Playstation ser ut att skrota Accolades-funktionen

Robot
Playstation ser ut att skrota Accolades-funktionen

Ingen verkar vilja skicka uppmuntrande utmärkelser till andra.

#Accolades


Medlem

Har ingen PS5 ännu, men det känns lite tråkigt att det har blivit så här. När jag spelar lagmatcher i Tetris 99 så ger jag likes till andra, tycker det känns rätt självklart.

Medlem

Hade inte ens koll på att det finns.

Medlem

Jag vill skicka en uppmuntrande nybryggd kopp kaffe till @Jonny Myrén för att han alltid är vaken tidigt (eller uppe sent?) och ser till att vi har lite spelnyheter att läsa när vi vaknar.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Jag vill skicka en uppmuntrande nybryggd kopp kaffe till @Jonny Myrén för att han alltid är vaken tidigt (eller uppe sent?) och ser till att vi har lite spelnyheter att läsa när vi vaknar.

Jag är allt som oftast i en annan tidzon, så jag är inte alltid lika hurtig som det verkar

Medlem

Lät ju som en klockren pryl som jag hade velat ha för Xbox. Allt som uppmuntrar folk att spela schysst är bra om man frågar mig.

Medlem

Det fanns en liknande i Overwatch som var en trevlig grej.
Ingen aning om de gav konkreta och mätbara förbättringar. Men alltid kul få liten klapp på axeln och typ 100xp

Gnällkuk

Bra idé, men jag tror man inte är så sugen att göra dessa om man inte får någon form av incentive för det. I mp-spel som fps tror jag dessutom att förlorande lag mest är besvikna, plus att det kanske inte är så lätt att veta vem som gjorde vad egentligen för att man är så fokuserad på sig själv och sin grupp kanske.

Synd att de överger funktionen, tycker snarare de borde satsa mer på den för att främja det positiva.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Visste inte ens att det fanns. Får passa på att ta mig en titt innan det försvinner så man vet om man slutar som ett rötägg eller ej

Avstängd
Medlem

Kanske lika bra, visste att det fanns men hade inte den blekaste i hur man gjorde.

Medlem

Vill minnas att man kunde skicka komplimanger i WoWs och har för mig att det användes. Har även för mig att jag sett streamers ge komplimanger till spelare från resultatskärmen.

Har lagt wargamings alster på hyllan och kollar på streamers som spelar så att jag slipper.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Det fanns en liknande i Overwatch som var en trevlig grej.
Ingen aning om de gav konkreta och mätbara förbättringar. Men alltid kul få liten klapp på axeln och typ 100xp

Det där är ju dock helt trasigt. Alla bara spammar ut sina 3 endorsements för att få sina 50xp.

ELF
Medlem

https://www.playstation.com/en-us/support/games/ps5-accolades...

Förmodar att spelutvecklarna måste implementera funktionen.
Är den på by default för enduser eller måste den aktiveras?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Visste inte ens att det fanns. Sony borde ha varit bättre på att uppmärksamma den.

1
Skriv svar