The Last of Us till HBO "hedrar spelet", hävdar tv-seriens Ellie-skådis

Robot
The Last of Us till HBO "hedrar spelet", hävdar tv-seriens Ellie-skådis

"Lyanna Mormont" lyssnar man på.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Ja det är ju HBO och inte Netflix iaf, tycker verkligen Netflixs egna serier är ren skit efter att ha kollat några serier på HBO. Netflix cancela en av de få serier jag tyckte var riktigt bra. The OA mitt i hela jävla skiten. Efter det sa jag hej då till dem.

Känns som HBO åtminstone har lite själ i sina produkter och jag har mycket högre förtroende för dem än andra streaming tjänster. Peacemaker är en av de bästa serier jag någonsin sett, värt att skaffa HBO endast för den.

Fick lifetime deal på HBO Max för 40kr i månaden. Netflix väljer att höja priserna istället, clowner....

Releasehästryttare
Skrivet av Fiigaro:

Ja det är ju HBO och inte Netflix iaf, tycker verkligen Netflixs egna serier är ren skit efter att ha kollat några serier på HBO. Netflix cancela en av de få serier jag tyckte var bra. The OA mitt i hela jävla skiten. Efter det sa jag hej då till dem.

Känns som HBO åtminstone har lite själ i sina produkter och jag har mycket högre förtroende för dem än andra streaming tjänster. Peacemaker är en av de bästa serier jag någonsin sett, värt att skaffa HBO endast för den.

Fick lifetime deal på HBO Max för 40kr i månaden. Netflix väljer att höja priserna istället, clowner....

Absolut!

Kollade färdigt på Resident evil i helgen och började på nya säsongen på Westworld och vilken skillnad det är i kvalitet mellan de olika företagen!

Medlem
Skrivet av Devan:

Absolut!

Kollade färdigt på Resident evil i helgen och började på nya säsongen på Westworld och vilken skillnad det är i kvalitet mellan de olika företagen!

Jo, tycker de som kör Netflix bör fundera på att byta till HBO eller Disney+. Jag har inte Disney+ men har ändå hört rätt mycket positivt om det. Förstår inte varför folk kör Netflix när det finns många bättre alternativ.

Stranger Things är bra, jag kan ge dem ett poäng där iaf.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jo, tycker de som kör Netflix bör fundera på att byta till HBO eller Disney+. Jag har inte Disney+ men har ändå hört rätt mycket positivt om det. Förstår inte varför folk kör Netflix när det finns många bättre alternativ.

Stranger Things är bra, jag kan ge dem ett poäng där iaf.

Vi har Netflix, HBO (livstid 40 precis som du) och Disney+. Ungarna nyttjar mycket Netflix och Disney, själv nyttjar jag och frugan alla 3. Netflix har mycket som jag tittar på, så jag förstår varför folk har Netflix.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Ja det är ju HBO och inte Netflix iaf, tycker verkligen Netflixs egna serier är ren skit efter att ha kollat några serier på HBO. Netflix cancela en av de få serier jag tyckte var riktigt bra. The OA mitt i hela jävla skiten. Efter det sa jag hej då till dem.

Känns som HBO åtminstone har lite själ i sina produkter och jag har mycket högre förtroende för dem än andra streaming tjänster. Peacemaker är en av de bästa serier jag någonsin sett, värt att skaffa HBO endast för den.

Fick lifetime deal på HBO Max för 40kr i månaden. Netflix väljer att höja priserna istället, clowner....

Skrivet av Mirage:

Vi har Netflix, HBO (livstid 40 precis som du) och Disney+. Ungarna nyttjar mycket Netflix och Disney, själv nyttjar jag och frugan alla 3. Netflix har mycket som jag tittar på, så jag förstår varför folk har Netflix.

