mini turnering / aw

Medlem
mini turnering / aw

Tjo!

Sitter och filar på lite hygge med 4-12 pers och självfallet kändes det helt rätt med lite gaming för att det inte endast skall förtäras dryck och mat. Frågan som jag bollat ett tag är hur folk gjort tidigare och vilket upplägg som är bäst? Tidigare har jag själv kört FIFA turnering med ca 25-35 pers fördelat på tvåmannalag och tre konsoler. Då har man hunnit med en turnering på en afton.

Men eftersom FIFA blir svårare ju äldre klientelet blir och desto mindre dom spelare så funderar jag över att det vore kanske roligare med någon mini olympiad. Tyst spela kanske 3-4 spel och antingen fortsätter man i lag och då får lagen själv avgöra vem som tar sig an vilket spel eller så kanske man kör en ren turnering med bara enmanslag.

Frågan som följder då är vilka spel är lämpliga? Har tillgång till PS4 med psvr, xbox 360 med kinect, xbox series x och xbox series s. Så brist på konsoler och spel finns det som sagt inte. Samtidigt man vill ju inte det skall ta en hel natt eller vara för komplicerat...

...tidigare erfarenheter av spel som Speedrunners, nhl 94, sensible soccer, bomber man osv har fungerat bra just för det är enkelt.

TLDR; vilka spel har ni spelat på förfest, svensexa, aw osv och upplever är lätt att tävla i och ha skoj?


signatur

//Romeo//

Backloggens befriare

Jackbox Party brukar ge några timmars valuta för sådana tillfällen.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar