "uppmuntrade" konsolkrig

Robot
Tidigare Xbox-chef menar att man "uppmuntrade" konsolkrig
It's not a lake, it's an ocean

Inget direkt nytt där. Vad gäller Red Ring of Death gjorde Moore en utläggning redan 2015 i ett hyperintressant samtal i podden Xbox Unlocked där även Spencer och Blackley deltog. Sevärt för alla som inte redan sett det:


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Larry "Major Nelson" Hryb och speciellt Aaron Greenberg höll ju på och uppmuntra konsolkrigare på sociala medier ganska länge (de kanske fortfarande håller på?).

Någon av dem bjöd något år in en bunt av dem till E3 varpå en av dem trakasserade Shuhei Yoshida i en hiss.

Medlem

Intressant att konsolkrigandet ledde till att Playstation bara blev bättre medans det blev tvärt om för xbox


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Intressant att konsolkrigandet ledde till att Playstation bara blev bättre medans det blev tvärt om för xbox

Okej?

Medlem

Det betvivlar jag inte alls att man hade den typen av strategi i ett amerikanskt bolag.
Nu har man en annan syn på sina kunder, både gamla som nya. Tror inte ens Samsung och Apple uppmuntrar "krig" mellan sina kunder?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Emsa:

Tv, sports, call of duty, tv, sports, call of duty.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av doversund:

Det betvivlar jag inte alls att man hade den typen av strategi i ett amerikanskt bolag.
Nu har man en annan syn på sina kunder, både gamla som nya. Tror inte ens Samsung och Apple uppmuntrar "krig" mellan sina kunder?

Samsung släppte väl en serie reklamfilmer där de hånade iPhone för inte alltför länge sedan?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Samsung släppte väl en serie reklamfilmer där de hånade iPhone för inte alltför länge sedan?

Google fram att de förlöjligade kameran förra året i en reklamfilm..


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Intressant att konsolkrigandet ledde till att Playstation bara blev bättre medans det blev tvärt om för xbox

Nah, Xbox idioti med TV, Cod, TV, always online, TV, sports, TV, Kinect, TV, ledde inte till att Playstation blev bara bättre. Snarare att de blev sämre pga Sony kunde komma undan med att börja ta betalt för online, eftersom Xbox One lansering var ett totalt fiasko och det inte fanns ett vettigt alternativ i början.

Bara kolla på hur dagens konsoler går mer mot det skräp Microsoft ville ha i början på förra generationen. Och idag verkar folk vilja ha allt digitalt, always online och på någon tjänst. Att dagens och framtidens spel kanske inte ens har någon end of life plan och går att spela efter servrarna stängs ner, är tydligen skit samma med dagens hype-konsumera-glöm-bort-hype-för-nästa-produkt-konsumera-glöm-bort mentalitet.

Medlem

Länge leve konsolkriget!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Snarare att de blev sämre pga Sony kunde komma undan med att börja ta betalt för online

Dom började ju ta betalt för online eftersom xbox börjat med det några år tidigare.
Så vart väl en naturlig del.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Intressant att konsolkrigandet ledde till att Playstation bara blev bättre medans det blev tvärt om för xbox

Verkar som du och 10 andra lever kvar år 2013 eller något.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Verkar som du och 10 andra lever kvar år 2013 eller något.

Vad menar du.
Vad hände 2013


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dom började ju ta betalt för online eftersom xbox börjat med det några år tidigare.
Så vart väl en naturlig del.

Och poängen var att det inte var någon förbättring. Främsta anledning att Sony kunde komma undan med att också ta betala för online var ju för Xbox one lanseringen var totallt skräp, så typ ingen brydde sig när Sony också sänkte ribban.

Det hade kanske inte hänt om Xbox One från början haft fokus på vettiga spel och bra hårdvara. Istället kostade Microsoft låda i början 20% mer enbart pga Kinect-tvånget och dessutom hade konsolen generellt sämre prestanda, med ett helt snevridet fokus på Kinect, TV, always online, TV, CoD, TV sports, TV.

Med vettig konkurrens hade kanske gratis online fortfarande varit en viktig grej PS4 behövt locka med. I bästa fall även tvingat Microsoft ta bort kostnaden för sitt online. Nu blev det ju istället som det tyvärr brukar bli, bara permanent sämre. Så ja, en naturlig del i utvecklingen x)

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dom började ju ta betalt för online eftersom xbox börjat med det några år tidigare.
Så vart väl en naturlig del.

Ja, det blev en naturlig del. Många tyckte ju dock att ps3 var bättre i och med att man slapp betala online.

Vid Xbox one revealen "tv, tv, sports, always connected" och kameran osv så hånades de av bland annat Sony hur man gör för att låna ett spel mellan vänner på ps4. Det skulle alltså inte kunna gå till så på Xbox one var tanken.
Med all denna negativitet mot microsoft så smög Sony sig förbi med att, nu med vårat växande PS plus prenumeration så ska du betala för online. Alla såg så förlåtande ut och förstående plötsligt. För då var ju Sony the good guys jämfört med Microsoft och Xbox one.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Sony började med ps+ sen kom xbox och slog det med game pass. Nintendo försöker också med samma idé fast på en mycket lägre nivå och nu har vi typ game pass på Playstation också. För dom som gillar det så är det väldigt bra tycker jag. För ett dyrt spel om året så har man möjlighet att spela massa spel. Det tycker jag är jätte bra för dom som inte har så mycket pengar.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Sony började med ps+ sen kom xbox och slog det med game pass. Nintendo försöker också med samma idé fast på en mycket lägre nivå och nu har vi typ game pass på Playstation också. För dom som gillar det så är det väldigt bra tycker jag. För ett dyrt spel om året så har man möjlighet att spela massa spel. Det tycker jag är jätte bra för dom som inte har så mycket pengar.

Gamla ps+ och gamepass är inte samma sort.
Games with gold är som gamla ps+.
Sony skapade psnow som är som gamepass typ 3 år före Xbox och nu slog ihop psnow och ps+ tjänsterna för typ 2 månader sedan.

1
Skriv svar