Värt att notera att det var 50% livet ut och inte 40kr. Höjer de priset till 120 så höjs erat till 60

Medlem

Ser fram emot serien. Och kommer den nya Remaken till PC Samt uppföljaren kan jag nog köpa de spelen. Har kört halva ettan till PS3 och det var väl kul bortsett från prestanda, grafik och kontroll men det borde ju va löst i remaken.

Skrivet av Thane:

Värt att notera att det var 50% livet ut och inte 40kr. Höjer de priset till 120 så höjs erat till 60

Det är möjligt att de fick ett special erbjudande. Men det är ju tyvärr ofta så att folk inte läser vad de skriver under på om det är mer än 10 ord i avtalet. "50 % rabatt på det aktuella priset" är i alla fall vad som gäller om man inte fick något utöver det vanliga. Sen kommer de säkert hitta vägar att bryta detta på, de kanske döper om tjänsten till HBO Ultimate och på så vis kan de hävda att HBO max erbjudandet inte längre gäller eftersom det är en ny tjänst.
(Obs har inte läst avtalet själv eftersom det var fler än 10 ord i det)

Medlem
Skrivet av Thane:

Värt att notera att det var 50% livet ut och inte 40kr. Höjer de priset till 120 så höjs erat till 60

jag vet! Om jag minns rätt så är priset nu 44:- eller något sådant.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jo, tycker de som kör Netflix bör fundera på att byta till HBO eller Disney+. Jag har inte Disney+ men har ändå hört rätt mycket positivt om det. Förstår inte varför folk kör Netflix när det finns många bättre alternativ.

Stranger Things är bra, jag kan ge dem ett poäng där iaf.

Vi har Netflix, Disney+, HBO, Prime, Discovery+ samt Viaplay... Tycker alla har sina ljuspunkter, men helt klart är att Netflix är minst prisvärt. En hel del bra men sjukt mycket skräp som utfyllnad. Men deras pris gör att de är närmast att kickas ut.
Disney är grymt om man gillar sw eller marvel eller har barn. Tre av tre här så given. En femtiolapp per månad är en bra deal.
HBO är grymma, när de väl släpper serier. Tyvärr händer det för sällan, men för 40 spänn är det svårt att klaga.
Prime är grymt, typ som Netflix men halva priset. Och då även rabatter och gratis frakt osv om man handlar hos dem.
Discovery är sämst men har allsvenskan... Och lite livekanaler de få gånger det går nåt live man vill se.
Viaplay är förvånansvärt bra, men hade inte haft kvar den om jag betalade själv (snyltar på just den). Även här lite livekanaler för de få gånger det är av intresse.

Skribent

Netflix och Disney+ är de som är beständiga här. HBO har kvalitativa serier, men släpper rätt få per år så där hoppar vi på när någon ny säsong av något vi gillar kommer och stänger av den när vi sen sett säsongen klart. Amazon kör vi samma strategi på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Devan:

Absolut!

Kollade färdigt på Resident evil i helgen och började på nya säsongen på Westworld och vilken skillnad det är i kvalitet mellan de olika företagen!

Fast jajo, att jämföra Resident Evil med Westworld känns väl lite fel om man ska jämföra kvalité mellan företagen. Netflix har t.ex. Dark, som är fenomenal. Känns lite mer rättvist. ;P

Båda har en del skit, men Netflix har helt klart mer skit.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har också denna 50% deal, dock slogs Discovery och HBO ihop för några månader sen.
https://help.hbomax.com/fi-sv/Answer/Detail/000002200

Så jag är rätt säker på att denna 50% lifetime dealen var ett PR trick för att de redan visste att detta skulle ske. Med andra ord så finns inte HBO Max kvar snart och denna lifetime deal upplöses.

Men vem vet 🙂

Medlem

Även jag har HBOs "lifetime" deal (44:50/månad). Kör utöver det Netflix och i omgångar Apple TV+ eller Amazon Prime.

Netflix har jag för bredden i utbudet. Ibland vill man slippa den vanliga Hollywood-jargongen, då kan det vara kul att se något väldigt annorlunda. Där finns även serier som "Better Call Saul" och mycket annat. Alla deras egenproducerade serier är inte värdelösa. Bloodline t ex var fantastisk.

Det finns många anledningar att ha Netflix, men det bästa innehållet finns ju när man växlar runt bland tjänsterna.

Skrivet av baggso:

Har också denna 50% deal, dock slogs Discovery och HBO ihop för några månader sen.
https://help.hbomax.com/fi-sv/Answer/Detail/000002200

Så jag är rätt säker på att denna 50% lifetime dealen var ett PR trick för att de redan visste att detta skulle ske. Med andra ord så finns inte HBO Max kvar snart och denna lifetime deal upplöses.

Men vem vet 🙂

Ja tyvärr är det nog så. Förstår dock inte hur man kan slå ihop HBOs målgrupp med Discovery. Det senare är ju som en flugfälla för de som gillar dyng-TV. Vi får se hur det blir när tjänsterna slås ihop, jag bävar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Känns som HBO åtminstone har lite själ i sina produkter...

Vadå "åtminstone"? HBO har ju gjort svinbra serier ett bra tag nu. De har mycket högre kvalité generellt sett än Netflix rakt igenom även om Netflix gjort några bra också.

HBO:
True Detective, Chernobyl, Games of Thrones, Band of Brothers, Sopranos, The Wire....m.m..

Netflix:
Narcos, House of Cards (som dessutom flippade ur, de borde stannat serien helt efter att Frank knackade i skrivbordet, men tyvärr blev de pengakåta), Stranger Things (Säsong 1&2, resten e skit), Russian Doll.

Medlem

Problemet med hbo är att dom knappt har några serier. Du hittar nästan alltid något på Netflix.

Prime skulle jag säga har de bästa serierna. Vilket också är den enda streaming-tjänsten jag betalar för.

It's not a lake, it's an ocean

VI kör Netflix och Viaplay (det sistnämnda fick vi när Tele2 beslöt att ändra vårt abonnemang och göra en liten prishöjning), det är väl ungefär vad vi hinner med. Barnen tittar på en hel del program på Viaplay, själv hittar jag inte så värst mycket där. Netflix styrka är bredden och de har verkligen pumpat ut riktigt bra dokumentärserier på senare tid, vilket jag uppskattar. Allt från The Night Stalker till miniserien om Challenger, väldigt sevärda.

Men jag håller med om att många filmer och dramaserier håller låg klass.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vadå "åtminstone"? HBO har ju gjort svinbra serier ett bra tag nu. De har mycket högre kvalité generellt sett än Netflix rakt igenom även om Netflix gjort några bra också.

HBO:
True Detective, Chernobyl, Games of Thrones, Band of Brothers, Sopranos, The Wire....m.m..

Netflix:
Narcos, House of Cards (som dessutom flippade ur, de borde stannat serien helt efter att Frank knackade i skrivbordet, men tyvärr blev de pengakåta), Stranger Things (Säsong 1&2, resten e skit), Russian Doll.

Netflix har min kärlek efter Arcane, Love death & robots, Alice in borderlands och många andra R-rated filmer & serier. Nu senast, animen Bastard !!

Känns som att Netflix vågar satsa mer på exklusivt innehåll och då mkt anime, sci-fi, action m.m

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Netflix har min kärlek efter Arcane, Love death & robots, Alice in borderlands och många andra R-rated filmer & serier. Nu senast, animen Bastard !!

Känns som att Netflix vågar satsa mer på exklusivt innehåll och då mkt anime, sci-fi, action m.m

Jag kör Netflix samt HBO, jag är väldigt nöjd med båda av tjänsterna. Har inte så mycket att se på HBO, men en del är riktigt bra och priset är oslagbart. Kommer priset gå upp eller krångla till sig på grund av sammanslagningen så slutar jag nog på grund av att jag inte har något intresse för discovery, inte ett enda program är intressant.

Min Netflix "att se" lista har över 100 titlar just nu så det mättar helt klart mitt behov. Har hur mycket som helst att titta på helt enkelt och det finns många pärlor som folk missar. De som tycker att Netflix har dåligt utbud brukar oftast inte ha något intresse för sådant som inte har en stor marknadsföringsbudget. Cobra Kai, Guardians of Justice, Castlevania, Happy!, Big Mouth, Final Space, Squid Game, Haunting of Bly Manor/Hill House, Midnight Mass, Umbrella Academy, Disenchantment med flera är bra/riktigt bra serier.
Sedan så har de filmer som Oxygene, The devil all the time, I am mother, The Platform som också är helt fantastiska.

Läser man bara på lite så finns det hur mycket bra som helst.

Medlem

Okej, undrar hur många scener som Ellie och Joel ska flytta på lådor och de ska hjälpa varandra att klättra. Tyckte det var väldigt många sådana moment i spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Okej, undrar hur många scener som Ellie och Joel ska flytta på lådor och de ska hjälpa varandra att klättra. Tyckte det var väldigt många sådana moment i spelet.

Hoppas de anpassat innehållet lite efter formatet.
Ska de vara så trogna spelet kan man ju lika gärna se någon av alla genomspelningar som finns på youtube

Medlem
Skrivet av lonian:

Okej, undrar hur många scener som Ellie och Joel ska flytta på lådor och de ska hjälpa varandra att klättra. Tyckte det var väldigt många sådana moment i spelet.

Det lär säkert vara med någon flytt av låda och kanske en planka mellan tak som en vinkning till de som spelat Last of Us.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vadå "åtminstone"? HBO har ju gjort svinbra serier ett bra tag nu. De har mycket högre kvalité generellt sett än Netflix rakt igenom även om Netflix gjort några bra också.

HBO:
True Detective, Chernobyl, Games of Thrones, Band of Brothers, Sopranos, The Wire....m.m..

Netflix:
Narcos, House of Cards (som dessutom flippade ur, de borde stannat serien helt efter att Frank knackade i skrivbordet, men tyvärr blev de pengakåta), Stranger Things (Säsong 1&2, resten e skit), Russian Doll.

Du kanske missförstod mig eller så uttryckte jag mig kanske lite otydligt. Jag håller helt med dig, det var hela min poäng

Netflix har defintivt gjort några serier jag gillar, främt Dark, Stranger Things och The OA (som de som sagt dödade efter s2 utan att göra ett slut) men allt jag sett på HBO har hållt riktigt hög kvalité.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Ja det är ju HBO och inte Netflix iaf, tycker verkligen Netflixs egna serier är ren skit efter att ha kollat några serier på HBO. Netflix cancela en av de få serier jag tyckte var riktigt bra. The OA mitt i hela jävla skiten. Efter det sa jag hej då till dem.

Känns som HBO åtminstone har lite själ i sina produkter och jag har mycket högre förtroende för dem än andra streaming tjänster. Peacemaker är en av de bästa serier jag någonsin sett, värt att skaffa HBO endast för den.

Fick lifetime deal på HBO Max för 40kr i månaden. Netflix väljer att höja priserna istället, clowner....

Ozark var bra. The End of the F***ing World. Dirk Gently's Holistic Detective Agency. GLOW. Santa Clara Diet. House of Cards. Fear Street-trilogin. Miniserierna The Haunting of Hill House, The Haunting of Bly Manor.

Tröttsamt dock med alla serier (och filmer) nu baserade på spel. Men det är ju pengar med i bilden. Jag tycker dom ska sluta att göra serier baserade på spel och hitta på egna grejer.
Gränserna mellan spel och film kanske kommer suddas ut mer och mer. Till slut så känns det väl inte längre som att man spelar ett spel.

1
Skriv svar